طلا باز هم گران شد/ قیمت جدید طلا ۵ خرداد ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

طلا باز هم گران شد/ قیمت جدید طلا 5 خرداد 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا به دنبال پایین آمدن ارزش دلار آمریکا افزایش یافته اما در آستانه بدترین عملکرد هفتگی طی پنج ماه و نیم گذشته قرار دارد. امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پایین آمده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد افزایش به 2333 دلار و 83 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش 0.12 درصدی به 2356 دلار و 90 سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد 2449 دلار و 89 سنت رسیده بود اما بیش از 100 دلار از ارزش خود را از آن زمان از دست داده و در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی 3 درصدی قرار دارد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد سیاست نرخ بالای بهره برای رسیدن به هدف تورم دو درصد ادامه خواهد داشت.

تاجران در حال حاضر تردید دارند فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در سال جاری میلادی کاهش دهد و 63 درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

علی رغم بی‌ثباتی موضع آمریکا در مورد نرخ بهره، قیمت طلا 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش یافته که دلیل آن تقاضای بالا در چین و ادامه بی ثباتی‌های ژئوپلیتیکی است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.14 درصد افزایش به 30 دلار و 50 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.83 درصدی 1028 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان