اتاق بغلی پدرو آلمادوار در ونیز درخشید/ ۱۷ دقیقه تشویق ایستاده

پدرو آلمادوار و قهرمانان جدیدش جولین مور و تیلدا سوینتون در ونیز ۱۷ دقیقه تشویق شدند.

اتاق بغلی پدرو آلمادوار در ونیز درخشید/ 17 دقیقه تشویق ایستاده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جولین مور و تیلدا سوینتون دوشنبه شب با اکران فیلم «اتاق بغلی» ساخته پدرو آلمادوار جشنواره فیلم ونیز را شگفت‌زده کردند و تشویق ایستاده 17 دقیقه‌ای گرفتند.

با پایان یافتن تشویق‌ها، آلمادوار از پله‌های بالکن سینما پایین دوید تا با طرفداران سلفی بگیرد و به آنها امضا بدهد. مور و سوینتون هم سعی می‌کردند تشخیص دهند که چه زمانی وقت مناسب برای فرار از سالن سینما است.

بر اساس گزارش مهر به نقل از ورایتی، تشویق‌های «اتاق بغلی» فراتر از همه تشویق‌های ایستاده جشنواره رفته و «بروتالیست» برادی کوربت (12 دقیقه)، «ماریا» پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی (8 دقیقه) و «نظم» فیلم جنایی جاستین کورزل با بازی جود لا (7 دقیقه) را پشت سر گذاشته است.

این فیلم که اولین فیلم انگلیسی زبان آلمادوار است، در شبی در ونیز به نمایش درآمد که موج گرمای غیرقابل تحمل اندکی فروکش کرده بود و مور و سوینتون زیر باران خفیف روی فرش قرمز راه رفتند و عکس گرفتند.

«اتاق بغلی» با بازی 2 بازیگر برنده اسکار در نقش اینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) درباره 2 دوست است که زمانی در یک مجله نیویورکی کار می‌کردند. اینگرید اکنون یک رمان‌نویس پرفروش است و مارتا مراحل پایانی سرطان را تاب می‌آورد.

جولین مور همواره از چهره‌های اصلی جشنواره فیلم ونیز بوده و با درام «برش‌های کوتاه» ساخته رابرت آلتمن در سال 1993 که جایزه بهترین گروه بازیگران جشنواره را برد، به جشنواره آمده بود. پس از آن او با «دور از بهشت» ساخته تاد هاینز در سال 2002 جایزه بهترین بازیگر زن ونیز را دریافت کرد و «یک مرد مجرد» محصول 2009 که اولین کارگردانی طراح مد تام فورد بود و «ساب اوربیکان» به کارگردانی جورج کلونی در سال 2017 مهمان ونیز شد. او ریاست هیات داوران ونیز سال 2022 را برعهده داشت.

سوینتون هم جایزه بهترین بازیگر زن ونیز را سال 1991 برای بازی در «ادوارد دوم» برد. وی همچنین سال 2009 در کنار مور در جشنواره حضور داشت و سال 2020 شیر طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت کرد.

«اتاق بغلی» به نوعی ادامه فیلم «مادران موازی» محصول 2021 آلمادوار است که در ونیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برای پنه‌لوپه کروز دریافت کرد. آلمادوار با «عادات تاریک» 1983، «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» 1988 که برنده جایزه بهترین فیلمنامه ونیز شد و فیلم کوتاه «صدای انسان» 2020 با بازی سوینتون در ونیز حضور داشت. وی جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را در سال 2019 دریافت کرد.

سوینتون و مور مسلماً طرفداران بزرگ این فیلمساز هستند و از وقتی که در ونیز داشتند برای تحسین کردن وی استفاده کردند.

تیلدا سوینتون در نشست خبری فیلم که بعد از ظهر دوشنبه در جشنواره فیلم ونیز برگزار شد، گفت: من شخصاً از مرگ نمی‌ترسم و فکر می‌کنم کل سفر به سمت پذیرش مرگ برای برخی افراد می‌تواند طولانی باشد.

وی ادامه داد: به نظر من، این فیلم درباره پیروزی بر مرگ است.

سوینتون در تحسین آلمادوار گفت: او استادی است که احساس طراوت و سختگیری و نظم مطلق او بسیار حیرت‌انگیز است و من هنوز احساس می‌کنم دانشجویی هستم که اولین فیلم او را می‌بینم.

مور هم گفت کارگردانی را در تمام دنیا نمی‌شناسد که بتواند فیلم بهتری درباره دوستی 2 زن سالخورده بسازد و در واقع کمتر در ادبیات و فیلم داستانی درباره دوستی زنانه و به ویژه دوستان مسن‌تر، دیده‌ایم. وی با اطمینان گفت این فیلم جشن عشق و دوستی است، به همان اندازه که تاکیدی بر نیاز بشریت برای صلح و کنار آمدن با واقعیت مرگ است.

آلمادوار هم به همان اندازه به تحسین 2 بازیگر نقش اول خود پرداخت و گفت: آنها دقیقاً لحنی را که من می‌خواستم دریافتند و من واقعاً، واقعاً خیلی خوش شانس بودم زیرا هر 2 بازیگران فوق العاده‌‎ای هستند.

«اتاق بغلی» از 20 دسامبر در سینماها اکران خواهد شد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان