محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۸

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید.

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید.

 اگر خوش شانس باشید شاید والدین‌تان به یاد داشته باشند. شاید موسیقی‌ای باشد که در اتوموبیلی که مادرتان موقع رفتن به بیمارستان برای بدنیا آوردن شما سوار آن بوده، پخش می‌شده است! برای اینکه خاطرات شما را تکمیل کرده باشیم، سراغ فهرستی رفتیم که وبسایت خیلی مشهور (PrettyFamous) از بهترین‌های هر ساله بیلبورد در 60 سال اخیر تهیه کرده است. این گزارش جالب و خواندنی را در 5 قسمت تقدیم شما خواهیم کرد.

یافته‌های ما نشان داد که 6 سال تمام از 1335 تا 1341، موسیقی تئاترهای برادوی سلطان بلا‌منازع فهرست بیلبورد بوده‌اند و البته از آن موقع دیگر در این فهرست حضور نداشته‌اند. بعد از آن موسیقی فیلم‌ها برای مدت 7 سال بر این فهرست حکومت می‌کرده‌اند که البته دوباره در سال 2006 در فیلم دبیرستان موسیقی این موفقیت تکرار شد. این فهرست حاوی آلبوم‌هایی از هنرمندان تازه‌کار نیز بوده است، شامل: جیمی هندریکس، پیتر فرامپتون، ویتنی هیوستون. غیبت اسم‌های بزرگان موسیقی مثل: بیتلز و لِد زپلین نیز در این فهرست قابل توجه است. 

بیلبورد فهرست خود را  از روی اطلاعات سیستم جستجوی صدای نیلسِن (یک سیستم نظارت بر فروش مویسقی در آمریکا و کانادا) تهیه می‌کند. اما قبل از سال 1370 بیلبورد فهرست خود را براساس آمار خرده‌فروشی تهیه می‌کرد. خوب به جای هیچ صحبت اضافی برویم و این فهرست را بررسی کنیم تا ببینیم در سال تولد شما کدام آلبوم محبوب‌ترین بوده است:

 

Wikipedia 

سال 1347

عنوان آلبوم: آیا تجربه کرده‌اید؟ 

هنرمند: جیمی هندریکس

آیا تجربه کرده‌اید؟ یکی از اولین آهنگ‌های جیمی هندریکس است که شامل شاهکارهایی مثل: مه بنفش و جنون افسردگی است. 

 

 

Wikipedia 

سال 1348

عنوان آلبوم: اینگادادا ویدا (In-A-Gadda-Da-Vida)

هنرمند: پروانه آهنین

این آلبوم راک اولین آلبومی است که رسماً توانست عنوان پلاتینیوم را بعد از تاسیس انجمن ضبط موسیقی آمریکا (RIAA) در سال 1355 بدست آورد.

 

 

musictimes.com 

سال 1349

عنوان آلبوم: پلی روی آب‌های متلاطم

هنرمند: سیمون و گارفانکل

پلی روی آب‌های متلاطم آخرین و محبو‌ب‌ترین کار سیمون و گارفانکل بوده است. این آلبوم شامل قطعات محبوبی مثل: باکسِر (The Boxer)، سیسیلیا (Cecilia) و تنها پسر زنده در نیویورک بود.

 

 

Wikipedia 

سال 1350

عنوان آلبوم: مسیح فوق ستاره

هنرمند: اندرو لوید وِبر

این آلبوم توسط شبکه بی بی سی (BBC) بارها به خاطر توهین به مقدسات ممنوع‌ الپخش شده بود. اما همچنان توانست بیست و سومین آهنگ در فهرست بریتانیا و اولین آهنگ بیلبورد در آمریکا باشد.

 

 

Wikipedia 

سال 1351

عنوان آلبوم: دِرو

هنرمند: نیل یانگ

نیل یانگ به خاطر تاخیر در ارائه این آلبوم که چهارمین کار او بود، دچار جراحت از ناحیه کمر شده بود. در این آلبوم هنرمندانی مثل: دیوید کرازبی، استفان استیلز، گراهام نَش، لیندا رانستَت و جیمز تیلور حضور داشتند.

 

 

theroundplaceinthemiddle.com 

سال 1352

عنوان آلبوم: جهان همه گتو است

هنرمند: وار (War)

 محبوب‌ترین تک آهنگ این آلبوم به نام کودک سیسکو که در عین حال آهنگ روی جلد آلبوم نیز بود، توانست گلد رکورد (gold record) را نیز بدست آورد.

 

 

Lawren / Flickr 

سال 1353

عنوان آلبوم: خداحافظ جاده‌ی زرد آجری

هنرمند: التون جان

هفتمین آلبوم التون جان همچنین اولین آلبوم دوگانه او با 17 قطعه آهنگ بود. این مجموعه شامل آهنگ‌های پرطرفداری مثل: شمعی در باد و بِنی و جت‌ها بود.

 

 

amazon.com 

سال 1354

عنوان آلبوم: برترین‌های التون جان

هنرمند: التون جان

این آلبوم شامل 10 تک آهنگ از سال‌های 1349 تا 1353 بود که توانست گواهی الماس را از اتحادیه ضبط موسیقی آمریکا به خاطر فروش بیش از 10 میلیون نسخه دریافت کند.

 

 

Athena LeTrelle / Flickr 

سال 1355

عنوان آلبوم: فرامپتون زنده می‌شود

هنرمند: پیتر فرامپتون

این آلبوم که زنده ضبط شده بود یک موفقیت بی‌نظیر برای یک گیتاریست 25 ساله انگلیسی بود. کسی که بنا به گفته بیلبورد 6 ماه پیش از آن به خاطر عدم پرداخت صورت حساب در کافه‌ای در میدوسترن گرفتار شده بود.

 

 

Piano Piano / Flickr 

سال 1356

عنوان آلبوم: شایعات

هنرمند: فلیتوود مک

آلبومی که چند بار برنده پلاتینیوم در آمریکا و بریتانیا شده بود. ساخته شدن این آلبوم با درگیری‌های بین اعضای این گروه همزمان شده بود. خیانت‌های میک فلیتوود دیگر نقل قول همه محافل شده بود.

 

 

Wikipedia 

سال 1357

عنوان آلبوم: تب شنبه شب‌ها

هنرمند: بیجیس/موسیقی متن

این قطعه موسیقی متن فیلمی در سال 1356 با بازی جان تراولتا بود که به جریان اصلی در سالها‌ی رقص، خصوصاً سالن‌های سیاه‌پوستان بدل شده بود.

 

 

Wikipedia  

سال 1358

عنوان آلبوم: خیابان 52

هنرمند: بیل جوئل

خیابان 52 ششمین آلبوم بیل بود، اما اولین از چهار آهنگ برتر او هم بود. 

خوب حالا می‌توانید با این فهرست آهنگ محبوب سال تولد خود را مشخص کنید! شما متولد چه سالی هستید؟!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان