محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

 اگر خوش شانس باشید شاید والدین‌تان به یاد داشته باشند. شاید موسیقی‌ای باشد که در اتوموبیلی که مادرتان موقع رفتن به بیمارستان برای بدنیا آوردن شما سوار آن بوده، پخش می‌شده است! برای اینکه خاطرات شما را تکمیل کرده باشیم، سراغ فهرستی رفتیم که وبسایت خیلی مشهور (PrettyFamous) از بهترین‌های هر ساله بیلبورد در 60 سال اخیر تهیه کرده است. این گزارش جالب و خواندنی را در 5 قسمت تقدیم شما خواهیم کرد.

یافته‌های ما نشان داد که 6 سال تمام از 1335 تا 1341، موسیقی تئاترهای برادوی سلطان بلا‌منازع فهرست بیلبورد بوده‌اند و البته از آن موقع دیگر در این فهرست حضور نداشته‌اند. بعد از آن موسیقی فیلم‌ها برای مدت 7 سال بر این فهرست حکومت می‌کرده‌اند که البته دوباره در سال 2006 در فیلم دبیرستان موسیقی این موفقیت تکرار شد. این فهرست حاوی آلبوم‌هایی از هنرمندان تازه‌کار نیز بوده است، شامل: جیمی هندریکس، پیتر فرامپتون، ویتنی هیوستون. غیبت اسم‌های بزرگان موسیقی مثل: بیتلز و لِد زپلین نیز در این فهرست قابل توجه است. 

بیلبورد فهرست خود را  از روی اطلاعات سیستم جستجوی صدای نیلسِن (یک سیستم نظارت بر فروش مویسقی در آمریکا و کانادا) تهیه می‌کند. اما قبل از سال 1370 بیلبورد فهرست خود را براساس آمار خرده‌فروشی تهیه می‌کرد. خوب به جای هیچ صحبت اضافی برویم و این فهرست را بررسی کنیم تا ببینیم در سال تولد شما کدام آلبوم محبوب‌ترین بوده است:

 

playbuzz.com 

سال 1372

عنوان آلبوم: Some Gave All

هنرمند: بیل رِی سایروس

بیل مدعی است که عنوان روی جلد این اولین آلبومش را بعد از اینکه همراه همسرش با یک کهنه‌ سرباز جنگ ویتنام صحبت کرده، نوشته است.

 

 

Interstatemusic.com 

سال 1373

عنوان آلبوم: محافظ

هنرمند: ویتنی هوستون/موسیقی متن فیلم

موسیقی متن فیلم محافظ در سال 1371 برنده جایزه گِرمی (Grammy) به عنوان آلبوم سال شده بود. آهنگ پر فروش این آلبوم من همیشه تو را دوست دارم توسط ویتنی هودسون اجرا و بوسیله دالی پارتون نوشته شد.

 

 

Wikipedia 

 سال 1373

عنوان آلبوم: شیر شاه

هنرمند: التون جان/موسیقی متن فیلم

موسیقی متن انیمیشن شیر شاه توسط تیم رایس و التون جان نوشته شده بود که خودش در چند قطعه هم به اجرا پرداخته بود. این آهنگ توسط هَنس زیمر تنظیم شده بود.

 

 

amazon.com 

سال 1374

عنوان آلبوم: آینه عقب شکسته

هنرمند: هوتی و بلوفیش

این آلبوم اولین کار این گروه بود که بیش از 16 میلیون نسخه فروش داشت. در سال 1375 جشنواره موسیقی آمریکا گارث بروکز به عنوان هنرمند سال معرفی شد اما او از قبول جایزه خودداری کرد چرا که معتقد بود این جایزه به گروه هوتی و بلوفیش تعلق دارد.

 

 

Jason Hickey / Flickr 

سال 1375

عنوان آلبومقرص کوچک دندانه‌دار

هنرمند: آلانیس موریست

آلبوم آلانیس در سال 1375 او را برنده آلبوم سال جایزه گِرمی (Grammy) کرد. با فقط 21 سال سن او جوان‌ترین فردی در تاریخ است که موفق به کسب این افتخار شده است. 

 

vibe.com

سال 1376

عنوان آلبوم: ادویه

هنرمند: اسپایس گرلز (Spice Girls)

آهنگ رقص غیرقابل مقاومت ادویه شامل آهنگ‌های پرفروشی مثل: سرحال، بگو تو آنجایی و 2 می شود 1 بود.

 

 

Wikipedia 

سال 1377

عنوان آلبوم: تایتانیک

هنرمند: جیمز هورنر/سلن دیون/موسیقی متن فیلم

موسیقی اصلی متن فیلم تایتانیک با آهنگ‌هایی مثل: قلب من ادامه خواهد داد، سلن دیون را تبدیل به خواننده مشهوری در سراسر دنیا کرد.

 

 

backstreetboys.com 

سال 1378

عنوان آلبوم: هزاره

هنرمند: پسرهای خیابان پشتی

آلبوم هزاره در سال 1378 بیشتر از 11 میلیون نسخه فروش داشت، رکوردی که هنوز در آمریکا برای ارائه سال اول هنوز شکسته نشده است.

 

 

amazon.com 

سال 1379

عنوان آلبوم: هیچ نخی وصل نیست

هنرمند: NSYNC

این آلبوم دومین آلبوم پر فروش اولین دهه قرن حاضر است. درست بعد از آلبوم تلفیقی گروه بیتلز قرار دارد.

 

 

amazon.in 

سال 1380

عنوان آلبوم: تئوری پیوندی

هنرمند: لینکین پارک

عنوان این آهنگ به اسم قبلی گروه بر می‌گردد.

 

 

youtube.com 

سال 1381

عنوان آلبوم: نمایش امینِم

هنرمند: امینِم

در این آلبوم امینِم رابطه زناشویی قبلی خود و رابطه‌اش با دخترش را به تصویر می‌کشد. آلبوم شامل آهنگ‌های آمریکای سفید، سرباز، تا زمانی که فرو بپاشد، سوپر‌من و آهنگ هِیلی است.

 

 

vibe.com 

سال 1382

عنوان آلبوم: پولدار شو یا بمیر

هنرمند: پنجاه سنت

انتشار این آلبوم همزمان با نهمین حادثه تیراندازی او و اخراج او از شرکت پخش موسیقی کلمبیا شد.

خوب حالا می‌توانید با این فهرست آهنگ محبوب سال تولد خود را مشخص کنید! شما متولد چه سالی هستید؟!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان