عطریانفر: پیش‌نیاز حل مشکلات اقتصادی ایران حل مسأله تحریم است/ دولت آسیب ببیند، کشور زمین می‌خورد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه فهم مشترکی در مورد مسائل مردم بین رهبری و نهاد دولت وجود دارد، گفت: هر کس دلسوز کشور است، به پیشبرد برنامه‌های دولت کمک کند.

عطریانفر: پیش‌نیاز حل مشکلات اقتصادی ایران حل مسأله تحریم است/ دولت آسیب ببیند، کشور زمین می‌خورد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد عطریانفر در گفت‌وگویی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلاتی که در حوزه سیاست خارجی، تحریم ها و مناسبات بانکی، موضوع اقتصاد اولویت پیدا کرده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه فهم مشترکی در مورد مسائل مردم بین رهبری و نهاد دولت وجود دارد، دیدگاه‌های رهبری و دولت‌های مستقر در موضوع‌شناسی و مسأله‌یابی با هم منطبق است. بر این اساس توصیه‌هایی که رهبری در حوزه اقتصاد بیان فرمودند، همان چیزی است که دولت دنبال می‌کند.

بنابر روایت ایرنا، این فعال اصلاح‌طلب افزود: با توجه به اینکه بخش بزرگی از مشکلات داخلی ما ناشی از معضلات و بحران‌های حوزه سیاست خارجی است، پیش‌نیاز حل مشکلات اقتصادی ایران حل مسأله تحریم است و حل مسأله تحریم در گرو این است که مشکلات طولانی‌مدتی که با غرب داریم به خوبی مدیریت شود و توجه رهبری به این مسأله به معنی آن است که ایشان علاقمند هستند که بحران‌های سیاسی خارجی ما در رابطه با تحریم هرچه زودتر حل شود.

عطریانفر با اشاره به سوء استفاده برخی از شرایط اقتصادی و به وجود آمدن بازار سیاه و اقتصاد زیرپله‌ای، گفت: این مسائل مردم را اذیت می‌کند و دولت باید به مقابله با هر دو اقدام کند و موضوع تحریم را با حمایت‌های رهبری حل کند.

وی درخصوص توصیه رهبری به دولتمردان در مورد عدم اعتماد به دشمن در ضمن تعاملات بین‌المللی، تصریح کرد: توجهات و تذکرات رهبری کاملا بجاست، اما این موضوع نباید بهانه‌ای باشد که افراد تندرو علیه کارگزاران حوزه دیپلماسی رفتارهای افراطی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: هیچ یک از کارگزاران نظام سیاسی ایران و همه افرادی در مدیریت‌های برجسته کشور مسئولیت دارند، علاقه‌مند به سازش با دشمن نیستند و تحت تأثیر دشمن قرار ندارند، نمونه آن قضیه برجام بود که به همت دکتر ظریف در دولت آقای روحانی گام‌های مهمی در این رابطه برداشته شد. این افراد دلباخته دشمن نبودند، اما برخی نیروهای تندرو فرمایشات رهبری را ابزاری علیه این افراد کردند، به هر حال نباید شرایط به نحوی باشد که جماعتی مسئولیتی را عهده‌دار شوند و گروهی علیه آنها کارشکنی کنند.

عطریانفر افزود: هم اکنون شرایط بسیار سخت است، اگر قرار بر این باشد که دولت وفاق ملی که به همت آقای پزشکیان شکل گرفته است بخواهد آسیب ببیند، کشور زمین می‌خورد.

وی با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم افراد هوشمندی در عرصه گفت‌وگوهای بین‌المللی هستند، گفت: ما نباید نیروهای خودمان را تضعیف کنیم. در دولت فعلی توافق جامع الاطرافی شکل گرفته، بنابراین اگر کسی دلسوز این کشور است باید به پیشبرد برنامه‌های دولت کمک کند.

وی درخصوص توصیه‌های رهبری در اولین دیدار با دولت چهاردهم گفت: نفس ملاقات هیأت دولت با رهبری یک روند منطقی و تاریخ‌مند است، به این معنا که رهبری در بدو استقرار دولت‌های گذشته توصیه‌هایی در زمینه حل مشکلات مردم و اولویت‌دارترین مسائل و معضلات فراروی ملت را با دولت مطرح می کردند.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان