پرچم یک کمک داور قهرمان لیگ را تغییر داد!

فساد باشگاه مس رفسنجان این روزها در صدر لیست اخبار ورزشی ایران قرار دارد.

پرچم یک کمک داور قهرمان لیگ را تغییر داد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛علی اکبریان اگر هر روز هم حرف بزند باز نمی تواند از آنچه که سال ها روی قلبش چنگ انداخته سخن بگوید.یکی از زخم خورده های فوتبال که خیلی از عمرش را روی یک اشتباه در زندان گذراند.
او حالا در گوشه ای از پایین شهر مدرسه فوتبال خودش را زده و دارد تکنیکی که سال ها پیش با آن لقب روماریوی ایران را گرفت به بقیه منتقل می کند.
در گزارش جام جم آمده است: به بهانه فساد در فوتبال سراغ بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس رفتیم تا او درباره این پدیده شوم حرف بزند.پدیده ای که یقه خیلی از فوتبالی ها را گرفته و بدون شک در آینده و با ادامه پ یگیری ها گریبان گیر چهره های مختلفی خواهد شد.


نظر شما درباره فسادهایی که هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند چیست؟
راستش من سال ها از این فوتبال فاصله گرفته بودم و اصلا نبودم که ببینم چه اتفاق هایی دارد می افتد.خبرها را می خوانم و قصه آنقدر پیچیده شده است که واقعا آدم سردرد می گیرد.


زمان شما هم فساد به این شکل بود؟
ببینید پول فساد می آورد.زمان ما اصلا پولی نبود که تیم ها بخواهند با هم گاوبندی کنند،داورها پول بگیرند و سوت بزنند و فلان مدیر و فلان بازیکن حساب های بانکی شان را پر کنند.زمان ما چون پول نبود و کسی از قهرمان شدن فلان تیم بهره ای نمی برد فساد هم نبود.الان اما برعکس شده است.قهرمانی یک تیم خیلی ها را به نان و نوا می رساند.الان پول در فوتبال ردوبدل می شود و این اتفاق فساد را هم به همراه دارد.


یعنی زمان شما مثلا از سر عشق و علاقه هم کسی دوست نداشت تیم رقیب قهرمان نشود؟
ببینید پول همیشه حرف اول را می زند.آن زمان همه با عشق بازی می کردند تا تیم خودشان قهرمان شود؛مشکل امروز فوتبال ما این است که یک سری ها برای فوتبالی ها تصمیم می گیرند که اصلا فوتبالی نیستند.درباره فوتبال چیزی نمی دانند و فقط منافع شان برای شان مهم است.تا زمانی هم که این منافع باشد همین است و همین و فساد هم هست و هست.


الان خیلی ها دستگیر شده اند و خیلی ها هم در مظان اتهام هستند.
امیدوارم پیگیری ها ادامه داشته باشد تا ریشه فساد از انتها زده شود.

فضای مجازی پر از آشوب و التهاب است.به خصوص پس از هفته پایانی رقابت های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس.استقلالی ها هنوز هم معتقدند که پرسپولیس با گل آفساید قهرمان شده است.
به هر حال پرسپولیس قهرمان شده است ولی با همین صحبت هایی که می شود و می دانید پرسپولیس قهرمان شد.


کدام صحبت ها؟
مثلا درباره داور و کمک داور.همه گفتند گل آفساید بود اما کمک داور با یک پرچم نزدن همه چیز را بهم ریخت.شاید اگر پرچم زده شده بود استقلال قهرمان می شد.پرسپولیس قهرمان شد اما استقلال هم شانس این را داشت تا جام قهرمانی را بالای سرش ببرد.


این اتفاق به همان فساد مربوط می شود؟
ببینید؛فساد یکی – دو تا و در یکی دو مکان نیست.باید ریشه یابی کنند.باید با آدم های مختلفی حرف زده شود تا ببینند چطور می شود سر این اژدهای هفت سر را قطع کرد.


خود علی اکبریان این روزها چه کار می کند؟سرت با مدرسه فوتبالی که زدی گرم است؟
هیچ کس اصلا از ما نمی پرسد "خرت به چند من؟" اصلا کسی حالی از پشکسوتان نمی پرسد.بیست سال فوتبال بازی کردیم و هیچ به هیچ.با دانش ها و متخصص ها بیرون گود نشسته اند و بیکار،اما کسانی که فوتبالی نیستند در راس هستند.


ظاهرا دلت خیلی پر است؟
من شش ماه است که دارم در یک مدرسه فوتبال کمک می کنم نه از استقلال به من زنگ زده اند نه از پرسپولیس؛اصلا زنگ نزده اند ببیند چه کار می کنم؟دارم خرج خودم را به سختی در می آورم،روزی 4 – 5 ساعت در آفتاب می روم و می آیم تا دستم پیش کسی دراز نباشد اما حالا هیچ سهمی نه من و نه بقیه پیشکسوتان از این فوتبال نداریم.قدیم ها مهربانی بود و عاطفه بود اما حالا همه چیز از این فوتبال رفته و همه چیز شده پول.همه چیز شده اعتراض به فلان تیم و داور و بازیکن و سرمربی.با این دست فرمان پیش برویم دیگر در آسیا تیم ددهم هم نمی شویم و باید فاتحه این فوتبال را خواند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان