محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۶

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

 اگر خوش شانس باشید شاید والدین‌تان به یاد داشته باشند. شاید موسیقی‌ای باشد که در اتوموبیلی که مادرتان موقع رفتن به بیمارستان برای بدنیا آوردن شما سوار آن بوده، پخش می‌شده است! برای اینکه خاطرات شما را تکمیل کرده باشیم، سراغ فهرستی رفتیم که وبسایت خیلی مشهور (PrettyFamous) از بهترین‌های هر ساله بیلبورد در 60 سال اخیر تهیه کرده است. این گزارش جالب و خواندنی را در 5 قسمت تقدیم شما خواهیم کرد.

یافته‌های ما نشان داد که 6 سال تمام از 1335 تا 1341، موسیقی تئاترهای برادوی سلطان بلا‌منازع فهرست بیلبورد بوده‌اند و البته از آن موقع دیگر در این فهرست حضور نداشته‌اند. بعد از آن موسیقی فیلم‌ها برای مدت 7 سال بر این فهرست حکومت می‌کرده‌اند که البته دوباره در سال 2006 در فیلم دبیرستان موسیقی این موفقیت تکرار شد. این فهرست حاوی آلبوم‌هایی از هنرمندان تازه‌کار نیز بوده است، شامل: جیمی هندریکس، پیتر فرامپتون، ویتنی هیوستون. غیبت اسم‌های بزرگان موسیقی مثل: بیتلز و لِد زپلین نیز در این فهرست قابل توجه است. 

بیلبورد فهرست خود را  از روی اطلاعات سیستم جستجوی صدای نیلسِن (یک سیستم نظارت بر فروش مویسقی در آمریکا و کانادا) تهیه می‌کند. اما قبل از سال 1370 بیلبورد فهرست خود را براساس آمار خرده‌فروشی تهیه می‌کرد. خوب به جای هیچ صحبت اضافی برویم و این فهرست را بررسی کنیم تا ببینیم در سال تولد شما کدام آلبوم محبوب‌ترین بوده است:

 Lawren / Flickr 

سال 1335

عنوان آلبوم: کلیپسو (Calypso)

هنرمند: هَری بلافونته

آلبوم کلیپسو هَری بلافونته اولین آلبومی است که در تاریخ موسیقی بیش از 1 میلیون جلد فروخته است. آهنگ‌های شاخص این آلبوم دِی او (Day-O) و خداحافظ جامائیکا هستند. 

 

Amazon.com

سال 1336

عنوان آلبوم: خانم زیبای من

هنرمند: گروه تئاتر برادوی

اگرچه خانم جولیا اندروز در نقش الیزا در تئاتر فوق‌العاده هوشمند خانم زیبای من غایب بود اما صدای او را نمی‌توان فراموش کرد.

 

Amazon.com

سال 1337

عنوان آلبوم: خانم زیبای من

هنرمند: گروه تئاتر برادوی

خانم زیبای من یکی از چهار آلبومی است که دو سال پشت سر هم در این فهرست قرار داد و جایزه بهترین موسیقی تونی 1336 را نیز دریافت کرده است.

 

Kevin Dooley / Flickr

سال 1338

عنوان آلبوم: موسیقی از پیتر گان

هنرمند: هنری مانسینی

موسیقی آلبوم پیتر گان برنده آلبوم سال در افتتاحیه مسابقه گِرمی (Grammy) سال 1338 شد و توانست رقبایی مثل: اِلا فیتزجرالد، فرانک سیناترا و وَن کلیبِرن را از میدان به در کند.

  

Wikipedia 

سال 1339

عنوان آلبوم: صدای موسیقی

هنرمند: گروه تئاتر برادوی

این آلبوم به خاطر تعداد هفته‌هایی که توانسته بود در صدر فهرست بایستد توسط بیلبورد به عنوان دومین آلبوم برتر تمام زمان‌ها انتخاب شده بود. رکورد مدت زمان صدرنشینی این آلبوم توسط آهنگ 21 از اَدِل که در ادامه این فهرست قرار دارد، شکسته شد.

 

Wikipedia  

سال 1340

عنوان آلبوم: کَمِلات (Camelot)

هنرمند: گروه تئاتر برادوی

کَمِلات ساخته فردریک لویی و آلن جی لرنر است که از رمان‌ پادشاه نخستین و آینده نوشته: تی اچ وایت اقتباس شده است. این موفقیت چند سال بعد از اولین موفقیت آنها خانم زیبای من اتفاق افتاده است.

 

Wikipedia  

سال 1341

عنوان آلبوم: وِست ساید (West Side Story)

هنرمند: موسیقی متن

سال‌ها قبل از اینکه فیلم و آلبوم وِست ساید شهرت جهانی پیدا کند، این اثر اصیل سال 1336 تئاتر برادوی به خاطر مشکلات مالی دچار بحران شده بود.

 

Wikipedia  

سال 1342

عنوان آلبوم: وِست ساید (West Side Story)

هنرمند: موسیقی متن

اگرچه نقش اصلی مرد به ریچارد بیمِر رسید، بنا به گزارش‌ها مارلون براندو و الویس پریسلی نیز برای این نقش در نظر گرفته شده بودند.

 

amazon.com

سال 1340

عنوان آلبوم: سلام دالی (Hello Dolly)

هنرمند: گروه تئاتر برادوی

بازیگری کارول چنینگ در تئاتر سلام دالی یکی از طولانی‌ترین نقش‌ها در تئاتر‌های موزیکال در تاریخ برادوی است. 

 

amazon.com

سال 1344

عنوان آلبوم: مری پاپینز (Mary Poppins)

هنرمند: موسیقی متن

جولی اندروز در نقش رابین در آهنگ یک قاشق شکر وظیفه سوت زدن را بعهده داشت!

 

Lawren / Flickr 

سال 1345

عنوان آلبوم: Whipped Cream & Other Delights

هنرمند: هرب آلبرت و گروه تیوانا برَس

انتشار این آلبوم سبب شهرت هرب آلبرت و گروه تیوانا برَس شد. پوستر این آلبوم با تصویری از دولرس اریکسون یک تصویر به یاد ماندی را خلق کرد.

 

Joe Haupt / Flickr 

سال 1346

عنوان آلبوم: بیشتر از مانکیز (More of The Monkees) 

هنرمند: مانکیز (The Monkees)

این آلبوم در سال 1346 با آهنگ‌های من معتقدم و من پله عبور تو نیستم به صدر فهرست رسید.

خوب حالا می‌توانید با این فهرست آهنگ محبوب سال تولد خود را مشخص کنید! شما متولد چه سالی هستید؟!

 

مقالات مرتبط

محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی از سال 1347 تا 1358

Best-selling-album


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان