نحوه شستن فرش های فانتزی و چند نکته کاربردی که نباید فراموش کنید

فرش های فانتزی امروزه حسابی محبوب شده اند، اگر شما از جمله افرادی هستید که برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل خود از فرش فانتزی بهره برده اید، دعوت می کنیم این مطلب را که به نحوه شستن فرش های فانتزی اختصاص یافته را دنبال نمایید.

نحوه شستن فرش های فانتزی و چند نکته کاربردی که نباید فراموش کنید

فرش فانتزی در رنگ و طرح بسیار متنوع اند که به دلیل همین تنوع و نیز زیبایی بسیار امروزه حسابی جلب توجه واقع شده است. با وجود این در صورت به وجود آمدن لکه یا لکه هایی بر روی آن، نیاز به شستشو پیدا می کند که امکان دارد برای بسیاری از شماها این کار سخت به نظر برسد. ما در این مطلب نحوه شستن فرش های فانتزی را آموزش می دهیم تا شما را در این مسیر راهنمایی کند.

آموزش نحوه شستن فرش های فانتزی

فرش فانتزی از مدرن و شیک ترین فرش های موجود به شمار می رود که در حال حاضر به منازل راه یافته اند و توانسته اند جایگزین فرش های سنتی گردند. البته که این فرش خیلی زیبا و شیک است که در صورت استفاده در طراحی داخلی جذابیت زیادی به دکوراسیون منزل شما شما می بخشد؛ اما پس از کثیف شدن اگر به صورت اصولی و صحیح شسته نشود، زیبایی آن از بین می رود بنابراین نیازمند رعایت نکات بسیاری است. در ادامه مراحل شستن فرش های فانتزی را با شما مرور می کنیم.

فرش های فانتزی را چگونه بشوییم؟

آماده کردن فرش

ابتدا قبل از هر کاری باید فرش فانتزی خود را آماده شستشو نمایید تا فرش شما خراب نگردد؛ پس فرش را به آسانی تمیز نموده و آن را خوب جارو بکشید. در صورت کوچک بودن فرش آن را بتکانید تا خاک های فرش جدا شود. سپس برچسب روی فرش را بخوانید تا درباره مشخصه های فرش فانتزی اطلاعات زیادتری کسب نمایید. توجه کنید که اغلب فرش های فانتزی از الیاف اکریلیک و مصنوعی تولید شده اند که خوب است جهت شستن آنها از شامپوهای صنعتی بهره گرفته گردد و اصلا نباید از پودر بهره ببرید چون موقع خشک گردیدن ریشه ها و نیز بخش هایی از فرش زرداب دار شده و ظاهری بد به خود می گیرد.

از بین بردن لکه ها

حالا در این مرحله باید لکه ها را از بین ببرید، جوش شیرین و سرکه را آماده نموده و با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی لکه های فرش بریزید، سپس با برس فرش روی لکه ها را بمالید تا به خوبی لکه ها ناپدید شوند. سپس باید آن قسمت ها را آبکشی کنید تا این ترکیب از فرش جدا شود برای این منظور قدری آب نیمه گرم را بر روی فرش بریزید و با استفاده از حوله بر روی فرش بکشید تا سرکه و جوش شیرین فرش را تمیز نماید. در صورتی که محلول های لکه بر با متریال فرش هماهنگی دارند و فرش آسیب نمی رسانند، گزینه مناسبی به شمار می روند.

شستن فرش های فانتزی در چند مرحله

آبکشی و شستن فرش

بعد از اینکه همه مرحله های گفته شده را به خوبی انجام دادید، نوبت به شستشوی فرش را آب نیمه گرم و شامپو فرش می رسد. توجه نمایید که آب دمایی مناسب با فرش داشته باشد چون اگر آب داغ باشد باعث آسیب رساندن به فرش و خراب گردیدن آن می شود و اگر دمای آب سرد باشد فرش کاملا تمیز نمی گردد. غیر از شامپو فرش، سایر پاک کننده های ملایم و مناسب فرش فانتزی را هم می توانید با شامپو فرش مخلوط نمایید که در این صورت لازم است به خوبی مخلوط شده و هم زده شود تا ترکیبی یکنواخت به دست آید و بعد به کار ببرید.

 

سپس با استفادهاز یک برس فرش نرم همه مخلوط فرش شامپو و پاک کننده ها را به همه قسمت های فرش پخش نموده و دورانی شکل بکشید تا همه جا به خوبی تمیز شود. در نهایت هم شروع به آبکشی کردن فرش نمایید و این مرحله بسیار مهم است چون در صورتی که شستن و آبکشی فرش به درستی انجام نشود، درون بافت های آن شامپو فرش می ماند و از لطیف و نرم بودن فرش می کاهد. پس فرش را کاملا درون آب بگذارید تا مواد شوینده کاملا از درون بافت های آن بیرون بیاید.

خشک نمودن فرش

و در نهایت نوبت می رسد به خشک کردن فرش، مانند لباس که پس از شستن از لباس نوبت به خشک کردن لباس می رسد. پس از اینکه آبکشی و شستشوی فرش فانتزی به اتمام رسید، فرش را در محیط آزاد و در مقابل هوای مستقیم بگذارید، البته اگر در مقابل نور مستقیم خورشید نباشد بهتر است چون به بافت فرش ضرر می رساند و باعث تغییر رنگ آن می شود. ولی با قرار دادن فرش در مقابل هوای مستقیم و جریان هوا به خوبی و زودتر خشک شده و بوی رطوبت هم نمی دهد.

نحوه شستن فرش های فانتزی

چند نکته کاربردی

  • خوب است فرش فانتزی را به طور دستی بشویید.
  • جهت شستن فرش فانتزی از شوینده های اسیدی و قوی بهره ببرید.
  • به هیچ وجه از ماشین لباسشویی برای شستن فرش های فانتزی بهره نبرید.
  • برای خشک کردن فرش فانتزی، آن را در مقابل نور مستقیم آفتاب نگذارید.
  • چنانچه فرش شما دارای پرزهای بلند می باشد، باید از برسی نرم بهره ببرید.

شستن فرش فانتزی با روشی آسان

در این مطلب شما را با روش ساده ای از شستن فرش های فانتزی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و بتواند شما را در این زمینه یاری نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان