مصر خواستار تقویت روابط با ایران است

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید کشورمان با دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دیدار و ضایعه فقدان این دو مقام عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

مصر خواستار تقویت روابط با ایران است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این دیدار ضمن تشکر از ابراز مودت و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران گفت: ما شخصیت هایی بزرگ، پرتلاش، دلسوز و کارآمد را از دست دادیم و فقدان آنها ضایعه ای تلخ برای ملت ایران است اما با وفاق و همدلی از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در ایجاد انسجام و وحدت میان امت اسلامی حول محور فلسطین گفت: تلاشهای این دو شخصیت بزرگ در حمایت از فلسطین و رساندن پیام مردم مظلوم غزه به گوش جهانیان از یادها نخواهد رفت.

سرپرست ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی و علاقه دو ملت ایران و مصر به یکدیگر تصریح کرد: احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات میان دو کشور بویژه در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با قوت استمرار خواهد یافت.
سماح شکری که به عنوان اولین وزیر امورخارجه مصر بعداز انقلاب اسلامی در ایران حضور می یافت، نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف عمیق از این ضایعه تاسف بار و همدردی با دولت و مردم ایران گفت: دوست داشتیم در شرایطی بهتر به ایران سفر کنیم اما اکنون حامل پیام تسلیت و تعزیت آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و آقای احمد الطیب شیخ الازهر در پی این ضایعه تلخ به دولت و ملت ایران هستیم.
وزیر امور خارجه مصر ضمن تجلیل از نقش برجسته شهید آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان در تعامل و همگرایی میان کشورهای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی ریشه دار و دارای ارکان مستحکم است، اطمینان داریم برغم این اتفاق ناگوار از این برهه حساس نیز عبور خواهد کرد و مصر خواهان تقویت روابط با ایران است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان