دستگیری مردی که با جعل سند، ۵۰ خانه و زمین را معامله کرد

مردی که با جعل سند، ۵۰ خانه و زمین را معامله کرد، دستگیر شد.

دستگیری مردی که با جعل سند، 50 خانه و زمین را معامله کرد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که اقدام به فروش زمین‌های رها شده در محدوده ورامین و پیشوا کرده بود، خبر داد.

سید قاسم موسوی فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: چندی پیش گزارشاتی از شهروندانی دریافت کردیم که مدعی بودند خانه یا زمین آنها بدون آنکه خبر داشته باشند؛ به فروش رفته یا به فرد دیگری اجاره داده شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به این پرونده‌ها در دستورکار همکاران من در اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که یک متهم سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده،  طی دو سال، برای برخی خانه‌های خالی و زمین هایی که بلااستفاده رها شده بودند را مورد شناسایی قرار داده و برای آن‌ها سند جعلی تهیه کرده است. 

رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این متهم در فضای مجازی، آگهی هایی برای فروش یا اجاره این اماکن منتشر کرده و توانسته بود با همین ترفند، مشتریانی را جذب و با آنان قرارداد اجاره یا فروش منعقد کند.

موسوی فر گفت: این جاعل موفق شده بودند تعداد 50 زمین یا خانه را از همین روش به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده یا اجاره دهد، این زمین‌ها عموما در اطراف تهران و مناطق ورامین و پیشوا بودند.

وی افزود: این فرد با این اسناد جعلی توانسته بود افراد را را متقاعد کند که صاحب ملک یا زمین است و از هر کدام از آنها مبالغ زیادی گرفته بود و در واقع مال غیر را به فروش رسانده بود که از سوی پلیس بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رئیس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید یا اجاره مسکن و زمین، حتما اطمینان حاصل کنند که فرد آگهی دهنده، صاحب آن ملک است و همچنین معاملات خود را در دفاتر رسمی و ثبت شده املاک انجام داده و استعلامات لازم را نیز از وزارت مسکن و شهرداری‌ها انجام دهند.

٢٣٣٢٣٦

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان