اصلاح باغات گردو در دامغان در حال انجام است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: اصلاح باغات گردو در دامغان در حال انجام است.

اصلاح باغات گردو در دامغان در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی اصغر امامیون با بیان اینکه اصلاح باغات گردو و یکسان سازی ارقام عملیات سرشاخه کاری در این شهرستان در حال انجام است؛ اظهار داشت: این اقدام با هدف ایجاد دیر گلی و حفاظت از سرمای دیررس بهاره در شهرستان دامغان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هر ساله شاهد سرمای دیررس بهاره در این شهرستان هستیم؛ گفت: این سرمای دیررس به محصولات باغی صدمه وارد می‌کند و اقدامات اصلاحی در باغات با هدف جلوگیری از این سرمای دیررس انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: این طرح از سال 1400 آغاز شده و تا کنون در سطح 900 اصله سرشاخه کاری صورت گرفته است.

امامیون با بیان اینکه عملیات سرشاخه کاری امسال هم به جد در سطح باغات انجام می‌شود؛ افزود: امسال این عملیات در سطح 700 اصله در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مهم تلاش شده با همکاری مراکز پژوهشی و گروه‌های خبره‌ کاری پیوندک‌های گواهی شده تأمین و برخی از باغات گردو اصلاح شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: این شهرستان دارای 540 هکتار باغات گردو در مناطق امیرآباد و رودبار است که اکثر باغات سنتی و با ژنوتیپ‌های محلی و بذری است.

امامیون با تأکید بر اینکه حفاظت از باغات به جد در حال انجام است؛ گفت: هدف از اجرای طرح اصلاح باغات، کاهش میزان خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره درختان، افزایش محصول، یکنواختی محصول و ارتقای کیفی محصولات تولیدی است.

وی با اشاره به حمایت‌های جهاد کشاورزی از باغداران برای اجرای طرح اصلاح باغات گفت: امسال 700 میلیون ریال یارانه بلاعوض در این زمینه به بهره‌برداران پرداخت شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان