در گفتگو مهم سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان چه چیزی مطرح شد؟

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان گفت: سیاست کشور ما توسعه روابط با همسایگان به‌ویژه توسعه رابطه دوستی و برادری با کشور همسایه پاکستان یک سیاست تغییرناپذیر است.

در گفتگو مهم سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان چه چیزی مطرح شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژنرال «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: رئیس‌جمهور رئیسی نه برای ایران، بلکه برای امت مسلمان یک افتخار بودند و تمام تلاش ایشان وحدت بین همه مسلمانان جهان بود؛ من و ملت پاکستان این ضایعه بزرگ را به خوبی درک می‌کنیم.

بنابر روایت خبرگزاری دفاع مقدس، ژنرال عاصم منیر با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور رئیسی در دوران مسئولیت‌شان که بهترین خدمات را برای مردم و ملت محترم ایران فراهم می‌کرد، خاطرنشان کرد: در 21 آوریل که آیت‌الله رئیسی به پاکستان تشریف آوردند من با ایشان ملاقات داشتم و ایشان ابراز کردند که به تمام تعهداتی که بین دو کشور وجود دارد و به‌خصوص در حوزه مرزها که مرز صلح و دوستی دو کشور نامیده می‌شود، پایبند هستند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز از جان باختن وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان ابراز تاثر کرده و خاطرنشان کرد: ایشان مثل برادر من بودند و گام‌های بسیار موثری را برای پیوند دو ملت برادر و دوست ایران و پاکستان برداشتند.

ژنرال عاصم منیر تاکید کرد: دولت، نیروهای مسلح و ملت پاکستان همواره در راستای ارتقاء تعامل فیمابین و در تمام مراحل در کنار دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان این حس برادری و ارتباط برادرانه ما را تضعیف کنند.

سرلشکر باقری ضمن تشکر از تماس تلفنی و بیانات محبت‌آمیز فرمانده ارتش پاکستان، گفت: اقدامات دولت پاکستان در اعلام عزای عمومی و احساسات قلبی مردم پاکستان، ارتش و دولت برای مردم و ملت ایران قابل قدردانی می‌باشد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله رییسی به پاکستان آخرین سفر رئیس جمهور بود و ایشان از این سفر خاطرات خوب و خوشی را بیان می‌کردند، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی به کشور و مردم پاکستان نگاه کاملاً ویژه‌ای داشت و همواره در مدت قریب به 3 سال از مسئولیت‌شان در توسعه روابط با پاکستان و تبدیل مرزها به مرزهای دوستی و روابط اقتصادی و توسعه روابط در همه جوانب تاکید داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: رئیس‌جمهور رئیسی با سخت کوشی و رسیدگی به مشکلات مردم روز به روز در بین مردم ما محبوبیت بیشتری پیدا می‌کرد و در این حادثه غم‌انگیز که اتفاق افتاد همه مردم ایران عزادار شدند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پرتلاش و علاقمند به توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و به‌خصوص پاکستان بود و همواره در این راستا جهت تلاش می‌کرد.

وی افزود: به بیان بهتر شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ی محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود و تلاش فراوانی را در 9 ماه گذشته بعد از جنگ غزه در این جهت مبذول داشت.

سرلشکر باقری در پایان با تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان به ویژه توسعه رابطه دوستی و برادری با کشور همسایه پاکستان یک سیاست تغییر ناپذیر است، گفت: قطعاً خواهیم توانست با تلاش خودمان رابطه بین دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم و همانطور که شما بیان کردید با برادری و دوستی، تمام تعهدات را با جدیت پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ عامل بیرونی این رابطه و دوستی و برادری را خدشه‌دار کند.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان