سهم البرز از تولید ناخالص ملی سه درصد است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت که سهم این استان صنعتی از تولید ناخالص ملی سه درصد است.

سهم البرز از تولید ناخالص ملی سه درصد است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ توحید شیریزاد" روز پنجشنبه در گفت و گو افزود: سهم ارزش افزوده بخش صنعت 30درصد، بخش خدمات 60درصد، بخش کشاورزی پنج درصد و پنج درصد برای سایر بخش ها از تولید ناخالص داخلی استان را در بر می گیرد که در بخش خدمات با رتبه هفت کشور و در بخش صنعت با رتبه 6 کشور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه به بیان شاخص های عمده بازار کار زمستان سال گذشته استان پرداخت و بیان کرد : استان البرز با نرخ مشارکت اقتصادی 40.5 درصد و نسبت اشتغال 37.1 درصد و اشتغال ایجادی برای 62 هزار و 602 نفر، نرخ بیکاری 8.3 درصدی و رتبه 15 کشور را کسب کرده که پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

شیریزاد خاطرنشان کرد: سهم اشتغال بخش صنعت استان البرز در رتبه پنج، در بخش خدمات در رتبه سه و در بخش کشاورزی رتبه 30 کشور را دارا می باشد.

وی همچنین آمار صادرات غیرنفتی استان البرز در سال گذشته از مبدا گمرکات استان را 376 (میلیون دلار) با رشد81 درصدی نسبت به سال 1401 عنوان کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: در سال گذشته مبلغ 548 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع ( آرایشی، پارچه،چاپ،شیمیایی و انفورماتیکت) با سرمایه گذارانی از کشورهای امارت متحده عربی، ترکیه،چین،عمان، اتریش،هند براساس آمار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان داشته که رشد بیش از پنج برابری را نسبت به سال 1401 تجربه کرده است.

وی افزود: همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز 2 اعزام به کشورهای چین و امارات و سه پذیرش از کشورهای چین، عمان و فرانسه داشته است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان