آذربایجان‌غربی، دهمین استان کشور از لحاظ طول راه‌های روستایی

بنا به اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، شاخص برخورداری خانوار روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت، از ۸۸.۸۸ درصد به ۹۰.۷۷ درصد رسید.

آذربایجان‌غربی، دهمین استان کشور از لحاظ طول راه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان افزود: آذربایجان‌غربی با داشتن 8000 کیلومتر شبکه راه‌های روستایی دوازدهمین استان پهناور کشور است و رتبه دهم را از لحاظ طول راه‌های روستایی از میان 31 استان کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل روستاهای استان 2726 روستا است که از این تعداد 2182 روستا؛ بالای 20 خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: تا پایان سال 1402 تعداد 1688روستای بالای 20 خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

دست نشان با اشاره به اینکه طول راه‌های روستایی استان قبل از شروع دولت سیزدهم 4410 کیلومتر و تعداد روستاهای برخوردار بالای 20 خانوار نیز 1620 روستا بود، اظهار کرد: با اقدامات جهادی انجام شده توسط دولت سیزدهم در راستای خدمات‌رسانی به روستاها مخصوصا روستاهای محروم و کم برخوردار، 261 کیلومتر از راه‌های روستایی دیگر در استان آسفالت شد و میزان کل راه‌های روستایی بالای 20 خانوار به 4672 کیلومتر و 1688 روستا افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآورشد: همچنین از زمان شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون 77.36 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته در دولت سیزدهم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 160 کیلومتر از راه‌های منتهی به روستاهای بالای 20 خانوار استان با اعتباری نزدیک به 439 میلیارد تومان آسفالت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد 4.5 درصدی دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان