ادعای نورنیوز درباره کاندیداتوری احمدی نژاد و حمایت سیدمحمد خاتمی از ۴ کاندیدا /نامزدی زاکانی صحت ندارد /کاندیداتوری سعید محمد و سعید جلیلی قطعی شد

نورنیوز با انتشار گزارشی درباره جدیدترین فهرست کاندیداهای اصلی در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده است: «خبرهایی که در خصوص قصد علی زاکانی شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده صحت نداشته و وی قصدی برای نامزد شدن در انتخابات آتی ندارد.»

ادعای نورنیوز درباره کاندیداتوری احمدی نژاد و حمایت سیدمحمد خاتمی از 4 کاندیدا /نامزدی زاکانی صحت ندارد /کاندیداتوری سعید محمد و سعید جلیلی قطعی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با سپری شدن ایام سوگواری و بزرگداشت شهدای خدمت،اکنون جنب و جوش افراد و گروه‌های مختلف سیاسی برای دستیابی به اجماع برای معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

بنابر گزارش نورنیوز، در اردوگاه اصلاح طلبان تاکنون حضور محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان، عبدالناصر همتی و محمد شریعتمداری قطعی شده است. اگر چه این افراد از نظر مشی سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان هستند لیکن بر اساس اطلاعات موثق هنوز نتوانسته اند حمایت احزاب یا رهبران اصلاح طلب را جلب کنند. اخبار رسیده به نور نیوز حاکی است که اطرافیان سید محمد خاتمی به لیست 4 نفره شامل سید محمد صدر، مجید انصاری، رضا اردکانیان و علی اکبر صالحی رسیده اند و قصد دارند آنها را برای ثبت نام در انتخابات ترغیب کنند. گفته می شود حمایت اولیه خاتمی نیز از این فهرست اخذ شده و نهایتا و پس از اعلام صلاحیت‌ها یکی از این افراد به عنوان کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان معرفی خواهد شد.

اخبار رسیده از اردوگاه اصولگرایان نیز از حضور قطعی سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، سعید محمد حکایت دارد. گفته می شود تحت شرایطی، احتمال حضور محسن رضایی نیز در انتخابات پیش رو وجود دارد.

خبرهایی که در خصوص قصد علی زاکانی شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده صحت نداشته و وی قصدی برای نامزد شدن در انتخابات آتی ندارد. طیف بندی های حاضر در جریان اصولگرایی دارای شرایطی است که می توان گفت که ابعاد رقابت داخلی در این جناح حتی از جدال نهایی انتخابات نیز جدی تر است.

اعتدالیون نیز در تلاشند تا با متقاعد کردن علی لاریجانی برای حضور در انتخابات در گردونه رقابت حضوری جدی داشته باشند. پیشتر نام محمد جواد ظریف نیز به عنوان کاندیدای این طیف که می تواند مورد توجه اصلاح طلب ها نیز باشد مطرح شده بود اما بر اساس اطلاعات موثق دریافت شده، ظریف در انتخابات شرکت نخواهد کرد. بر اساس اخبار رسیده به نور نیوز، علی جنتی، محمد باقر نوبخت و محمود واعظی اواخر هفته گذشته با برگزاری جلسه ای چند ساعته با علی لاریجانی از او برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند.

علی لاریجانی هنوز در مورد حضور در انتخابات به تصمیم قطعی نرسیده که به نظر می رسد علت اصلی آن به دو موضوع شامل عدم اطمینان از اقبال سایر گروه‌های نزدیک به اعتدال گراها به وی و موضوع احتمال تایید صلاحیت‌ها مرتبط است.

محمود احمدی نژاد هم بر اساس آنچه خود اعلام کرده در حال بررسی شرایط برای اخذ تصمیم نهایی است. به نظر می رسد احمدی نژاد که تقریبا از رد مجدد صلاحیتش برای حضور در انتخابات، اطمینان دارد نهایتا برای پاسخگویی به هوادارانش و منتقل کردن بارمسئولیت عدم حضورش در انتخابات به حاکمیت، در انتخابات پیش رو ثبت نام خواهد کرد.

در این میان اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص فقدان وجود مانع قانونی در خصوص شرکت قالیباف، مخبر و اژه ای به عنوان روسای قوای سه گانه در انتخابات، شایعاتی که در زمینه احتمال حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و غلامحسین اژه ای رئیس قوه قضاییه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود را تقویت کرده است

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیداها برای حضور در رقابت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع نام افراد جدیدی نیز مطرح خواهد شد اما به نظر می رسد فهرست نهایی برای شرکت در رقابت اصلی بیش از سه یا حداکثر 4 نفر نخواهد بود.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان