ترفندهای خانگی رفع موهای زائد روی چانه

یکی از مشکلاتی که زنان را از لحاظ از دست دادن زیبایی، افسرده و دل نگران می کند رویش موهای زائد زیر چانه می باشد. برای از بین بردن موهای زائد روش های خانگی، پزشکی و طبیعی بسیاری وجود دارد که می توان بر حسب شرایط مالی و امکانات داشته شده یکی از آن ها را انتخاب کرد. به نظر شما دوستان عزیز کدام روش مناسب و ایده آل تر است؟

ترفندهای خانگی رفع موهای زائد روی چانه

رفع موهای زائد روی چانه یکی از مشکلاتی است که به علت هایی مثل ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک یائسگی و یا ترشحات هورمونی مردانه به نام آندروژن روی صورت زنان شکل می گیرد. رشد این تار های مو به روی صورت خطری را برای زنان به دنبال نمی آورد اما دسته ای از زنان از رویش آن ها احساس خجالتی و ناراحتی می کنند.

بسیاری از زنان با رویش موهای زیر چانه خود به لحاظ ظاهری نگران می شوند اما این رویش هیچ خطری را برای آن ها ایجاد نمی کند. اگر رویش موها از حد معمول خود بیشتر است می تواند نشانه عدم تعادلات هورمونی بدن فرد باشد. البته تنها نشانه مربوط به عدم تعادلات هورمونی نیست بلکه علت های دیگری نیز وجود دارد که باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد تا علت آن پیدا شود.

علت رویش موهای زیر چانه در خانم ها

علت های ایجاد موهای زائد در زیر چانه زنان

رویش موهای زائد به روی صورت تنها برای مردان پیش نمی آید بلکه برای زنان نیز وجود دارد. اگر این موها به شدت زبر باشند، ظاهری به ریش مردان پیدا می کنند اما علت این مشکل ریشه از دلایلی دارد؟!

بلوغ:

با رسیدن سن بلوغ دختر ها، وجود اختلالات هورمونی باعث می شود که رویش موهای زائد روی صورت آن ها شکل بگیرد.

تیروئید:

در صورتی که غده تیروئید عملکرد مناسبی نداشته باشد، هورمون ها دچار به هم ریختگی فعالیت های خود می شوند، در نتیجه موهای زائد روی صورت را ایجاد می کنند.

هیرسوتیسم:

از جمله اختلالات هورمونی می توان به رشد نامتوازن مو در زنان اشاره کرد چون الگو هایی مشابه به موی مردانه ایجاد می کنند.

مشکلات دیگر:

از دیگر مشکلات می توان به قرص های پیشگیری از بارداری، دارو های تغییر دهنده هورمون ها و یا خود بارداری اشاره کرد که عوامل ایجاد کننده موهای زائد زنان محسوب می شوند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک:

سندروم تخمدان پلی کیستیک با ایجاد کردن تداخل در نظم قاعدگی زنان، مشکل اختلالات هورمونی و رشد موهای زائد زیر چانه را شکل می دهد.

روش های رفع مو‌های زائد روی چانه

لیزر مو‌های زائد:

روش لیزر موهای زائد به صورتی که برای از بین بردن فولیکول های مو، پالس های شدید نور به پوست برخورد می کند. یکی از روش های موثر و ماندگار برای حذف موهای زائد چانه لیزر درمانی می باشد و برای دستیابی به بهترین نتیجه باید جلسات چندین بار تکرار شود و به مراحل شارژ برسد. این درمان مثل لیزر سایناشور الیت پلاس برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند عموما توصیه نمی شود به این علت که لیزر رنگ پوست را تغییر می دهد.

لیزر موهای زائد زیر چانه

الکترولیز:

درمان الکترولیز موهای زائد کمی به درمان لیزر شباهت دارد چون در این روش برای از بین بردن فولیکول های مو از یک جریان الکتریکی استفاده می شود. روشی بسیار زمان بر بوده و هر فولیکول مو باید به صورت جداگانه درمان شود اما برای همه رنگ های پوست و مو گزینه ای مناسب شود و نتیجه ای دائمی را به دنبال می آورد.

الکترولیز موهای زائد زیر چانه

پماد ها و کرم‌ها:

کرم های تجویزی موضعی مثل افلورنیتین، رشد مو را به شدت کند می کنند. برای دریافت بهترین نتیجه این روش چندین ماه طول می کشد در نهایت برای افرادی که علاقه ای به الکترولیز و لیزر درمانی ندارند، گزینه ای ایده آل محسوب نمی شود.

راه حل‌های خانگی رفع موهای زائد روی چانه

بسیاری از افراد به دلایل شخصی علاقه ای به روش های توضیح داده شده گذشته ندارند و می خواهند در منزل این کار را انجام دهند اما چه روش هایی در منزل مناسب است؟!

اصلاح:

روشی سریع و این برای رفع موهای زائد روی چانه، اصلاح است اما این روش رشد موهای زائد را سریع می کند. برای پیشگیری از آسیب هایی مثل بریدگی و تحریکات پوستی استفاده از تیغ و کرم های موبر را کنار بگذارید.

اصلاح موهای زیر چانه

اپیلاسیون:

اپیلاسیون روشی است که موها از ریشه جدا می شوند و نتیجه طولانی تری نسبت به اصلاح دارد. این روش دردناک است و موجب تحریکات پوستی می شود. توصیه ما به شما دوستان این است که اپیلاسیون به روی پوست های حساس انجام نگیرد.

وکس موهای زائد زیر چانه

کرم‌های موبر:

کرم های موبر با حل کردن مو در سطح پوست نتایج خود را نشان می دهند. استفاده از کرم های موبر بسیار آسان است و نتایج طولانی تری نسبت به اصلاح دارند. اما این روش هم به دور از نتایج تحریکات پوستی و آلرژیک نیست.

استفاده از موچین:

موچین وسیله ای دستی و ساده است که موها را تک تک از ریشه جدا می کند. انجام این روش به زمان طولانی ای نیاز دارد که تنها برای بخش های کوچکی از بدن گزینه مناسبی است. بهتر است پیش از استفاده و پس از آن برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ضد عفونی آن انجام شود.

درمان‌های طبیعی رفع مو‌های زائد روی چانه

استفاده از مخلوط‌های طبیعی:

از جمله مخلوط های طبیعی برای کاهش رشد موهای زائد شامل

  1. آرد نخود
  2. آب لیمو
  3. عسل

به فرض مثال می توانید آرد نخود و آب را با هم ترکیب کنید و به روی چانه مالش دهید. پس از خشک شدن ماسک، آن را با حرکات دایره ای به آسانی پاک کنید.

استفاده از ماسک‌های طبیعی:

از جمله ماسک های طبیعی شامل

  1. آرد جو
  2. عسل
  3. شیر
  4. آرد برنج

با کمک و ترکیب کردن این مواد برای نرم شدم موهای زائد و کاهش رشد آن ها ماسک های طبیعی بسازید و پس از مالش در زمانی معلوم، آن ها را از روی صورت شست و شو دهید.

استفاده از پاپایا:

پاپایا ماده ای کاملا طبیعی است که می‌تواند به خوبی به کاهش رشد موهای زائد کمک کند. برای دریافت بهترین نتیجه گوشت پاپایا را به روی چانه خود ماساژ دهید و بعد از مدتی آن را شست و شو دهید.

استفاده از روغن‌های طبیعی:

از جمله روغن های طبیعی که به نرم شدن موها و کاهش رشد کمک می کنند

  1. روغن نارگیل
  2. روغن زیتون
  3. روغن آرگان

روغن انتخابی خود را به روی موهای چانه ماساژ دهید و پس از گذشت زمان آن را به خوبی از روی صورت پاک کنید.
باید گفت که روش های طبیعی نیاز به زمان و صبوری دارند و نتیجه برای هر شخص کاملا متفاوت است. پیش از استفاده و تکرار هر روش، با پز‌شک مشورت کنید تا با اطمینان بیشتری آن ها را برای خود تجویز داشته باشید.

زمان مناسب برای مراجعه زنان به پزشک

اگر از دسته زنانی هستید که در مدت زمان کوتاه، رشد موهای زائد بیشتری را به روی صورت و بدن خود مشاهده کرده اید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. پز‌شک جدای از رشد مو نشانه های دیگری مثل آکنه شدید، تغییر در صدای یا دوره های نامنظم قاعدگی را بررسی می کند تا گزارشی دقیق تر را به بیمار اطلاع دهد. یک متخصص پوست به آسانی می تواند بر اساس نشانه های ظاهری و دیگر نشانه های درونی، از نظر غربالگری PCOS یا سایر شرایط پزشکی، بیماری را تشخیص دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان