محبوب‌ترین آلبوم‌های موسیقی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۱

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

آیا می‌دانید سالی که به دنیا آمدید، محبوب‌ترین موسیقی سال چه بوده است؟ خود در ادامه با بنیتا همراه باشید و این موضوع را خودتان کشف کنید:

 اگر خوش شانس باشید شاید والدین‌تان به یاد داشته باشند. شاید موسیقی‌ای باشد که در اتوموبیلی که مادرتان موقع رفتن به بیمارستان برای بدنیا آوردن شما سوار آن بوده، پخش می‌شده است! برای اینکه خاطرات شما را تکمیل کرده باشیم، سراغ فهرستی رفتیم که وبسایت خیلی مشهور (PrettyFamous) از بهترین‌های هر ساله بیلبورد در 60 سال اخیر تهیه کرده است. این گزارش جالب و خواندنی را در 5 قسمت تقدیم شما خواهیم کرد.

یافته‌های ما نشان داد که 6 سال تمام از 1335 تا 1341، موسیقی تئاترهای برادوی سلطان بلا‌منازع فهرست بیلبورد بوده‌اند و البته از آن موقع دیگر در این فهرست حضور نداشته‌اند. بعد از آن موسیقی فیلم‌ها برای مدت 7 سال بر این فهرست حکومت می‌کرده‌اند که البته دوباره در سال 2006 در فیلم دبیرستان موسیقی این موفقیت تکرار شد. این فهرست حاوی آلبوم‌هایی از هنرمندان تازه‌کار نیز بوده است، شامل: جیمی هندریکس، پیتر فرامپتون، ویتنی هیوستون. غیبت اسم‌های بزرگان موسیقی مثل: بیتلز و لِد زپلین نیز در این فهرست قابل توجه است. 

بیلبورد فهرست خود را  از روی اطلاعات سیستم جستجوی صدای نیلسِن (یک سیستم نظارت بر فروش مویسقی در آمریکا و کانادا) تهیه می‌کند. اما قبل از سال 1370 بیلبورد فهرست خود را براساس آمار خرده‌فروشی تهیه می‌کرد. خوب به جای هیچ صحبت اضافی برویم و این فهرست را بررسی کنیم تا ببینیم در سال تولد شما کدام آلبوم محبوب‌ترین بوده است:

 

Wikimedia Commons

سال 1359

عنوان آلبوم: دیوار

هنرمند: پینک فلوید

دیوار یک شاهکار مفهومی بود که بدنبال بحران‌های فکری ستاره اصلی این گروه بود. مجله رولینگ استون (Rolling Stone) آن را در لیست 500 آهنگ برتر تاریخ که در سال 2003 منتشر کرد در رده هشتاد و هفتم قرار داد.

 

 

Wikipedia 

سال 1360

عنوان آلبوم: سلام خیانت

هنرمند: REO Speedwagon

سلام خیانت علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین آهنگ شد، حاوی پرفروش‌ترین تک آهنگ نیز به نام به دوست داشتنت ادامه می‌دهم، بود.

 

 

Wikipedia  

سال 1361

عنوان آلبوم: آسیا

هنرمند: آسیا

عنوان این آهنگ از گروه فوق‌العاده آسیا با هنرمندی: جان ویتون، استیو هَو، جف دانز و کارل پالمر شامل پر فروش‌ترین تک آهنگ‌های شوق این لحظه و فقط زمان مشخص می‌کند، بود.

 

 

Wikipedia  

سال 1362

عنوان آلبوم: تریلر (Thriller)

هنرمند: مایکل جکسون

برای 2 سال متوالی این آلبوم پر فروش‌ترین بود. این آلبوم حاوی پرفروش‌ترین آهنگ مایکل به نام تریلر (Thriller) بود که برای اینکه بتواند در اسکار 1362 وارد رقابت شود، به مدت 2 هفته در سالن سینمای وستوود پخش می‌شد.

 

 

 

Wikipedia  

سال 1363

عنوان آلبوم: تریلر (Thriller)

هنرمند: مایکل جکسون

تریلر (Thriller) اولین آلبومی بود که 30 بار پلاتینیوم چندگانه را دریافت می‌کرد. علاوه بر این در آمریکا بیش از 30 میلیون نسخه فروش رفت.

 

  

Lawren / Flickr 

سال 1364

عنوان آلبوم: متولد آمریکا

هنرمند: بروس اسپرینگ استین

این آلبوم تبدیل به پر فروش‌ترین آلبوم دوران حرفه‌ای بروس اسپرینگ استین شد و آهنگ روی جلد آن در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری توسط ستاد انتخاباتی رونالد ریگان مورد استفاده قرار گرفت. 

 

 

Wikipedia

 سال 1365

عنوان آلبوم: ویتنی هوستون

هنرمند: ویتنی هوستون

یکی از اولین آلبوم‌های ویتنی شامل 3 تک آهنگ پرفروش به نام‌های: همه عشقم را برای تو نگاه داشتم، من چگونه بدانم؟ و آهنگ روی جلد او از جورج بنسون به نام بزرگ‌ترین عشق تمام دوران‌ها بود.

 

 

prostudiomasters.com 

سال 1366

عنوان آلبوم: Slippery When Wet

هنرمند: بون جووی

این آلبوم اولین آهنگ در ژانر هِر متال (hair meta) بود که به علاقه‌مندان معرفی شد، مخصوصاً برای زنان، چرا که تا قبل از این نقش زنان در بین طرفداران کم رنگ بود.

 

fanart.tv 

سال 1367

عنوان آلبوم: ایمان

هنرمند: جورج مایکل

ایمان یکی از اولین کارهای هنرمند بریتانیای جورج مایکل است که توانست برنده جایزه گِرمی سال 1368 بشود.

 

 

Wikipedia 

سال 1369

عنوان آلبوم: ظالم نباش

هنرمند: بابی براون

ظالم نباش دومین آلبوم هنرمند سبک ار اند بی (R&B) است که شامل تک آهنگ هر قدم کوچک است که او را برنده جایزه گِرمی (Grammy) برای بهترین اجرای ار اند بی (R&B) در بخش آقایان کرد.

 

 

Wikipedia  

سال 1370

عنوان آلبوم: آهنگ ملت

هنرمند: جنت جکسون

آهنگ اعتراضی شجاعانه و تاثیرگذار او در سال 1990 شامل تک آهنگ‌هایی مثل: دانش، زندگی در یک دنیا و ایالت دنیا بود.

 

 

Wikipedia  

سال 1371

عنوان آلبوم: ماریا کِری

هنرمند: ماریا کِری

آلبوم ماریا کِری که هم‌نام او انتخاب شده بود حاوی آهنگ اصلی چشم‌انداز عشق بود که توانسته بود در صدر فهرست‌های آمریکا، نیوزیلند، کانادا و چند کشور دیگر قرار بگیرد.

خوب حالا می‌توانید با این فهرست آهنگ محبوب سال تولد خود را مشخص کنید! شما متولد چه سالی هستید؟!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان