خبر مهم وزیر راه برای بازار مسکن/ سقف اجاره‌بها چه تغییری می‌کند؟

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پس از جلسه شورای عالی مسکن از ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به استان‌ها برای تعیین سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن خبر داد.

خبر مهم وزیر راه برای بازار مسکن/ سقف اجاره‌بها چه تغییری می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد بذرپاش پس از جلسه شورای عالی مسکن اظهار داشت: هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن صبح امروز برگزار شد، خود این عدد 17 معنایی دارد و اهتمام دولت و رئیس‌جمهور شهیدمان را به مسئله مسکن نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز این جلسه با ریاست آقای مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری برگزار شد، بیش از 2 میلیون 600 هزار واحد مسکونی هم اکنون در حال ساخت است و این هفته در 3 استان حدود 60 هزار مسکن افتتاح شده و کلید آن به مردم واگذار می‌شود.

وی افزود: در سال 1402 رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده شکسته شد و حدود 92 هزار پروانه صادر شد و در کل دولت این عدد به 270 هزار رسیده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به شورای عالی مسکن استان‌ها اختیار داده شد که ظرف مدت 48 ساعت سقف اجاره‌بها در هر استان را مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه ارسال کنند تا شرایط مداخله قانونی و منظم در بازار اجاره توسط دولت دنبال شود.

بذرپاش با اشاره به تصمیمات مهم جلسه گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه اردیبهشت ماه بخش مسکن کاهشی شده است، 100 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 1403 بنا شد، برای افزایش سرمایه بانک مسکن پرداخت شود که این رقم از طریق اوراق تامین خواهد شد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان