نماینده کرج:یکی از اولویت‌های نمایندگان مردم البرز ، موضوعات و اقدامات نیمه تمام است

نماینده‌ کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شیب مهاجرت پذیری در استان بالا بوده و با افزایش جمعیتی که اتفاق می‌افتد، سرانه‌های استان در برخی از حوزه‌ها هنوز قابل قبول نیست.

نماینده کرج:یکی از اولویت‌های نمایندگان مردم البرز ، موضوعات و اقدامات نیمه تمام است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ علیرضا عباسی گفت: نزدیکی استان البرز به پایتخت و مزیت‌هایی که به واسطه این نزدیکی ایجاد می‌شود، باعث شده مهاجرت به این استان شیب بالایی داشته باشد. بالا بودن سرعت این مهاجرت، افزایش جمعیت را در پی داشته به طوری که متاسفانه زیرساخت‌هایی که در استان وجود دارد، به تناسب این جمعیت افزایش پیدا نمی‌کند. بنابراین با وجود تمام اقدامات، به نظر می‌رسد که سرانه‌های استان در برخی از حوزه‌ها هنوز سرانه‌های قابل قبولی نیست.

وی افزود: در مجلس یازدهم تلاش کردیم این سرانه‌ها را به نقطه مطلوبی برسانیم. لذا اتفاقات خوبی هم با پیگیری‌هایی که تمام نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی داشتند رخ داد و کارهای خوبی هم در حوزه سرانه‌های بهداشتی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی حتی در حوزه خدماتی مثل آب، برق و گاز محقق شد، ولی هنوز این ناترازی در استان وجود دارد و هنوز با وضع مطلوبی که مد نظر است، فاصله زیادی داریم.

عباسی ادامه داد: یکی از اولویت‌های نمایندگان مردم البرز در این دوره، پیگیری موضوعات و اقدامات نیمه تمام دوره قبلی، برای تکمیل و به سرانجام رساندن آنها بوده است. شاید این‌طور برداشت می‌شود که در دوره یازدهم اتفاقی نیافتاده است اما این درست نیست، چرا که اتفاقات خوبی رخ داده که در حال حاضر می‌توانیم آنها را پیگیری و تکمیل کنیم.

وی در خصوص افزایش سرانه حوزه بهداشت و درمان افزود: از موضوعات مورد پیگیری تعداد تخت بیمارستانی مورد نیاز در استان است که هنوز نسبت به معیارها و تعداد کشوری فاصله دارد. با اینکه دو بیمارستان در استان تقریبا به بهره برداری رسیده، ولی هنوز با سطح استاندارد فاصله داریم و باید تلاش کنیم که زیرساخت‌های بهداشتی در استان را افزایش دهیم. بنابراین با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، امیدواریم چند بیمارستانی که در دست ساخت است را تکمیل و کمی حوزه بهداشت و درمان را تقویت کنیم.

‌ عباسی اظهار کرد: در حوزه آموزش استان هم با اینکه تعداد مدارس خوبی در این چهار سال و آماده بهره برداری شد، اما هنوز سرانه آموزشی و مدارس استان با سطح مورد نیاز و استاندارد فاصله دارد، قطعاً یکی از موارد مورد توجه ما در مجلس و استان توسعه و بهبود آموزشی در استان است و امیدواریم که در این زمینه هم به سطح خوبی دست پیدا کنیم. در حوزه ورزشی هم کار به همین صورت است، سالن انقلاب را پیگیر هستیم که تا بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش آب و برق هم به گسترش زیرساخت‌های و حفظ منابع آبی توجه جدی داریم، به ویژه که با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که شد،‌ حق آبه‌ استان از 55 میلیون مترمکعب به 110 میلیون مترمکعب رسید و تلاش می‌کنیم‌ درصد دیگری را به این حق آبه اضافه کنیم.

وی ادامه داد: برای استفاده کامل از این حق آبه که وجود دارد، در تلاش هستیم تصفیه‌خانه‌ها، ‌مخازن، سیستم‌ها و رینگ‌های انتقال آبی که نیاز است را تکمیل و توسعه دهیم.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با سفر وزیر نیرو حدود چهار هزار میلیارد تومان پروژه تصویب شده که برای زیرساخت‌هایی که اشاره شد، پیگیر هستیم که این مصوبات به صورت کامل اجرا شود و مردم بتوانند به ویژه در خصوص مصرف آب با کاهش یا قطعی آب مواجه نشوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در تولید و توزیع برق مشکلاتی وجود داشت به ویژه که در فصل تابستان قطعی برق رخ می‌داد، لذا پست‌هایی را از وزارت نیرو پیگیری کردیم و پست باغستان تقریبا تکمیل نهایی شد. همچنین در ادامه اقدامات سال قبل یک پست دیگر را هم پیگیر هستیم که به مرحله نهایی برسد تا قطعی برق در استان به ویژه در ایام پیک محدود شده و اتفاق نیافتد. چون عمده آب شرب ما از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، زمانی که برق در استان قطع می‌شود، به دنبال آن قطعی آب هم رخ می‌دهد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان