میدل‌ایست آی: با حکم دیوان لاهه، افسانه فراقانونی بودن اسرائیل در هم شکست

رژیم صهیونیستی به مدت ۷۶ سال به معنای واقعی کلمه مجوز قتل و کشتار را داشت اما حکم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه مبنی بر بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم به دلیل ارتکاب جنایات جنگی، این افسانه را که مقامات صهیونیستی فرای قوانین بین‌المللی هستند، از هم فروپاشید.

میدل‌ایست آی: با حکم دیوان لاهه، افسانه فراقانونی بودن اسرائیل در هم شکست

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخواست حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را صادر کرد؛ اقدامی که در این مرحله به یکی از شعبات مقدماتی دیوان کیفری بین‌المللی ارسال می‌شود و هیاتی متشکل از سه قاضی از رومانی، بنین و مکزیک درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

«دیوید هرست» تحلیلگر آمریکایی در مطلبی برای پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» نوشت: «نتانیاهو حق دارد که نسبت به پیامدهای گسترده این دادخواست مضطرب باشد زیرا جعبه پاندورا توسط این دادخواست باز شده است.»

به گزارش ایسنا، این تحلیلگر با اشاره به تهدیدات آمریکا در راستای اعمال تحریم‌ها علیه اعضای دیوان کیفری بین‌المللی نوشت: «اگر دیوان کیفری در مقابل این فشارها تسلیم شود، مشروعیت این دیوان به اتمام خواهد رسید.»

به دنبال دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی جهت بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، 12 تن از سناتورهای جمهوری‌خواه به «کریم خان» نامه نوشته و هشدار داده‌اند که «اگر اسرائیل را هدف قرار دهید، ما هم شما را هدف قرار خواهیم داد.»

«دیوید هرست» تاکید می‌کند: «اگر حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت اجرایی شود، دیگر اعضای کابینه اسرائیل هم مورد اتهامات مشابهی قرار خواهند گرفت.»

این تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: «واکنش کنونی ایالات متحده و دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت مقامات اسرائیلی سیگنال دیگری است که نشان می‌دهد چه چیزی در خطر قرار می‌گیرد. این خطرات می‌تواند متفاوت باشند و از تهدیدات علیه اعضای دیوان گرفته تا تلاش‌ها برای قطع بودجه تشکیلات خودگردان را شامل می‌شود.»

میدل‌ایست آی: دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مجوز اسرائیل در کشتار را تعلیق کرد
«بنیامین نتانیاهو» و «جو بایدن»

اواخر ماه مارس دولت ایالات متحده لایحه‌ای را تصویب کرد که اگر تشکیلات خودگردان عضویت کامل را در سازمان ملل کسب کند و یا اگر اقدامی را علیه مقامات صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی انجام دهد، بودجه‌های مربوط به آن توسط آمریکا قطع خواهد شد.

«دیوید هرست» تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه می‌گوید: «اگر برنامه‌ای برای آینده غزه در نظر گرفته نشود، این جنگی بدون پایان است و این جنگ پایان بازی ندارد؛ این جنگی است که در آن صدها هزار فلسطینی در غزه از چادری به چادر دیگر کوچ می‌کنند و این در حالی است که اسرائیل به قطع کمک‌ها ادامه می‌دهد. و همه چیز زیر چتر مصونیت از مجازات اتفاق می‌افتد.»

او که پیشتر نویسنده روزنامه گاردین نیز بود، می‌افزاید: اقدام دیوان کیفری بین‌المللی کشورها را دچار چند دستگی کرده است. درحالیکه بریتانیا ادعا می‌کند که چنین اقدامی «فایده‌ای نخواهد داشت»، اما فرانسه و بلژیک و دیگر کشورها از دادخواست این دیوان حمایت کرده‌اند.

هرست در پایان با اشاره به تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌نویسد: «جنگ نه تنها اسرائیل، بلکه جایگاه جهانی تمامی کسانی را که از آن حمایت می‌کنند را از بین برده است.»

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان