نقش ویتامین D در کاهش و کنترل یک بیماری پوستی

طبق مطالعات، دریافت کافی ویتامین D می‌تواند به افراد مبتلا به پسوریازیس شدید کمک کند تا علائم بیماری خود را مدیریت کنند.

نقش ویتامین D در کاهش و کنترل یک بیماری پوستی

به گزارش خبرآنلاین، دریافت ویتامین D کافی از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها ممکن است در کنترل پسوریازیس مفید باشد. پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد لکه‌، پوسته پوسته شدن و خارش پوست می‌شود.

دریافت ویتامین D چگونه بر شدت پسوریازیس تأثیر می‌گذارد؟

برای این مطالعه، 491 شرکت‌کننده انتخاب شدند که از سال 2003 تا 2006 یا از 2011 تا 2014 به پسوریازیس مبتلا بودند. محققان سطح ویتامین D این گروه و هم‌چنین میزان تأثیر پسوریازیس روی سطح بدن آنها را بررسی کردند. با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، شاخص توده بدنی، نژاد، جنسیت و وضعیت سیگار کشیدن، گروه تحقیقات مشخص کرد که سطوح پایین ویتامین D و کمبود آن به طور قابل توجهی با شدت بیشتر پسوریازیس مرتبط است.

محققان هم‌چنین دریافتند بیمارانی که دارای بالاترین میزان ویتامین D بودند، کمترین میزان سطح بدن را تحت تأثیر پسوریازیس داشتند.

کرم‌های ویتامین D مصنوعی موضعی به‌عنوان درمان‌های جدید برای پسوریازیس در حال ظهور هستند، اما معمولاً نیاز به تجویز پزشک دارند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ممکن است رژیم غذایی غنی از ویتامین D یا مکمل خوراکی ویتامین D نیز برای بیماران پسوریازیس مفید باشد.

اگرچه برای دریافت ویتامین D مکمل‌های دارویی وجود دارند، اما بهتر است مواد مغذی مورد نیاز بدن بیشتر از طریق رژیم غذایی تأمین شود. غذاهایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین D هستند عبارتند از: ماهی‌های چرب (قزل آلا، سالمون، تن، ماهی خال مخالی)، زرده تخم مرغ، جگر گاو، پنیر، قارچ، شیرهای گیاهی (سویا، بادام یا جو دوسر)، غلات صبحانه، آب پرتقال و ... .

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: health

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان