احتمال برگزاری یورو ۲۰۲۴ بدون VAR

باز شدن یک پرونده حقوقی علیه یوفا ممکن است این سازمان را از استفاده از کمک داور ویدئویی در جام ملت‌های اروپا منع کند.

احتمال برگزاری یورو 2024 بدون VAR

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از نشریه سان؛ ثبت یک شکایت علیه یوفا به اتهام استفاده غیرقانونی از کمک داور ویدئویی (VAR) سبب شده که احتمال لغو استفاده از این فناوری در یورو 2024 مطرح شود.

به گزارش تسنیم، این شکایت توسط مؤسسه‌ای به نام بالینو در هلند صورت گرفته است که ادعا می‌کند ایده اولیه ساخت کمک داور ویدئویی به او تعلق داشته و یوفا فناوری مذکور را به صورت غیرقانونی به خدمت گرفته است. اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت درست 10 روز پیش از آغاز یورو 2024 در آلمان است، تورنمنتی که 14 ژوئن در مونیخ بازی افتتاحیه‌اش برگزار خواهد شد. در صورتی که دادگاه مدارک شاکی برای اثبات ادعایش را تأیید کند، VAR با همه محاسن و معایبش درست در برهه‌ای که به نظر می‌سد کم‌کم دارد از سوی هواداران پذیرفته می‌شود، از چرخه داوری بازی‌های تحت نظارت یوفا کنار گذاشته خواهد شد مگر آنکه این سازمان بتواند نظر صاحب امتیاز اصلی این فناوری را جلب کند.

مؤسسه بالینو در بخشی از شکایت خود مدعی شده که 13 سال پیش طرح اولیه استفاده از یک سیستم کارآمد برای تشخیص موقعیت آفساید را ایجاد کرده و در همین راستا پیشنهادی هم داده بوده مبنی بر اینکه تراشه‌ای در توپ‌ها نصب شود تا زمان دقیق ارسال آن به سمت بازیکنی که در موقعیت آفساید است از طریق گوشی به داور اعلام شود. اکنون این مؤسسه شکایت خود را به دادگاهی در شهر هامبورگ آلمان برده است و دادگاه هم کمتر از دو هفته مانده به مصاف تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند اولین جلسه رسیدگی به این شکایت را برگزار خواهد کرد.

یکی از سخنگویان یوفا در این خصوص اظهار داشت:ما نمی‌توانیم درباره چنین مباحث حقوقی نظر بدهیم. با این وجود یوفا نگران شکایت صورت گرفته توسط مؤسسه بالینو نیست. تصور نمی‌کنیم که این شکایت خللی در روند استفاده از VAR ایجاد کند حتی اگر پرونده علیه یوفا رأی صادر کند.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان