چند نفر در سراسر دنیا از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کنند؟

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس اکنون به بیش از ۳ میلیون مشتری در سراسر جهان رسیده است.

چند نفر در سراسر دنیا از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی دست یافته و طبق اعلام این شرکت، اکنون بیش از 3 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.

اسپیس ایکس روز گذشته با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار ویدیویی کوتاه از تنظیم دیش‌های ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرد: «استارلینک بیش از 3 میلیون نفر را با اینترنت پرسرعت در 100 کشور، منطقه جغرافیایی و بسیاری از بازارها متصل می‌کند.»

چند نفر در سراسر دنیا از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده می‌کنند؟

استارلینک اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد: 3 میلیون کاربر درجهان

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس با انتشار پیامی از مشتریان خود تشکر کرد و به تیمش برای رسیدن به 3 میلیون مشترک در 99 کشور تبریک گفت.

شرکت اسپیس‌ایکس با سرعت کار کرده است تا بتواند سرویس ماهواره‌ای Starlink را به این مرحله برساند. هدف اصلی استارلینک این است که اتصال اینترنت را به مکان‌های بدون سرویس یا بدون خدمات اینترنتی در سراسر جهان بیاورد. هرچند همه کاربران در اکثر مناطق می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

اسپیس‌ایکس اولین گروه از 60 ماهواره خود را در ماه می 2019 به مدار پایین زمین فرستاد و امروز حدود 6000 ماهواره کوچک را در مدار زمین قرار داده است. استقرار اولیه ماهواره‌های استارلینک، راه را برای راه‌اندازی سرویس بتا در اکتبر 2020 هموار کرد. تا فوریه سال بعد، این سرویس نتوانست حدود 10 هزار کاربر در سراسر جهان داشته باشد. در دسامبر 2022‌ تعداد کاربران استارلینک به حدود یک میلیون نفر رسید و حالا نقطه عطف جدیدی را رقم زده است.

هزینه خدمات این سرویس برای مشتریان مسکونی از 120 دلار در ماه برای اینترنت نامحدود شروع می‌شود. ماهواره‌های استارلینک نه‌تنها توسط مشتریان مسکونی و تجاری، بلکه توسط خطوط هوایی برای دسترسی به اینترنت در پرواز و همچنین کشتی‌های کروز استفاده می‌شود تا مسافران بتوانند در دریا در ارتباط باشند. این فناوری همچنین برای کمک به مناطق آسیب‌دیده کاربرد دارد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان