کابوسو، درگذشت؛ سگ الهام بخش دوج‌کوین

«کابوسو» (Kabosu)، سگ نژاد «شیبا اینو» که برای دوج‌کوین (Dogecoin) و چندین میم‌توکن دیگر از تصویر او استفاده می‌شود، درگذشت.

کابوسو، درگذشت؛ سگ الهام بخش دوج‌کوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کابوسو» (Kabosu)، سگ نژاد «شیبا اینو» که برای دوج‌کوین (Dogecoin) و چندین میم‌توکن دیگر از تصویر آن استفاده می‌شود، امروز در حالی که حدود 18 سال داشت، درگذشت.

سرپرست این سگ، در وبلاگ شخصی خود ضمن اعلام خبر درگذشت این سگ، گفت که کابوسو از سرطان خون و بیماری کبدی رنج می‌برد. زمان دقیق تولد کابوسو نامشخص است، اما خانم «ساتو» سن آن را حدود 18 سال تخمین زده است.

ماجرای محبوبیت کابوسو با دوج‌کوین

«کابوسو»، درگذشت؛ سگ الهام بخش دوج‌کوین

در سال 2010 و دو سال پس از به سرپرستی‌گرفتن کابوسو، خانم ساتو که یک معلم است، عکسی از حیوان خانگی خود گرفت. او این تصویر را ابتدا در وبلاگ خود منتشر کرد، اما سپس در انجمن آنلاین Reddit مورد توجه کاربران قرار گرفت و رفته‌رفته به یک تصویر محبوب در دیگر انجمن‌های آنلاین تبدیل شد.

این تصویر همچنین بعداً به یک اثر هنری دیجیتال NFT تبدیل شد و با قیمت 4 میلیون دلار (3.1 میلیون پوند) فروخته شد. اما محبوبیت اصلی کابوسو به دوج‌کوین مربوط می‌شود، رمزارزی که ابتدا توسط دو مهندس نرم‌افزار به‌عنوان یک شوخی راه‌اندازی شد و اکنون هشتمین ارز دیجیتال ارزشمند جهان با ارزش بازار 23 میلیارد دلار است.

موفقیت DOGE در ادامه مجموعه‌ای از توکن‌ها با مضمون سگ مانند shiba inu (SHIB) و floki (FLOKI) را به وجود آورد که از آن زمان تاکنون به یکی از بزرگترین بخش‌های صنعت کریپتو تبدیل شده‌اند.

حساب رسمی دوج‌کوین در ایکس نیز پستی برای ادای احترام به کابوسو منتشر کرده است: «امروز کابوسو، دوست مشترک و الهام بخش جامعه ما، با آرامش در آغوش صاحب خود گذشت. تاثیر این سگ در سرتاسر جهان بی‌اندازه است. او موجودی بود که فقط شادی و عشق بی‌حدوحصر را می‌شناخت. همه ما خوش‌شانس هستیم که او زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و شکل داده است.»

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان