گزارش ساواک از منزل آل هاشم+سند

شهید آل‌هاشم از جمله طلاب جوانی بود که در دوران نهضت اسلامی در کنار پدر خود و تحت نظر آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی به فعالیت‌های مبارزاتی پرداخت. در یکی از اسناد به جای مانده از آن دوران، ساواک از اثرگذاری محمدعلی هاشم بر روی افکار جوانان گزارش داده است.

گزارش ساواک از منزل آل هاشم+سند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سانحه هوایی همراه با سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی به شهادت رسید.

به روایت فارس، شهید آل‌هاشم از جمله طلاب جوانی بود که در دوران نهضت اسلامی در کنار پدر خود و تحت نظر آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی به فعالیت‌های مبارزاتی پرداخت. در یکی از اسناد به جای مانده از آن دوران، ساواک از اثرگذاری محمدعلی هاشم بر روی افکار جوانان گزارش داده است.

گزارش ساواک از منزل آل هاشم+سند

متن این گزارش در 23 مرداد ماه 1357 بدین شرح است:

«موضوع : سید تقی آل هاشم واعظ مسجد میرعلی محله سرخاب و ساکن تبریز سرخاب کوچه اسماعیل بقال کاشی 45

نامبرده بالا دارای شماره تلفن 28118 پسری دارد بنام سید محمدعلی که حدود شانزده سال دارد و در مسجد میرعلی از یکماه قبل کلاس بظاهر دینی دایر شده و جوانان ده تا بیست ساله در این کلاس اسم نویسی کرده‌اند و تعداد این افراد حدود هفتاد نفر میباشند. سید تقی در این کلاس دخالت مستقیم ندارد ولی وسیله پسرش افکار جوانان را مسموم مینماید ضمنا شب‌ها به منزل وی افراد طلبه تردد مینمایند.

نظریه شنبه : بنظر من نامبرده با شهرستان قم تماس دارد و با اخذ دستور از قم اقدامات ضد دولتی انجام میدهد.

نظریه یکشنبه : نظریه شنبه و مفاد خبر احتمالاً صحت دارد. تحقیق در زمینه چگونگی موضوع و تعیین وضعیت یاد شده فوق از طریق منابع 312 امکان‌پذیر است ضمنا یاد شده فاقد سابقه در 3 ﻫ است. سهیل

نظریه چهارشنبه : نظریه یکشنبه مورد تایید است. تقدیر

نظریه جمعه : نظریه چهارشنبه تائید میگردد. مشاهیر»

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان