چینی‌ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

محققان چینی پوست الکترونیکی جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند دربرابر سرمای شدید مقاومت کند.

چینی‌ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پوست الکترونیکی جدیدی که برای دست‌های‌رباتیک ساخته شده است، توانایی ربات‌ها و اندام‌های رباتیک را در محیط‌های بسیار سرد تقویت می‌کند. محققان چینی می‌گویند این پوست حتی در دمای 78- درجه‌ی سانتی‌گراد به‌طور مؤثر عمل می‌کند.

پوست الکترونیکی مهارت بیشتری برای ربات‌ها به‌ارمغان می‌آورد و فراتر از زنده‌ماندن، به ربات‌ها کمک می‌کند تا در شرایطی کار کنند که تجهیزات الکترونیکی سنتی نمی‌توانند فعالیت کنند.

چینی‌ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

دانشمندان چینی می‌گویند که پوست رباتیک به ربات‌ها حس لامسه می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا فشار را احساس کنند. حس لامسه توانایی ربات‌ها را برای تعامل با محیط و انجام کار مؤثرتر بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از قابلیت‌های پوست رباتیک خودترمیم‌شوندگی است. این پوست حتی اگر در سرمای شدید آسیب ببیند، به‌طور کامل امکان بازیابی دارد. خودترمیم‌شوندگی ادامه‌ی مأموریت‌ها را برای ربات‌ها تضمین می‌کند، بدون اینکه در اثر پارگی جزئی یا خرابی کنار گذاشته شوند.

دستاورد کنونی محققان چینی مدیون موفقت قبلی تیم تحقیقاتی توسعه‌ی پوست الکترونیکی خودترمیم‌شونده در همه‌ی شرایط آب‌وهوایی در سال 2020 است. محققان به موفقیت پوست الکترونیکی خوش‌بین هستند و کاربردهای آن را فراتر از اکتشافات قطبی تصور می‎‌کنند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان