از فضا تا دوربین یک دختربچه؛ لحظه ورود شهاب‌سنگ غول‌پیکر به زمین/ فیلم

اخیرا شهاب سنگی آسمان اسپانیا و پرتغال را روشن کرد؛ این شهاب سنگ توسط ماهواره تصویرگر نسل سوم Meteosat و یک دوربین زمینی در اسپانیا ثبت شده است.

از فضا تا دوربین یک دختربچه؛ لحظه ورود شهاب‌سنگ غول‌پیکر به زمین/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در تاریخ 31 اردیبهشت 1403 بود که یک شهاب سنگ غول‌پیکر آسمان اسپانیا و پرتغال را روشن کرد؛ این شهاب سنگ غول‌پیکر نه تنها با چشم غیر مسلح قابل دیدن بود بلکه دوربین آتشفشانی در کاسرس نیز آن را شکار کرد، دوربینی که مدیریت و اداره آن بر عهده آژانس فضایی اروپا است.

این شهاب سنگ غول‌پیکر با سرعتی بالغ بر 160 هزار کیلومتر در ساعت از آسمان پرتغال و اسپانیا گذر کرد و توسط تصویرگر رعد و برق در ماهواره تصویرگر نسل سوم Meteosat ثبت شد، ماهواره‌ای که در فاصله 36 هزار کیلومتری از مدار زمین قرار دارد.

از فضا تا دوربین یک دختربچه؛ لحظه ورود شهاب‌سنگ غول‌پیکر به زمین/ فیلم

همانطور که از نامش پیداست، تصویربردار رعد و برق پس از راه اندازی کامل پس از پرتاب ماهواره در پایان سال 2022، برای تشخیص رعد و برق استفاده شده است.

ماهواره تصویرگر نسل سوم Meteosat اولین ماهواره آب و هوای زمین است که توانایی تشخیص رعد و برق در سراسر اروپا، آفریقا و آب های اطراف را دارد.

در تصویر زیر لحظه ورود شهاب سنگ غول‌پیکر به جو زمین و افتادن آن در قابل فیلمبرداری یک دختر در مشاهده می‌کنید:

این سازه دارای چهار دوربین است که اروپا، آفریقا، خاورمیانه و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی را پوشش می‌دهد. هر دوربین می‌تواند تا 1000 عکس در ثانیه بگیرد و به طور مداوم فعالیت رعد و برق را از فضا مشاهده کند.

داده‌های تصویرگر رعد و برق به پیش‌بینی‌کنندگان آب‌وهوا اطمینان بیشتری در پیش‌بینی طوفان‌های شدید، به‌ویژه در مناطق دورافتاده و در اقیانوس‌هایی که قابلیت‌های تشخیص رعد و برق محدود است، می‌دهد.

در تصویر زیر لحظه شکار ورود شهاب سنگ غول پیکر به جو زمین را از اتوبانی مشاهده می‌کنید:

اگرچه برای نظارت بر رعد و برق طراحی شده است، اما درخشش‌های نور شهاب سنگی را که بر فراز اسپانیا و پرتغال در حال سوختن بود نیز ثبت کرده است.

منبع: scitechdaily

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان