تایوان: رزمایش چین تحریک آشکار نظم بین‌المللی بود!

سخنگوی دفتر ریاست تایوان در بیانیه‌ای رزمایش نظامی چین در اطراف این جزیره را «تحریک فاحش نظم بین‌المللی» خواند.

تایوان: رزمایش چین تحریک آشکار نظم بین‌المللی بود!

 به گزارش خبرآنلاین سخنگوی «ویلیام لای» رئیس تایوان در بیانیه‌ای رزمایش دو روزه چین در اطراف این جزیره خودمختار را تحریم نظم بین‌المللی خواند.

به نقل از مهر این رزمایش‌ها سه روز پس از مراسم تحلیف ویلیام لای و نطق وی در این مراسم انجام شد. پکن اظهارات «ویلیام لای» در این سخنرانی را «اعتراف به جدایی‌طلبی» تعبیر کرد. ارتش چین اعلام کرد که رزمایش موسوم به «شمشیر مشترک -2024» عصر دیروز با موفقیت برگزار شد.

«کارن کیو» سخنگوی دفتر ریاست تایوان در بیانیه‌ای مدعی شد: حصول اطمینان از صلح و ثبات در سراسر منطقه بخشی از منافع مشترک جامعه بین‌الملل است. با این حال، اقدام تحریک‌آمیز و یکجانبه اخیر چین نه تنها شرایط فعلی صلح و ثبات را در تنگه تایوان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بلکه تحریک آشکار نظم بین‌المللی است و به نگرانی‌های جدی و البته محکومیت از جانب جامعه بین‌الملل منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تایوان امیدوار است که چین امنیت و سعادت مردم طرفین درگیر را مدنظر قرار داده، منافع و همزیستی مشترک را دنبال و مرعوب‌سازی سیاسی و نظامی تایوان و منطقه را به طور کامل متوقف کند.

جزیره خودمختار تایوان، انتخابات پارلمانی، ارتش و واحد پول مختص خود را دارد اما پکن همواره تاکید کرده که این جزیره بخشی از قلمرو چین است و هرگونه مناسبات سیاسی سطح بالا با کشورهای غربی از جمله آمریکا و همچنین خرید سلاح از واشنگتن را نقض «اصل چین واحد» می‌داند. پکن هرگز احتمال استفاده از قوه قهریه برای الحاق جزیره تایوان را رد نکرده است.

سخنگوی دفتر ریاست تایوان همچنین در واکنش به اقدامات نظامی مختلف چین نیز گفت: رئیس و تیم امنیت ملی (تایوان) احاطه جامعی به شرایط دارند و مردم تایوان خیالشان راحت باشد!

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان