هزینه سالانه فدراسیون کشتی چقدر است؟

رییس فدراسیون کشتی گفت: عملکرد مالی ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲۳ میلیارد تومان بوده است که بیشترین عملکرد مالی در بین فدراسیون‌ها محسوب می‌شود و بی سابقه بوده است.

هزینه سالانه فدراسیون کشتی چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از صبح امروز یکشنبه (6 خردادماه) با حضور محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع در محل فدراسیون کشتی در حال برگزاری است.

به نقل از مهر ابتدا اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش به جهت حمایت‌های ویژه از کشتی قدردانی می‌کنیم و همچنین از زحمات تمامی رؤسای هیئت کشتی استان‌ها که پای کار کشتی بوده اند، تشکر می‌کنیم. با همکاری این دوستان که هرکدام از افراد توانمند محسوب می‌شود، کشتی در حال رشد و پیشرفت است و قدردان زحمات آنها هستیم.

برنامه‌های فنی سال 1402 به صورت کامل اجرا شد

دبیر در مورد اجرای برنامه‌های فنی سال 1402 گفت: فدراسیون کشتی در سال گذشته تیم‌های ملی کشتی در رشته‌های آزاد و فرنگی در 4 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و تیم‌های ملی آلیش و ساحلی را به مسابقات مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام کرد که تعداد اعزام‌های تیم‌های کشتی به بیش از 55 اعزام رسید. حجم کار فدراسیون با توجه به پشتیبانی از چند رشته ورزشی بیش از چند فدراسیون است، ضمن اینکه کشتی بعنوان ورزش ملی، مذهبی و سنتی ما جز 3 قدرت برتر کشتی جهان محسوب می‌شود و تیم‌های ما همیشه در جهان بر روی سکو قرار می‌گیرند.

دبیر تصریح کرد: حاصل کار ورزشکاران ما در یک سال گذشته کسب 339 مدال شامل 139 مدال طلا، 96 مدال نقره و 104 مدال برنز بوده که نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشتیم، ضمن اینکه تلاش کشتی گیران برای کسب مدال طلا بیشتر شده است. اما برای ما طلای المپیک بسیار اهمیت دارد و مدال طلا یعنی مدال طلای المپیک. برای اولین بار در تاریخ تیم‌های ما در کشتی آزاد و فرنگی و در دو رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان به صورت همزمان قهرمان آسیا و جهان شده اند که این یک دستاورد بی نظیر برای تیم‌های پایه است. همچنین تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ما نیز امسال نایب قهرمان شدند که بسیار ارزشمند است. تیم‌های ما در اکثر رقابت‌ها روی سکو بوده اند و اگر در رقابتی هم روی سکو نبوده اند یا تعداد نفرات کم بوده یا کشتی گیران جوان شرکت کرده اند.

دبیر در مورد عملکرد کشتی گیران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: از 12 کشتی گیر اعزامی، 10 کشتی گیر در این بازی‌ها صاحب مدال شدند، که 5 مدال آن طلا، 4 مدال نقره و 1 مدال برنز بوده و این عملکرد در بین کاروان ورزشی ایران بسیار عالی بوده است. البته هدف ما و آن چیزی که در سند راهبردی 8 ساله فدراسیون بر آن تأکید شده است، قهرمانی تیم‌های بزرگسالان ما در جهان و همچنین کسب چندین مدال طلا در المپیک است که امیدواریم با همکاری تمامی دست اندرکاران و لطف خدا بتوانیم در سال 2028 به آن برسیم.

وی همچنین اجرای چرخه انتخابی تیم ملی برای سومین سال متوالی را دست آورد بزرگی برای کشتی کشور دانست و گفت: هیچ کشتی گیری نمی‌تواند بگوید که حقم را نداده اند، هرکس به لحاظ فنی و جسمانی بر روی تشک آماده بوده و تمامی رقبای خود را شکست داده، ملی پوش می‌شود و معتقدیم که چرخه انتخابی به رشد کشتی کشور کمک زیادی می‌کند. اجرای برنامه فنی کشتی در سال گذشته با برگزاری 121 اردوی آماده سازی در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف، 12 رقابت بین المللی داخلی و همچنین 21 رقابت داخلی، اعزام به 55 رقابت برون مرزی و برگزاری مسابقات لیگ در 4 رده‌ی سنی در کشور هزینه‌های بسیاری داشت که به لطف خدا توانستیم علیرغم تمامی مشکلات و با کمک برخی از هیئت‌های کشتی به جهت میزبانی، آن را به خوبی اجرا کنیم.

دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه تأکید کرد: وقتی به فدراسیون کشتی آمدیم به اتحادیه جهانی بدهکار بودیم اما با توجه به وجود شرایط تحریمی، تمام بدهی‌ها را تسویه کردیم و دیگر مشکلی از در این زمینه وجود ندارد. 5 داور کشورمان درجه المپیکی دارند و یک داور عضو کمیسیون داوران و یک داور نیز کمک مدرس شده است که این نیز دست آورد بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی چندین جلسه را برگزار کردیم که یک جلسه نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان کشورمان برگزار شد، با تورلیخانوف رئیس شورای کشتی آسیا نیز جلساتی را برگزار کرده ایم، ضمن اینکه جلسات خوبی را نیز با تعدادی از رؤسای فدراسیون‌های کشتی کشورها داشته ایم.

دبیر با اشاره به حضور تیم‌های کشتی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در اوزان غیر المپیک و قهرمانی جهان در رده‌ی سنی زیر 23 سال در کشور آلبانی تصریح کرد: سال گذشته آلبانی روادید را برای تیم امید ما به جهت حضور در مسابقات جهانی صادر نکرد، در این مورد هم با لالوویچ و هم با رئیس فدراسیون کشتی آلبانی جلسه داشتیم و تأکید کردیم که کشتی ایران بعنوان یکی از تأثیرگذارترین کشورهای جهان می باید در این مسابقات حضور داشته باشد و رئیس فدراسیون کشتی آلبانی نیز به نقل از نخست وزیر این کشور، قول صدور روادید برای ملی پوشان ما را داد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: به لطف خدا کشتی کشور از لحاظ امکانات اردویی و اداری شرایط خوبی را دارد، چندین وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی کشورهای خارجی از امکانات ما بازدید کرده اند و ما میزبان کشتی گیران کشورهای زیادی در کمپ تیم‌های ملی کشتی بوده ایم.

زیرساخت‌های خوبی برای کشتی کشور فراهم شده است

علیرضا دبیر اظهار داشت: کشتی پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک، آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان بوده و بیش از 63 درصد مدال‌های المپیک برای کشتی است. معتقدیم که زیرساخت‌ها و اماکن این رشته پرافتخار باید در خور شأن این رشته باشد و به همین منظور تمام تلاش خود را کردیم تا نسبت به بازسازی، تجهیز و ساخت و ساز این اماکن گام برداریم. به لطف خدا کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی و خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده می‌تواند همزمان میزبان 300 ورزشکار باشد و ما می‌توانیم چندین اردوی تیم‌های ملی را در این کمپ برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: یک ورزشکار باید استراحت خوب، تغذیه خوب و تجهیزات ورزشی خوب داشته باشد تا بتواند 2 ساعت در روز تمرین مطلوب داشته باشد و خدا را شکر ورزشکاران ما از این جهت دغدغه ندارند، ضمن اینکه به فکر مسائل روحی و روانی آنها هستیم و امکانات تفریحی و فرهنگی مناسبی را برای آنها درنظر گرفته ایم که از جمله آنها می‌توان به کتابخانه، استخر روباز، بازی‌های کامپیوتری، بلیارد، پیک پنگ، سینما، زمین ورزشی چند منظوره اشاره کرد.

دبیر با اشاره به اینکه تیم‌های ملی دیگر نیازی به حضور در فضای بیرون از کمپ تیم‌های ملی کشتی ندارند، تصریح کرد: پیست دومیدانی استاندارد، سالن بدنسازی با امکانات کامل، سالن تمرین با 8 و 10 تشک یک تکه، فضای سبز گسترده، رستوران با روف گاردن، سینما، زمین فوتبال تمامی اینها در کمپ تیم‌های ملی وجود دارد و ملی پوشان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به ساخت ساختمان اداری فدراسیون گفت: مکان‌های قبلی به هیچ وجه در شأن ورزش ملی کشور نبودند، اما به اندازه توان خود فضای خوبی را برای محل اداری فدراسیون ساخته ایم که تمامی نیازهای ما را برطرف می‌کند از جمله سالن کنفرانس که می‌توانیم جلسات و مجمع‌های خود را در آن برگزار کنیم.

دبیر با اشاره به ساخت سالن همایش‌های شهید ضرغام گفت: این سالن هم می‌تواند در خدمت جامعه کشتی باشد و هم درآمدزا است و با ساخت این سالن یک درآمد پایدار برای کشتی کشور به وجود آمده است، ضمن اینکه رستوران سالن همایش‌ها نیز در ماه‌های آینده آماده بهره برداری می‌شود.افتخارات کشتی بسیار زیاد است اما فضایی نبود که بتوانیم آن را در دید عموم بگذاریم و کاپ‌های قهرمانی داخل انبارها قرار داشت. به همین جهت در حال ساخت موزه کشتی هستیم تا بتوانیم دست آورده‌ای فراوان کشتی کشور را برای عموم به نمایش بگذاریم.

دبیر با اشاره به ساخت پایگاه‌های قهرمانی در کلانشهر تهران گفت: تهران موتور محرک ورزش کشور است، اگر تهران حرکت کند، سایر شهرها و استان‌ها هم حرکت می‌کند، به همین منظور با مساعدت شهرداری تهران 5 سالن در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفته و فدراسیون نیز با بازسازی و تجهیز کامل این سالن‌ها آن را در اختیار هیئت کشتی استان تهران گذاشت تا مورد بهره برداری قرار گیرد و امیدواریم که این حرکت الگویی برای سایر استان‌ها نیز شود. بهره‌برداری از تمامی اماکن فدراسیون کشتی از جمله سالن شهدای هفتم تیر، سالن توفیق جهانبخت، کمپ تیم‌های ملی کشتی و مجموعه‌های اداری، فرهنگی و ورزشی فدراسیون در قرارداد BOT برای 25 سال رایگان است و کشتی کشور از این جهت بسیار منتفع شده است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد امور اداری و اجرایی این فدراسیون گفت: بر اساس سند راهبردی بخش اداری و اجرایی نیز باید متحول شود و ما باید به سمت دولت الکترونیک پیش برویم. در این راستا سامانه جامع کشتی کشور راه اندازی شده است که در آن اطلاعات کشتی گیران، مربیان، داوران و سایر دست‌اندرکاران کشتی کشور به صورت کامل ثبت می‌شود. همچنین سامانه مسابقات راه اندازی شد تا کشتی گیران به صورت آنلاین در آن ثبت نام کنند، آیدی کارت حضور در مسابقه دریافت و حکم قهرمانی نیز به صورت سیستمی صادر شود.

دبیر با اشاره به اهمیت نقش مربیان در کشتی کشور گفت: کشتی گیر را مربی می‌سازد و اگر مربی خوب کار نکند، کشتی نیز افت خواهد کرد. تا جایی که بتوانیم به این قشر زحمتکش کمک می‌کنیم و برای سومین سال متوالی است که طرح بیمه مربیان کشتی کشور را اجرایی کرده ایم و نزدیک به 1200 مربی بیمه شده اند. از طرفی کارگاه‌های دانش افزایی را برای مربیان استان‌ها برگزار می‌کنیم و صدور کارت مربیان نیز به صورت سیستمی انجام خواهد شد.

دبیر با اشاره به نگاه حمایتی فدراسیون به پرسنل گفت: صندوق قرض الحسنه با ظرفیت اهدای 400 میلیون تومان وام به هر نفر از پرسنل راه اندازی شده است، ضمن اینکه تمامی پرسنل به سفر زیارتی اعزام شده اند.

دبیر با اشاره به اهمیت نقش مسئولان ارشد استانی در حمایت از کشتی کشور گفت: معتقدیم اگر مسئولان ارشد استانی حمایت ویژه از کشتی نداشته باشند، کشتی در آن استان پیشرفت محسوسی نخواهد کرد و به همین منظور با انجام سفرهای استانی و برگزاری جلسات متعدد فضایی را ایجاد کردیم که هیئت‌ها بتوانند کار خود را بهتر پیش ببرند. از طرفی جلسات مختلفی را برای جذب حامیان مالی بخش خصوصی و دولتی به انجام رسانده ایم و همه اینها می‌تواند به رشد کشتی در کشور کمک کند.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: موضوع استخدام قهرمانان کشتی در دستگاه‌های دولتی نیز در دستور کار بوده، یک قهرمان باید بتواند بدون دغدغه تمرین کند و آینده و زندگی وی نیز تأمین شود و خوشبختانه تعداد زیادی از قهرمانان ما استخدام شده‌اند. ضمن اینکه در مراحل مختلف پاداش به آنها اهدا شده است.


کار فرهنگی تأثیر خود را در درازمدت می‌گذارد

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی گفت: معتقدیم که کار فرهنگی تأثیر خود را در درازمدت می‌گذارد، چاپ کتاب سرگذشت شهدا یکی از کارهایی است که پیگیر آن هستیم. کشتی قهرمانان بزرگی داشته که خارج از تشک نیز رشادت‌های زیادی را برای ایران داشته‌اند و نسل آینده باید نسبت به آن آگاهی پیدا کند.

دبیر تصریح کرد: تصاویر کشتی گیران شهید بر روی دیوارهای خانه‌های کشتی نصب شده است بیش از 1500 کشتی گیر شهید داریم. ملی پوشان هم می‌دانند کار بزرگی بر دوش آنها است و باید بعنوان نماینده یک ملت به روی تشک بروند. همچنین سایرین هم از آن الگوبرداری کنند. از سوی دیگر به برکت این شهدا کار کشتی پیش می‌رود و خدا را شکر که تا به امروز تمامی مشکلات از پیش رو برداشته شده و مسیر حرکت کشتی کشور شتاب گرفته است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشورهای دیگر قهرمانان خیالی را به صورت فیلم و سریال در می‌آورند و اینها بر روی ذهن مردم تأثیر می‌گذارد. ما بسیاری از این قهرمانان را به صورت واقعی داشته ایم اما در معرفی آنها کم کاری کرده ایم. ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و احترام به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران یک وظیفه است که ما تا حد توان به این وظیفه عمل کرده ایم. چاپ کتاب سرگذشت قهرمانان کشتی کشور نیز در دستور کار است. نگارش چاپ کتاب‌های فدراسیون به زبان کشتی گیری است تا مخاطب ارتباط بهتری را با آن برقرار کند و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

عملکرد مالی فدراسیون بیش از 423 میلیارد تومان بوده است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: به لطف خدا عملکرد مالی ما در سال 1402 بیش از 423 میلیارد تومان بوده است که بیشترین عملکرد مالی در بین فدراسیون‌ها محسوب می‌شود و بی سابقه بوده است. نسبت به سال 1401 ما 75 درصد رشد داشته ایم که این یک دستاورد بزرگ برای کشتی کشور محسوب می‌شود و خدا را از این بابت شاکریم. بخش مهم این دستاورد این بوده که تنها یک چهارم بودجه فدراسیون در سال 1402 از طریق وزارت ورزش و جوانان بوده است. عملکرد همکاری‌های استانی در مجموع 140 میلیارد تومان بوده که این نیز یک رکورد محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد عملکرد مالی لیگ کشتی نیز گفت: عملکرد سازمان لیگ 133 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است. سال 98 به اتحادیه جهانی بدهکار بودیم اما در حال حاضر از این اتحادیه پیش هستیم. برای دومین سال متوالی برای قهرمانان کشتی در رقابت‌های جهانی پاداش و حقوق ماهیانه درنظر گرفتیم که این مبلغ در سال 1402 رشد داشت و ما به ترتیب به مدال آوران طلا، نقره و برنز 500، 300 و 100 میلیون تومان پاداش نقدی و 30، 15 و 10 میلیون تومان حقوق ماهیانه پرداخت کردیم. ضمن اینکه در نوبت‌های مختلف نیز پاداش‌های چند صد میلیون تومانی به آنها اهدا شد.

دبیر گفت: عملکرد مالی فدراسیون با دوره گذشته قابل مقایسه نیست و ما پیشرفت بسیار زیادی داشته ایم، هرچند که معتقدیم در بودجه بندی به کشتی با توجه به قهرمانی‌ها و مدال آوری هایش نگاه لازم نشده است.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان