سه خواهر و دیگران روی سن تئاتر شهر رفتند [گزارش اختصاصی بنیتا]

نمایش سه خواهر و دیگران به کارگردانی حمید امجد و تهیه کنندگی سعیده آبشناسان از 3 مرداد روی سن تالار مرکزی تئاتر شهر تهران رفته است. گزارش اختصاصی بنیتا را در ادامه بخوانید.

سه خواهر و دیگران حمید امجد

گزارش اجرای 15 مرداد:

این نمایش از 3 مرداد ساعت 19:30 در تئاتر شهر بر روی صحنه رفته است و گزارش حاضر، پس از تماشای اجرای 15 مرداد ماه نگاشته شده است.

صندلی‌ها کاملا پر نشده‌اند، اما استقبال خوب بوده است. مخصوصا که نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود و از شب‌های آغازین خود نیز عبور کرده است. نمایش ساعت 19:30 آغاز شد.

مونولوگ طولانی هدایت هاشمی، آغازگر نمایش بود. هاشمی از همان ابتدا نشان می‌دهد که باید منتظر بازی خوبی باشیم. به ترتیب سایر بازیگران هم وارد شدند و کمتر ضعفی در بازی آن‌ها یافت می‌شد. تنها بهنوش بختیاری بود که کم‌تر از بقیه، به دل می‌نشست.

اجرای موسیقی خوب، همگون و به اندازه بود و حس مطبوعی به نمایش می‌داد.

دکور نسبتا ساده‌ی خانه نیز تا پایان بدون تغییر بود و البته مشخص بودن داربست‌ها، قدری توی ذوق می‌زد.

هدایت هاشمی با اختلاف بهترین بازی را ارائه کرد و در پایان نیز بیش از سایرین مورد تشویق حضار قرار گرفت.

سه خواهر و دیگران حمید امجد

بیش‌تر درباره‌ی «سه خواهر و دیگران»:

متن این نمایش را حمید امجد به نگارش درآورده است و در آن به غیر از اشاره به رخدادها و شخصیت‌هایی واقعی از زندگی شخصی آنتون چخوف، رخدادها و شخصیت‌هایی از چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای «شاه لیر» شکسپیر حضور دارند. در این نمایش ردّ پای گرایش حمید امجد به شناخت و تجربه نمایش‌های سنتی ایرانی و تاریخ ایران نیز جستنی است.

حمید امجد پیش از این در عرصه کارگردانی تئاتر آثار موفقی همچون «نیلوفر آبی»، «پستوخانه»، «شب سیزدهم»، «زائر» و «بی شیر و شکر» را به صحنه برده است.

سه خواهر و دیگران حمید امجد

وی جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردان را از هفدهمین جشنواره تئاتر فجر و همچنین جایزه بهترین نمایشنامه دوازدهمین جشنواره تئاتر آیینی و سنتی را برای نمایش «زائر» دریافت کرده است. اجراهای قبلی او اغلب رکورد آمار تماشاگران در هر تالار تئاتر را جابه‌جا می‌کرد و «شب سیزدهم» او هنوز از پرفروش‌ترین اجراهای تاریخ تئاتر ایران محسوب می‌شود.

افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.

سه خواهر و دیگران حمید امجد

نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» سال 94 از سوی انتشارات نیلا به چاپ رسیده است.

هم‌چنین دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: امیر اثباتی (طراح صحنه و لباس)، نشاط پورفراهانی و جواد اسفندیاری (دستیاران کارگردان)، رضا مرتضوی (آهنگساز)، آیدا اورنگ (مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی) و موسسه فرهنگی هنری گوهران (مجری طرح) اشاره کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان