اجرای کلوزت روم در بازسازی اتاق کوچک

کلوزت روم فضایی برای نگه داری لباس، لوازم جانبی، انواع اکسسوری، انواع کفش و... می باشد. در سال‌های اخیر و در پروژه های بازسازی منزل اجرای کلوزت روم حتی در اتاق های کوچک بسیار رایج شده است

اجرای کلوزت روم در بازسازی اتاق کوچک

کلوزت روم فضایی برای نگه داری لباس، لوازم جانبی، انواع اکسسوری، انواع کفش و... می باشد. در سال‌های اخیر و در پروژه های بازسازی منزل اجرای کلوزت روم حتی در اتاق های کوچک بسیار رایج شده است که در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته شده است.

امکان سنجی اجرای کلوزت روم قبل از شروع بازسازی

کلوزت روم در ابعاد و اندازه های دلخواه قابل اجرا می باشد. قبل از اینکه بازسازی منزل خود را شروع کنید، از شرکتی که کار بازسازی را به آن‌ها واگذار کرده‌اید بخواهید که بررسی کند که اجرای کلوزت روم در کدام اتاق بهتر خواهد شد. خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را با ایشان در میان بگذارید تا با هم‌فکری، دانش و تجربیات آن‌ها به بهترین جمع‌بندی برسید که بهتر است کلوزت روم را در کدام اتاق طراحی و اجرا کنید.

بعد از اینکه به جمع‌بندی رسیدید که کدام اتاق برای اجرای کلوزت روم بهتر است، نوبت به بازطراحی و مدل سازی دو بعدی و سه بعدی منزل می‌رسد. با اجرای کلوزت روم در یک اتاق خواب، مطئنا لازم است که اتاق دیگر را نیز بازطراحی کنید. به طور مثال اگر اتاق دیگر کمد دیواری برای رخت خواب و... ندارد و نیاز می‌بینید که در این اتاق یک کمد دیواری وجود داشته باشد، به این مسئله توجه لازم را داشته باشید.

نکات اجرای کلوزت روم در بازسازی اتاق کوچک

به طور کلی توصیه می‌شود به هیچ عنوان پیش از مدل سازی و طراحی سه بعدی، بازسازی منزل و اجرای کلوزت روم را شروع نکنید! اگر فضای اتاقی که برای کلوزت روم درنظر گرفته‌اید کوچک است، حتما به نکات زیر دقت کنید:

1- با توجه به اینکه قرار است کلوزت روم بخشی از اتاق شما را اشغال کند، اگر فضای پرت در اتاق وجود دارد، از طراحی که بازسازی منزل شما را برعهده دارد بخواهید که در صورت امکان فضای پرت اتاق را اصلاح کند یا اگر این مورد اجرایی نیست، از فرورفتگی یا بیرون آمدگی دیوارهای اتاق استفاده بهینه داشته باشد تا فضای دیگر اتاق قابل استفاده باشد.

2- در اتاقی که کلوزت روم قرار دارد از تخت خواب‌های تاشو استفاده کنید تا فضای اتاق به طور کامل اشغال نشود.

3- از به کارگیری المان‌هایی که باعث شلوغی فضا می‌شود، خودداری کنید.

4- طبیعتا وقتی بخشی از اتاق را به کلوزت روم اختصاص می‌دهید هم اتاق کوچکی در اختیار خواهید داشت و هم کلوزت روم به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

5- در نورپردازی کلوزت روم به اندازه کافی دقت داشته باشید تا به اندازه کافی روشن باشد. همچنین توصیه می‌شود از نورهای سرد و گرم باهم استفاده کنید.

6- فراموش نکنید در خانه‌های کمتر از 100 مترمربع، کلوزت روم بزرگی نخواهید داشت، بنابراین قفسه‌های کلوزت روم باید به صورتی طراحی شود که دسترسی به وسایل به راحتی امکان پذیر باشد و در عین حال کمترین جا را بگیرد.

7- حتی‌الامکان از قفسه‌ها و رگال‌های سبک، باریک و ساده استفاده کنید. رگال‌های ریلی، چرخان و موارد مشابه که نیاز به فضای کمتری دارند، می‌تواند گزینه خوبی برای کلوزت روم های کوچک باشد.

8- در کلوزت روم حتما از آینه استفاده کنید. علاوه بر آن‌که وجود آینه در کلوزت روم ضروری است، آبنه باعث می‌شود فضا بزرگتر به نظر برسد و با بازتاب کردن نور، کلوزت روم روشن‌تر خواهد شد.

9- بهتر است کلوزت روم یک فضای اختصاصی داشته باشد و با درب، از فضای اتاق جدا شود.

10- یک صندلی یا پاف در کنار آینه قدی قرار دهید و نزدیک‌ترین قفسه را برای لوازم آرایش خود اختصاص دهید تا بتوانید در کلوزت روم خود یک بخش برای میکاپ هم داشته باشید.

11- تهویه مناسب برای کلوزت روم را جدی بگیرید.

انتخاب شرکت مناسب برای بازسازی خانه و اجرای کلوزت روم

فراموش نکنید که اگر بازسازی خانه و اجرای کلوزت روم به درستی انجام شود، ارزش افزوده قابل توجهی به منزل شما اضافه خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود بازسازی خانه خود را به شرکتی واگذار کنید که رزومه و تجربه قابل قبولی داشته باشد.

در انتخاب شرکت بازسازی ساختمان به اندازه کافی بررسی کنید و شرکتی را انتخاب کنید که علاوه بر اجرا، در زمینه طراحی داخلی نیز از نیروهای متخصص برخوردار باشد تا بتواند قبل از شروع بازسازی ساختمان، یک طرح سه بعدی به شما ارائه دهد. شرکت ابنیه طراحان نصر، اعتبار و رزومه قابل قبولی در زمینه بازسازی ساختمان دارد.

داشتن مجوزهای لازم، نمونه کارهای قابل قبول در بازسازی ساختمان، همکاری با برندهای مشهور و حتی داشتن یک سایت می‌تواند مواردی باشد که خاطر شما را آسوده کند.

انواع کلوزت روم و بهترین گزینه برای بازسازی اتاق کوچک

به طور کلی کلوزت روم به سه نوع کلوزت یک طرفه، کلوزت دوطرفه و کلوزت با جزیره طبقه بندی می‌شود. بهترین کلوزت روم برای بازسازی اتاق های کوچک، کلوزت روم یک طرفه با عمق کم است؛ چراکه در مقایسه با دو مدل دیگر، فضای کمتری را اشغال می‌کند.

ابعاد و اندازه های این مدل کلوزت به ابعاد اتاق خواب بستگی دارد. مثلا در اتاقی به ابعاد 3 متر در 3 متر، بهتر است یک طرف کلوزت روم بیشتر از 1.5 متر نباشد زیرا بیشتر فضای اتاق را اشغال می‌کند.

کلوزت یک طرفه: کلوزت یک طرفه دارای کمترین ابعاد است. عمق آن حداقل 1.20 تا 1.50 متر است. هم چنین عمق فضای ذخیره‌سازی حداقل 60 سانتی‌متر و فضای دسترسی حدود 90 سانتی‌متر می‌باشد.

کلوزت دو طرفه: عمق کلوزت دو طرفه از 1.20 تا 1.80 متغیر است و از دو سری فضای ذخیره‌سازی در دیوارهای روبروی تشکیل شده است که عمق هر کدام 60 سانتی‌متر می‌باشد. هم چنین فضای بین این دو دیوار باید حداقل 90 سانتی‌متر باشد. با توجه به نوع چیدمان، عرض فضا از 1.80 تا 2.10 قابل متغیر است. اگر فضای کافی برای قفسه‌بندی در هر دو طرف را ندارید می‌توانید یک سمت را قفسه‌هایی به عمق 50-60 سانتی‌متر و طرف دیگر را قفسه‌هایی برای قرار‌دادن کفش یا لباس‌های تا شده به عمق 30-46 سانتی‌متر و فضای دسترسی نیز 85-90 سانتی‌متر در نظر بگیرید.

کلوزت با جزیره: اگر می‌خواهید در وسط کلوزت روم جزیره داشته باشید قطعا باید یک فضای بزرگ برای آن در نظر بگیرید. جهت طراحی کلوزت با جزیره به فضایی نیاز دارید که از هر سمتش حداقل 90 سانتی‌متر مسیر و فضای دسترسی داشته باشد.

انتخاب سبک مناسب برای بازسازی اتاق و کلوزت روم

کلوزت روم در سبک‌های مختلف از جمله مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک قابل اجرا است. انتخاب سبک کلوزت روم بستگی به سبک اتاق خوابتان دارد.

معمولا سبک مدرن و مینیمال به دلیل داشتن جزییات کمتر نسبت به سبک‌های دیگر، برای اتاق‌های کوچک مناسب است. به طور کلی توصیه می‌شود برای بازسازی اتاق های کوچک که قرار است کلوزت روم نیز در آن‌ها اجرا شود، از سبک مینیمال استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان