یاد حضرت مهدی(عج) در میلاد امام حسین (ع)

شیعیان و شیفتگان مذهب جعفری، در روز میلاد سالار شهیدان (سوم شعبان)، یاد فرزندان آن حضرت را نیز در دلها تازهتر میکنند.

 و در لوحی که به نام مقدس فاطمه(س) معروف است، ارتباط محکم و راستینی بین امام حسین (ع) و حضرت حجت (عج) وجود دارد. این لوح به مناسبت تولّد امام حسین (ع) توسط جبرئیل امین به رسم چشم روشنی از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) هدیه شد.
یاد حضرت مهدی(عج) در میلاد امام حسین (ع)

شیعیان و شیفتگان مذهب جعفری، در روز میلاد سالار شهیدان (سوم شعبان)، یاد فرزندان آن حضرت را نیز در دلها تازهتر میکنند.

 

در توقیع مبارک حضرت امام حسن عسکری(ع) برای قاسم بن علاء همدانی آمده است: در روز تولد امام حسین(ع) این دعا را بخوان: اللهم اص اسئلک بق اثولود ص هذا الیوم اثوعود بلاکادته قبل اسشلاله و ولادته بکته الیءُ و من فشا و الارض و مَن علشا... اثعوّض من قتله ان الاچة من نسله و الشّفاء ص تربته و الفوز معه ص أوبته و الأوصیاء من عقته بعد قاچهم و غیبته؛(1)

خداوندا! من تو را به مقام مولود این روز میخوانم. او پیش از آن که به دنیا چشم بگشاید و قبل از آن که تولد یابد، وعده و خبر شهادتش داده شد. آسمان و هر کس در آن بود و زمین و هر کس بر روی آن بود، بر او گریه کرد... . او که در عوض شهادت او، ائمه از نسل او شدند و شفا در تربت او قرار داده شد، فوز و رستگاری با او، در روز رجوع و بازگشت او و بازگشت اوصیاء از خاندان او، بعد از قائم آنان و سپری شدن غیبت او میباشد)).


 و در لوحی که به نام مقدس فاطمه(س) معروف است(2)، ارتباط محکم و راستینی بین امام حسین (ع) و حضرت حجت (عج) وجود دارد. این لوح به مناسبت تولّد امام حسین (ع) توسط جبرئیل امین به رسم چشم روشنی از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) هدیه شد. رسول اکرم (ص) آن را مطالعه میکنند و میفرمایند: سزاوار نیست که این چشم روشنی به شخصی غیر از فاطمه زهرا (س) سپرده شود.


 نکته مهم آن، زمان فرستادن (تولد امام حسین) و محتویات و مطالب آن (یاد مهدی(ع)) است.
 وقتی به نام مقدس امام حسین (ع) میرسد، میفرماید:((... جعلت کلمط التامّة معه و حجط البالغة عنده...؛ کلمه تامه و حجت بالغه خود (امام زمان) را با حسین و نزد او قرار دادم)).(3)

 

پی نوشت:

1) مصباح المتهجد، الیوم الثالث یوم ولد فیه الحسین(ع) ص 758، مفاتیح الجنان، اعمال روز سوم شعبان، اقبال، سید علی بن طاووس 689، شیعه و رجعت ص 190.
2) اصول کافی، ج 2، ص 471.
3) با حسین (ع) تا مهدی (عج) سید مجتبی حسینی، ص 23.

 


منبع : مجله ی انتظار
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان