پیشنهاد وزیر ورزش برای بازی دوستانه تیم ملی با کشور اروپایی

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با وزیر ورزش بلاروس پیشنهاد دیدار تدارکاتی بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و این کشور را مطرح کرد.

پیشنهاد وزیر ورزش برای بازی دوستانه تیم ملی با کشور اروپایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی امروز (پنجشنبه) در محل اقامت خود در آلماتی قزاقزستان با سرگئی میخاییلویچ دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار، وزرای دو کشور ورزش به همراه هیئت‌های حاضر به احترام رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهان ایشان به‌صورت ایستاده یک دقیقه سکوت کردند.

در ادامه وزیر ورزش بلاروس با اشاره به دوستی و روابط کشورش با ایران گفت: مطمئنم از طریق ورزش می‌توانیم گرمای روابط دو کشور را تقویم کنیم. ورزش برای هر دو ملت ایران و بلاروس مهم است و ورزش ایران از سرآمدان ورزش آسیاست. ورزش ایران در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری پیشروست و ما علاقه‌مندیم از تجربیات شما در ورزش استفاده کنیم. ضمن اینکه ایران کشوری چهار فصل است و ما از این نعمت محرومیم و دوست داریم بتوانیم از فضایی که در اختیار دارید، استفاده کنیم.

وی برگزاری اردوهای مشترک و دوره‌های آموزشی و مربیگری را از دیگر محورهای همکاری دو کشور دانست و افزود: به‌زودی در بلاروس بزرگترین مجموعه ورزش‌های دریایی و آبی اروپا افتتاح می‌شود و از همین جا از شناگران ایرانی برای استفاده و حضور در افتتاح این مجموعه دعوت می‌کنم.

هاشمی نیز با قدردانی از همدردی کشور بلاروس و همچنین حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید ایران و دیگر همراهان ایشان گفت: ایران آماده است در قالب تفاهم‌نامه موجود کار اجرایی را آغاز کند. ما برنامه‌های خود را در فاز اجرایی ارسال کرده‌ایم و به محض تأیید از سوی بلاروس، آماده اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هستیم.

وی تقویت روابط باشگاهی، انتقال تجربیات و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان و داوران را مورد توجه قرار داد و گفت: در رشته‌هایی مانندهاکی روی یخ یا دوومیدانی می‌توانیم از تجربیات ورزش بلاروس استفاده کنیم. همچنین یکی از رشته‌هایی که می‌تواند به ارتباط بهتر ورزش دو کشور کمک کند فوتبال است که پیشنهاد می‌کنم تیم‌های ملی ایران و بلاروس در پنجره فیفا در سال 2025 دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند.

هاشمی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم موضوع مقابله با تحریم در ورزش است که کشور بلاروس می‌تواند به دور کردن افکار سیاسی که مغایر با روح ورزش است، کمک کند. ایران تلاش کشورهایی که سعی دارند ورزش را سیاسی کند، محکوم می‌کند. از اینکه بلاروس تیر ماه به جمع اعضای شانگ‌های اضافه می‌شود خوشحالیم و ایران از این موضوع حمایت کرده است.

در پایان وزیر ورزش بلاروس با اشاره به صحبت‌های همتای ایرانی خود گفت: ورزش باید همه را در کنار هم جمع کند، اما متأسفانه برخی موضوعات سیاسی باعث تصمیمات دوگانه شده است. به طور مثال اسرائیل در جنگ با فلسطین است و فلسطینیان را می‌کشد، اما ورزشکاران آن در مسابقات حاضر می‌شوند. بنابراین باید از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی مانند شانگ‌های برای تغییر این نگرش‌های سیاسی استفاده کرد.

هاشمی در پاسخ به صحبت‌های وزیر ورزش بلاروس گفت: ایران فردا مواضع خود را درباره این موضوع به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان