۷ نشانه کمبود منزیم و خوراکی‌هایی که به آن نیاز دارید!

ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارند که بدن شما نمی تواند بدون آنها زندگی کند؛ منیزیم یکی از این مواد معدنی است.

7 نشانه کمبود منزیم و خوراکی‌هایی که به آن نیاز دارید!

به گزارش خبرآنلاین؛منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در بیش از 300 واکنش شیمیایی در بدن شرکت دارد و به طیف وسیعی از عملکردهای مهم کمک می‌کند. این ماده به طور طبیعی در بسیاری از غذاها موجود است و بیشتر افراد از طریق رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت خواهند کرد.

اطلاعات در خبری نوشت:با این حال، برخی از افراد زمانی که نمی‌توانند به اندازه کافی منیزیم رژیم غذایی مصرف یا حفظ کنند، دچار کمبود منیزیم می‌شوند، چه به دلیل عوامل سبک زندگی، داروهایی که مصرف می‌کنند یا شرایط بهداشتی زمینه‌ای.

شایع‌ترین علائم کمبود منیزیم می‌تواند اولین گام برای تشخیص مشکل قبل از هشدار به پزشک باشد. ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارند که بدن شما نمی تواند بدون آنها زندگی کند و منیزیم یکی از این مواد معدنی است.

ریچارد اسکنلان، آسیب شناس بالینی و رئیس شورای کالج پاتولوژیست آمریکا (CAP) توضیح می دهد: منیزیم عنصری است بسیار شبیه سدیم و کلسیم، که برای حفظ سلامت بدن شما بسیار مهم است. منیزیم برای حفظ عملکرد طبیعی قلب و ریه و همچنین برای کنترل فشار خون و سایر عملکردهای مغز و سیستم عصبی مهم است.

مؤسسه ملی بهداشت (NIH) اضافه می کند که منیزیم به تنظیم قند خون، عملکرد ماهیچه ها و رشد پروتئین، استخوان ها و DNA کمک می‌کند. هفت نشانه‌ای که هشدار کمبود منزیم در بدن است به این شرح است:

  1. خستگی
  2. میگرن
  3. ریتم غیر طبیعی قلب
  4. حالت تهوع و استفراغ
  5. گرفتگی و ضعف عضلانی
  6. اختلال در سیستم ایمنی
  7. بی حسی یا گزگز در پاها یا دست‌ها

اسکنلان می‌گوید اگر از رژیم غذایی پرچرب، غذاهای سرخ شده و شکر استفاده می‌کنید و آجیل، دانه‌ها، سبزیجات برگ‌دار سبز، غلات کامل و حبوبات را در نظر نمی‌گیرید، ممکن است در برخی مواقع دچار کمبود منیزیم شوید. کسانی که ممکن است نتوانند مواد غذایی را به اندازه کافی بپزند، ممکن است کمبود منیزیم داشته باشند. وی هشدار می‌دهد که اگر به طور منظم الکل مصرف کنید، می توانید منیزیم را نیز از دست بدهید زیرا الکل می تواند جذب منیزیم را مختل کرده و باعث تکرر ادرار شود.

به گفته اسکنلان اسهال مزمن می‌تواند سطح منیزیم را همراه با مشکلات کلیوی کاهش دهد. اگر کلیه های شما به درستی کار نکنند، می تواند بدن شما را از جذب مجدد منیزیم باز دارد. افرادی که با دیابت کنترل نشده سر و کار دارند نیز می توانند منیزیم را از دست بدهند.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان