آمار نگران کننده یک پژوهش؛ جلو زدن مصرف ماری‌جوآنا از الکل در این کشور

یک تحقیق آماریِ جدید نشان می‌دهد برای نخستین‌بار در آمریکا تعداد کسانی که گفته‌اند روزانه و یا «تقریبا هر روز» ماری‌جوآنا مصرف می‌کنند از آنهایی که نوشیدن الکل در هر روز را گزارش کرده بودند، پیشی گرفته است.

آمار نگران کننده یک پژوهش؛ جلو زدن مصرف ماری‌جوآنا از الکل در این کشور

به گزارش خبرآنلاین، یک تحقیق آماریِ جدید نشان می‌دهد برای نخستین‌بار در آمریکا تعداد کسانی که گفته‌اند روزانه و یا «تقریبا هر روز» ماری‌جوآنا مصرف می‌کنند از آنهایی که نوشیدن الکل در هر روز را گزارش کرده بودند، پیشی گرفته است.

به گزارش ایسنا، این تحقیق که در مجله اعتیاد منتشر شده، بر اساس داده‌هایی است که دهه‌هاست در مرکز ملی تحقیقات مواد و سلامت آمریکا جمع‌آوری می‌شود.

این مرکز در سال 2022 آمار آمریکایی‌ها که روزانه کانابیس (ماری‌جوآنا) استفاده می‌کنند را 17 میلیون و 700 هزار نفر برآورد کرده است که برای نخستین بار از آمار 14 میلیون و 700 هزار نفری کسانی که می‌گویند روزانه الکل می‌نوشند، بیشتر است. با این حال به لحاظ گستردگی، اعتیاد به الکل در این کشور همچنان نسبت به کانابیس رکورددار است.

بررسی این داده‌ها همچنین نشان داده است از سال 1992 تا 2022، یعنی طی 30 سال گذشته، سرانه میزان مصرف روزانه یا نزدیک به روزانه ماری‌جوآنا هم 15 برابر شده است.

دکتر «بروک ورستر»، رئیس بخش پزشکی «ای‌او کر» که یک کارخانه تولید کانابیس دارویی است، معتقد است یکی از دلایل این افزایش در مصرف روزانه می‌تواند این باشد که افراد اکنون می‌توانند آزادانه درباره آن حرف بزنند و از مصرف خود بگویند.

از نظر دکتر ورستر، به همین علت ممکن است نرخ مصرف روزانه تغییر خاصی نکرده باشد و پیش‌تر نیز مصرف آن شایع بوده و تنها زدوده شدن ترس مردم در گزارش کردن مصرف کانابیس، موجب تغییر آمارهای رسمی شده باشد. ورستر البته افزوده که گسترش بسیار سریع صنعت تولید و ارائه قانونی ماری‌جوآنا در دو دهه گذشته هم می‌تواند نقش مهمی در ایجاد بازار مصرف داشته باشد.

به گزارش بی بی سی، مصرف تفریحی ماری‌جوآنا در نیمی از آمریکا یعنی 24 ایالت و همچنین محدوده کلمبیا (واشنگتن دی‌سی) قانونی است و در 38 ایالت این کشور هم مصارف دارویی کانابیس قانونی است.

اخیرا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هم از تلاش دولت خود برای اصلاح قوانین مواد مخدر و مصرف مواد خبر داده بود.

در همین حال، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در گزارش ارزیابی تهدیدات داخلی 2024 اشاره کرد که مواد مخدر سالانه تعداد بیشتری از آمریکایی ها را می کشد یا به آنها آسیب می رساند.

ایالات متحده به رغم اینکه تنها پنج درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، 80 درصد از مصرف جهانی مواد افیونی را به خود اختصاص داده است.

با اینکه بیش از 50 سال پیش آمریکا علیه مواد مخدر اعلام جنگ کرد اما به دلیل سیاست‌های غلط، این معضل همچنان جان تعداد زیادی را در این کشور می‌گیرد و زندگی بسیاری را نیز نابود می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان