آیا امکان تحریف قرآن وجود دارد ؟

چگونه امکان دارد که تحریف به قرآن راه یابد در حالیکه به فرمودة‌ خداوند یکی از امتیازات قران کریم بر سایر کتابهای آسمانی اینست که قرآن به هیچ وجه مورد تحریف و دستبرد بشر قرار نگرفته است و این دقیقاَ‌ همان قرآنی است که از سوی پروردگار به وسیله جبرییل بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و این نسبتهای ناروا که به قرآن داده می شود باطل است و ما در اینجا به ...

 
چگونه امکان دارد که تحریف به قرآن راه یابد در حالیکه به فرمودة‌ خداوند یکی از امتیازات قران کریم بر سایر کتابهای آسمانی اینست که قرآن به هیچ وجه مورد تحریف و دستبرد بشر قرار نگرفته است و این دقیقاَ‌ همان قرآنی است که از سوی پروردگار به وسیله جبرییل بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و این نسبتهای ناروا که به قرآن داده می شود باطل است و ما در اینجا به چند دلیل از دلایل عدم تحریف قرآن اشاره می کنیم.

1 ـ آیه 9 سوره حجر: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون, که در واقع خود خداوند مسئولیت حفظ قرآن از دستبرد ها را به عهده گرفته.
2 ـ سیر تاریخی نشان می دهد قرآن برای مسلمانان همه چیز بوده قانون اساسی, دستورالعمل زندگی و رمز عبادت بوده است و مسلمانان نخستین در میدان جنگ, در خانه, و به هنگام روبروشدن با دشمنان بر حقانیت مکتب اسلام از قرآن استفاده می کردند. تعلیم آن را مهریه زنان می نمودند, تنها کتاب مطرح در محافل بوده است با این وضع چگونه کسی احتمال می دهد دگرگونی در قران رخ دهد.
3 ـ نویسندگان وحی, که بعد از نزول آیات قرآن بر پیامبر انرا یادداشت می کردند تعداد آنها چهارده تا چهل و سه نفر بودند, حال کتابی که اینهمه دقت و نظارت در نوشتن آن بوده چگونه ممکن است تحریف شده باشد.
4 ـ دعوت همه پیشوایان اسلام به قرآن موجود بوده است, که خود نشان می دهد این کتاب آسمانی بصورت یک مجموعه دست نخورده در همه قرنها بوده است.
5ـ وقتی پذیرفتیم خاتمیت پیامبر (ص) را و اینکه اسلام اخرین آیین الهی است و رسالت قران تا پایان جهان برقرار خواهد بود چگونه می توان باور کرد که خدا این یگانه سند اسلام و پیامبر را پاسداری نکند.
6 ـ حدیث معروف ثقلین نیز دلیل بر عدم تحریف قران است و الا پیامبر نمی فرمود اگر دست به دامان آن بزنید گمراه نمی شوید.
7ـ قرآ‌ن به عنوان یک معیار سنجش مطئن اخبار صدق و کذب به مسلمانان معرفی شده که اگر در صدق و کذب حدیثی شک کردید آن را به قران عرضه کنید اگر موافق قران است حق است و اگر مخالف آن است نادرست می باشد, پس اگر قرا‌ن تحریف شده چگونه ممکن است معیار سنجش حق و باطل و حدیث درست از نادرست معرفی گردد.

 


منبع : مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان