۵۰ درصد خوشه های خرما در نخلستان های فهرج دچار خشکیدگی شده اند / ضرر نخلداران شرق کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج واقع در شرق استان کرمان گفت : بر اثر گرمای شدید هوای تابستان امسال خشکیدگی خوشه‌های خرما افزایش یافته و ضرر ناشی از آن به نخل داران این شهرستان بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است.

50 درصد خوشه های خرما در نخلستان های فهرج دچار خشکیدگی شده اند / ضرر نخلداران شرق کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علیرضا طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و روستا این شهرستان گفت : بر اثر گرمای شدید هوا تابستان امسال خشکیدگی خوشه های خرما و ضرر ناشی از آن به نخل داران این شهرستان بین 50 تا 55 درصد است.

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج نیز در حاشیه این نشست در مصاحبه ای گفت: در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر فهرج با مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، مسئله خشکیدگی خوشه‌های خرما کشاورزان، سهمیه سوخت تراکتور داران، افزایش سهمیه آرد نانوایان در فصل برداشت خرما، جذب نیروی بومی شهرستان در مدیریت جهاد کشاورزی، توزیع به موقع کود، اختصاص بذر اصلاح شده گندم و جو برای بهروری بهتر محصولات کشاورزی، تسهیلات سرمایه گذاران بخش کشاورزی خصوصا گلخانه داران و سردخانه داران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

وی اعلام کرد: در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر به بیان مشکلات کشاورزان شهرستان فهرج پرداختند.  

رکن آبادی در ادامه گفت: در خصوص خشکیدگی خرما طبق نامه نگاری انجام شده با مرکز استان خسارت خشکیدگی را در بخش مرکزی 50 درصد و دربخش نگین کویر 55 درصد اعلام شده است.

وی بیان کرد: خسارت  به صندوق بیمه کشاورزی ارسال و در خصوص تخصیص سهمیه مازاد آرد به نانوایان جهت رفاه کشاورزان 5 تن آرد مازاد به نانوایان شهر اختصاص یافت.  

رئیس شورای اسلامی شهر فهرج اظهار کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی، بذر و کود مورد نیاز کشاورزان به موقع تامین خواهد شد و در خصوص سایر موارد مطروحه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قول پیگیری داد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان