امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

امام جمعه موقت مشهد گفت: ملت با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر شهید جمهور اعلام کرد که رئیس جمهوری با شخصیت و ویژگی شهید رئیسی یعنی مجاهد، مخلص و مردمی را قبول دارند.

امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد اظهارداشت: برخی از مسئولان، جمعیت تشییع پیکر آیت الله رئیسی در مشهد را تا سه میلیون نفر هم اعلام کردند؛ این جمعیت خواست به مسئولان بگوید، شخصیتی مثل شهید جمهور را قبول داریم و حلال مشکلات می‌دانیم.
بنا بر روایت تسنیم، وی افزود: این مردم قدردانی و بصیرت خود را نسبت به تلاش‌ها و مجاهدات و زحمات رئیس جمهور شهید و این که نسبت به فعالیت‌های او بی‌تفاوت نیستند نشان دادند.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: جمعیت میلیونی حاضر در آیین تشییع، به استکبار نشان داد مردم از مسئولان جدا شدنی نیستند و در جای خود وارد صحنه می‌شوند و استکبار و مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند.

فرزانه ادامه داد: از همه مسئولان و احزاب می‌خواهیم حرف این مردم را بفهمند که چه جهت‌گیری‌ها و خصوصیاتی را می‌پسندند مردم اگر هزار مشکل هم داشته باشند ولی احساس کنند مسوولان حرف آنها را می‌شنوند مشکلات را تحمل می‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: آیت الله رئیسی، فردی مجاهد، با کفایت، فداکار، خستگی ناپذیر، صمیمی، مخلص، مردمی و باارزش بود و این بخشی از خصوصیات عقیدتی، رفتاری و اخلاقی شهید جمهور بود. این مجموعه ویژگی‌ها شخصیت او را ساخته بود و پرورش دهنده او بود.

فرزانه افزود: شهید رئیسی اگر این خصوصیات را نمی‌داشت خدمت به مردم، کشور و دین را انتخاب نمی‌کرد. زندگی آیت الله رئیسی یک عمر مجاهدت بود و با جهاد زندگی کرد و اگر می‌خواهیم جهت گیری ما درست و به سمت عدالت و خدمت به اسلام باشد باید این خصوصیات را در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

حضور باشکوه در تشییع شهدای خدمت،‌ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه‌ ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به گرامیداشت سوم و چهارم خردادماه اظهارکرد: باید این روزهای حماسه و ایثار برای همیشه زنده بماند و فراموش نشوند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، محمودی با بیان اینکه امروز ملت ایران داغدار چند تن از بهترین های خدمت هستند گفت: حادثه تلخ و غمبار شهادت شهدای خدمت را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و همه‌ی مردم عزیز تسلیت می گویم، از دست دادن رئیس جمهور انقلابی و خادم واقعی سخت بود اما آنچه کشور را آرام نگه داشته است وجود رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه ورامین بیان کرد: ما در طول این چهار دهه پس از انقلاب با بحران ها و مشکلات زیادی مواجه بوده ایم اما آنچه که کشور را در برابر آسیب ها و خطرات مصون نگه داشته وجود با برکت ولایت است و خدا را شاکر هستیم که در این رخداد بسیار دردناک هم رهبر حکیمانه حافظ این کشور است.

وی، ابراز احساسات باشکوه و مثال زدنی مردم در فقدان شهدای خدمت را غرور آفرین دانست و افزود: سال ها استکبار تلاش کرده است که بین مردم و مسوولان جدایی بیاندازد، اما این حضور باشکوه چند میلیونی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود و دیدیم در تشییع پیکر شهدا در تهران، مشهد، تبریز، بیرجند و قم و سایر نقاط چه غوغایی برپا شد.

محمودی با اشاره به شهادت شهدای خدمت عنوان کرد: شهادت این عزیزان داغ سنگینی است ولی در روند خدمت رسانی هیچ وقفه ای ایجاد نشده است و طبق قانون و دستور مقام معظم رهبری، مسوولان آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد و از چند روز دیگر ثبت نام آغاز می شود، یقیناً مردم در انتخابات دقت خواهند کرد تا راه شهید رییسی ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه مسائل فلسطین همچنان در صدر و مهم ترین مسائل جهان است، گفت: جنایات رژیم غاصب صهیونیست همچنان ادامه دارد، این رژیم نژاد پرست منطق بی منطقی و جنایت دارد و هیچکس هم مانع جنایت او نمی شود.

خطیب نماز جمعه ورامین عنوان کرد: مقاومت فلسطین همچنان با قدرت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت، به اراذل و اوباش صهیونیستی که این روزها به خاطر این حادثه دردناک برای ملت ایران اظهار خوشی می کنند اعلام می کنم که آزادگان دنیا به زودی شکست رژیم غاصب صهیونیستی را جشن خواهند گرفت و تا آن روز فریادمان «مرگ بر اسرائیل» خواهد بود.

امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

تعهد و مردم‌داری مهمترین ویژگی‌های شهید رئیسی بود

«قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک، بیان کرد: در تشییع پیکر شهید جمهور ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی ضمن بیان اقتدار و وحدت خود از سه سال خدمتگزاری بی‌منت شهید رئیسی تقدیر کردند.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی ادامه داد: در تشییع پیکر شهدای خدمت بسیاری از مردم از استان‌های مختلف خود را به قم، تهران و حتی مشهد مقدس رساندند تا از خدمتگزار صدیق خود اظهار قدردانی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: این حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند و بر این اساس باید با تمام وجود در جهت خدمتگزاری به مردم و توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: تعهد، مردم‌داری و پیگیری امور محرومان مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود.

وی اشاره کرد: شهید رئیسی در طول سه سالی که رئیس جمهور ملت ایران بود خدمات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت و نام نیکوی آن شهید بزرگوار همواره برتارک این مرز و بوم می‌درخشد .

آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: شهید رئیسی در طول سه سال گذشته چندین بار به استان‌های مختلف سفر کرد و از نزدیک مشکلات و چالش‌های نقاط مختلف کشور را از دید و در بسیاری از موارد تصمیمات درستی برای حل مشکلات اتخاذ نمود .

امام جمعه اراک به ادامه مسیر خدمتگزاری شهید جمهور تاکید کرد و گفت: تعهد، کاردانی، پیگیری مشکلات مردم، برنامه ریزی جهت توسعه همه جانبه کشور و موفقیت در مناسبات بین المللی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که رئیس جمهور جدید باید از آنها برخوردار باشد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: کشور ایران ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی دارد که رئیس جمهور جدید باید نسبت به این ظرفیت‌ها آگاهی کامل داشته باشد و برای به کاری آنها برنامه‌های مدون و کاربردی داشته باشد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: خدا را شاکریم که به دست امام خمینی(ره) زمینه برای حاکمیت ولایت فقیه در سرزمین اهل بیت(ع) فراهم شد و امروز قم، مشهد، شهر ری و سراسر ایران اسلامی پایگاه مقدس اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: حضور پرشور و آگاهانه و همراه با اشک و آه مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، پیام تجدید میثاق با ولایت و آرمان‌های امام راحل و شهدا و قدرشناسی و دلدادگی به رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی و ضرورت حفظ و استمرار سیره حکمرانی او که برگرفته از مکتب حیات بخش اسلام است را به دنیا مخابره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قطعا این حماسه به یادماندنی علاوه بر نمایش انسجام و وحدت و همدلی مردم، موجب وحشت و ناامیدی دشمنان و مایه امید و دلگرمی مستضعفان و ارادتمندان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: با سیاست‌هایی که شهید آیت الله رئیسی داشت، در زمان شهادت وی 70 کشور با هیات بلند پایه خود برای عرض تسلیت در ایران حضور یافتند و از سوی دیگر بسیاری از کشورها پیام تسلیت ارسال کردند و همچنین تعدادی از کشورها نیز در کشور خود عزای عمومی یک تا سه روزه اعلام کردند.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به آغاز به کار فعالیت مجلس خبرگان رهبری در روزهای اخیر و شورای اسلامی طی هفته آینده، تاکید کرد: نمایندگان در این دور از مجلس با وجود پایان کار برنامه هفتم در مجلس قبلی و در اختیار داشتن یک سند پنج ساله به عنوان نقشه راه و چراغ از همان نقشه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نهضت 15 خرداد نهضتی مردمی است، تاکید کرد: مردم استان مرکزی برای حضور در آیین رحلت جانسوز امام خمینی و قیام 15 خرداد پرچمدار باشند.

امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

سجایای اخلاقی و منش خدمتی رییس‌جمهور شهید الگوی مدیران باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه باید قدردان خادمان ملت بود، گفت: بزرگان و مسوولان مدیران آینده کشور باید اخلاق، منش، روش و اخلاص را از رییس جمهور شهید بیاموزند.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی با بیان اینکه پنج میلیون نفر در آیین تشییع شهدای خدمت حضور یافتند، اضافه کرد: توسل به خداوند در تمامی امور بیانگر اخلاص ایشان است و این باید یک فرهنگ و مکتب شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: آیت‌الله رییسی 47 سفر استانی و 75 مسافرت داشت که مسافرت‌های کاری بوده و همه مسافرت‌ها در روزهای جمعه بود که بیانگر خستگی ناپذیری ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم ارتباط چندان مطلوبی با همسایگان نداشتیم و خزانه خالی بود، اظهار کرد: هم اکنون در تمامی شاخص‌ها جهش چشمگیری داریم و این بیانگر تلاش جهادی رییس جمهور و همراهانشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی با اقتدار ایستاده است، گفت: اینکه چند شخصیت مهم در کشور همزمان فوت شوند و آب از آب تکان نخورد، بیانگر اقتدار نظام اسلامی و تثبیت آن است.

وی افزود: حضرت آقا نماز این شهدای بزرگوار را با اقتدار خواندند و این بیانگر عظمت رهبری و نعمت بزرگ ولایت فقیه است و ما باید قدر نظام اسلامی را بدانیم که صاحب این ظرفیت است که این روزهای سخت را بدون اینکه خم به ابرو بیاورد، پشت سر می‌گذارد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اظهار ادب و ارادت بزرگان چندین کشور و احترام به رییس جمهور شهید در سازمان ملل و ناتو نشان از محبت الهی به ایشان است و اگر خداوند یک نفر را دوست خود بدارد، به فرشتگان هم امر می‌کنند آنها را دوست بدارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه محبت شهدا را خداوند در قلب‌ها ایجاد می کند، ادامه داد: ما باید از سرنوشت شخصیتهای خود عبرت بگیریم و همزمان قدر آنها را بدانیم.

وی با بیان اینکه به این شهید بزرگوار طعنه های بسیاری زده شد، اظهار کرد: باید برای مقامات، شخصیت‌ها و خادمان ملت و کسانی‌که زحمت می‌کشند در کشور در دوران حیاتشان ارزش و احترام قایل شد.

وی گفت: دوم خرداد ششمین سالگرد رحلت عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمین حاج اقا غلامرضا حسنی بود و مراسمی برگزار شد و همه افرادی که برایشان ممکن بود به شخصیت این روحانی با عظمت بزرگوار که دارای خدمات شایسته ای برای آرامش و پیشرفت استان و کشور است، ادای احترام کردند و خواهان رحمت الهی برای این افراد هستیم.

امام جمعه مشهد: جمعیت حاضر در تشییع رئیسی نشان داد مردم مزدوران را مثل آشغال دور می‌ریزند/ امام جمعه اردبیل: رئیس جمهوری به اخلاص رئیسی ندیده ام

خداوند شهید رئیسی را بخاطر اخلاصش انتخاب کرد

آیت الله سید حسن عاملی، چهارم خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گرامی اظهار کرد: اگر خداوند خیر امتی را بخواهد انسان‌های بزرگ را برای کارها و مسئولیت های بزرگ آن امت انتخاب می‌کند. جناب آقای رئیسی انسانی بزرگ با فکر بزرگ و تجربه بزرگ بود. او تجربه ریاست دو قوه را در کارنامه خود داشت و در سایه همین تجربه ارزشمند توانست در مدت سه سال نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار نماید.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اکثریت انسان‌ها که می‌میرند به افسانه تبدیل می‌شوند و فراموش می‌شوند نه یادی نه اثری نه ذکری همچنان که در دعای نماز شب آمده« فنسی اسمی و بلی جسمی و انطمس ذکری و هجر قبری فلم یذکرنی ذاکر و لم یزرنی» زائر زمان همه چیز را از بین می برد. اما بعضی‌ انسان ها مثل بعضی از بناهای تاریخی به جنگ زمان می‌روند آنها هیچ وقت خاموش و فراموش نمی‌شوند خداوند در قرآن رمز ماندگاری و جاودانگی را این گونه بیان فرموده است: " فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ " (خدا به مثل این (آب و فلزات و کف روی آنها) برای حق و باطل مثل می‌زند که (باطل چون) آن کف به زودی نابود می‌شود و اما (حق چون) آن آب و فلز که به خیر و منفعت مردم است در زمین درنگ می‌کند. )

آقای رئیسی تماماً "ینفع الناس " بود و با فکر نفع به مردم و خدمت به ملت و کشور اسلامی آمده بود او از سر مسئولیت شرعی آمده بود نه از سر هوا و هوس و عشق به ریاست، او انسان کاری بود نه سیاسی .

آیت الله عاملی افزود: او یک اعتقاد بسیار مبارکی داشت و آن لزوم رسیدگی به حاجت گرفتاران بود و آن را بزرگترین عبادت می دانست هنر او این بود که این مسئله را در سطح کلان انجام می‌داد 800 کارخانه تعطیل شده را راه اندازی کرد و هزاران انسان مشغول کار شدند و سر این کار هم جان خود را از دست داد سد "قیزقلعه سی " آب حداقل 42 هزار هکتار را تامین می‌کند و تاثیر خاصی بر استقلال اقتصادی کشور ، تامین امنیت غذایی و عزت اهالی دارد ایشان بر روند پیشرفت این سد و کانال های آن حساس بود و آخر سر هم برای افتتاح آن آمد و در مسیر حل مشکلات مردم جان خود را از دست داد.

امام جمعه اردبیل در بیان شایستگی‌های رئیس جمهور فقید اظهار کرد: او فوق العاده پرکاربر بود خستگی نمی‌شناخت کار جهادی کار او بود من اصلا متحیر بودم که او چقدر انرژی برای کار دارد وزراء، استانداران و فرمانداران را هم دنبال خود می‌کشید وزراء در کار خود مدیون او بودند بدون او کارایی بخشی از دولت قطعاً پایین می‌آمد. او در مسیر مقابله با تحریم بسیار وسیع آمریکا اقدامات مهمی انجام داد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: من با پنج رئیس جمهور در ایران کار کرده‌ام آقای رئیسی در تواضع از همه بالاتر بود من ذره ای منیت و خود گرفتن در او ندیدم بعضی از روسای جمهور در منیت رکوردشکنی کرده بودند ولی آقای رئیسی کاملاً خاکی و مردمی و از جنس مردم بود. سر دعوا با جناح‌ها نداشت تعریض و تعرض به آنها نداشت اگر سیاسیون به او اهانت می‌کردند جواب نمی‌داد معتقد بود که کار آن قدر زیاد است که فرصت دعوا نیست و معتقد بود هر حرف و هر اقدام که موجب اختلاف شود حرام است وحدت جامعه، وحدت ملت برای او یک استراتژی بسیار حیاتی بود و ایجاد اختلاف را گناه بزرگی می‌دانست. او نه تنها به وحدت ملت و بلکه به وحدت امت اعتقاد داشت و لذا بهترین روابط را با کشورهای اسلامی و همسایه‌ها درست کرد در زمان هیچ رئیس جمهوری مثل او رابطه با همسایه‌ها اعتلا پیدا نکرد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در اخلاص فوق العاده بود من رئیس جمهوری به اخلاص او ندیده ام.

وی افزود: اگر کسی بگوید خداوند او را به خاطر اخلاصش انتخاب کرد و برد هدر نگفته است این‌ها را حضرت آقا می‌دانستند و لذا از این دولت علاوه بر دفاع تجلیل هم می‌کردند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ارادت ملت نسبت به شهید رئیسی بی‌جا و بی‌حساب نیست ملت ما کاملاً متوجه خدمت و خلوص یک مسئول هستند. اجتماعات واقعاً بی‌نظیر بود همه جا انفجار جمعیت بود این ارادت بی نظیر ملت خار چشم دشمنان است و جا دارد که دق مرگ شوند او با بهترین بدرقه دنیا را ترک کرد و استقبال در آخرت نیز طبق آیات و روایات بر مبنای دنیاست.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان