انواع فواید میخک برای مو و روش های استفاده از میخک برای موها

گیته میخک از خواص بی شماری برای سلامت پوست و مو برخوردار است که شما می توانید با مطالعه این مقاله با تمام مزیت های میخک برای مو و همچنین روش های استفاده از آن به صورت کامل آشنا شوید با ما همراه باشید.

انواع فواید میخک برای مو و روش های استفاده از میخک برای موها

به طور کلی آب میخک با خصوصیات مرطوب کننده و تغذیه ای که دارد به بهبود سلامت مو ها کمک شایانی خواهد کرد و همچنین استفاده مناسب از آن اطلاعاتی حیاتی برای داشتن موهایی سالم ارائه خواهد داد.

استفاده از میخک برای مو

بهتر است بدانید گیاه میخک که با نام علمی Syzyqium Aromaticum نیز شناخته می شود به میخک صدپر نیز معروف خواهد بود. این گیاه دارای عطر و طعم خاصی است و از گذشته به عنوان ادویه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با خواص میخک برای مو

به صراحت می توان گفت که میخک خواص درمانی و دارویی زیادی دارد حتی چوب آن نیز برای سلامت بدن و درمان بیماری ها بسیار مفید خواهد بود. این گیاه دارای طبعی گرم و خشک بوده و سرشار از ویتامین C، خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است.

میخک علاه بر تمام خواصی که برای بدن دارد معجزه ای طبیعی نیز برای حل مشکلات مو محسوب می شود که به داشتن موهایی سالم تر، درخشان تر و ضخیم تر کمک شایانی می کند. این عصاره شگفت انگیز با تقویت فولیکول مو به رشد سریع تر و قوی تر آن کمک کرده و از ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

همچنین می تواند از موها در برابر سفید شدن محافظت کند و سلامت پوست سر را با مبارزه با خارش ارتقا دهد. به صراحت می توان گفت که با استفاده منظم از گیاه میخک موهایی زیبا و پرپشت خواهید داشت که طراوت و شادابی خود را به رخ می کشند.

تقویت فولیکول های مو با میخک

خواص گیاه میخک برای موها:

همانطور که متوجه شدید میخک ادویه ای عطری و محبوب است که نه تنها طعم غذا را دلچسب تر می کند بلکه خواص روغن آن برای موهایتان قابل انکار خواهد بود. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین است که در سلامت و شادابی موها بسیار موثر است. از جمله خواص بی شمار میخک برای موها می توان به موارد فوق اشاره کرد:

  • طراوت بخشیدن به موها:

برای باطراوت کردن موها پس از استفاده از رنگ می توانید از چای میخک کمک بگیرید. برای این منظور کافی است بعد از استفاده از رنگ مو مقداری چای میخک سرد را به عنوان شامپو استفاده نمایید و موهایتان را با آن شستشو دهید. عطر این گیاه موجب شادابی و طراوت موها خواهد شد.

افزایش شادابی موها با روغن میخک

  • مبارزه با ریزش موها:

یکی مهم ترین خواص گیاه میخک مو کمک به قطع ریزش مو است که برای ان بایستی مقدار مناسبی از روغن میخک را به کف سر تان بمالید. تاثیر این گیاه بر قطرع ریزش مو به این صورت است که موجب افزایش جریان خون در سر می شود.

در واقع افزایش جریان خون در کف سر موجب تحریک فولیکول های مو شده و به همین خاطر رشد مو را تقویت می کند. جالب است بدانید که چندین قطره از روغن میخک به همراه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا در جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد موهای سالم و درمان طاسی بسیار کمک کننده خواهد بود.

  • نرم کنندگی موها:

بهتر است بدانید که ترکیب میخک و روغن زیتون یک راهکار ایده آل برای نرم کردن موها محسوب می شود که برای استفاده از آن بایستی 2 قاشق غذاخوری میخک را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کنید و درون ظرفی گرم نمایید.

خاصیت نرم کنندگی میخک برای موها

دقت کنید که ترکیب نباید کاملا بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و به مدت 3 ساعت در محیط آزاد قرار دهید تا کاملا خنک گردد.حال بایستی ترکیب اماده شده را درون یک بطری شیشه ای بریزید و پیش از استحکاک مقداری از آن را گرم کرده و روی پوست سرتان ماساژ دهید. سپس پس از 20 دقیقه آن را بشویید و آبکشی نمایید.

  • رشد سریع و قوی موها:

بهتر است بدانید که آب میخک به خاطر تقویت جریان خون در پوست سر و همچنین رساندن مواد مغذی و معدنی به فولیکول ها موجب رشد سریع تر و قوی تر موهای شما خواهد شد.

  • جلوگیری از وز شدن موها:

به طور کلی آنتی اکسیدان های موجود در گیاه میخک موجب خنثی شدن رادیکال های آزاد می شوند و از وز شدن موها در اثر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و نور خورشید جلوگیری می کنند.

درمان شوره سر با روغن میخک

  • درمان کننده شوره سر:

شوره سر را می توان یک بیماری خفیف پوستی دانست که موجب پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. این مشکل بسیار شایع بوده و اغلب موجب خارش و خشکی پوست سر می شود. امروزه علت های زیادی برای ایجاد شوره سر وجود دارد که از شایع ترین آن ها می توان به خشکی پوست، عفونت قارچی و تولید بیش از حد چربی اشار کرد. روغن میخک دارای خواص ضدعفونی کننده و ضد قارچ قوی بوده و به درمان شوره کمک بسیاری خواهد کرد.

  • افزایش درخشندگی موها:

یکی دیگر از مزیت های گیاه میخک خاصیت نرم کننده طبیعی است که به حفظ رطوبت موها کمک شایانی می کند. همچنین روغن این گیاه برای موهای خشک و کدر نیز موثر بوده و می توانید از آن برای از بین بردن موخوره استفاده نمایید.

افزایش درخشش موها با روغن میخک

  • پیشگیری از سفیدی زودرس موها:

جلوگیری از سفیدی موها می تواند یکی دیگر از فواید گیاه میخک باشد. همانطور که می دانید سفید شدن موها یکی از عوارض پیری است که البته ناگفته نماند امروزه با افزایش استرس و سبک زندگی ناسالم شاهد سفیدی زودرس مو در میان افراد میانسال و یا حتی جوانان خواهیم بود.

در این شرایط روغن میخک به خاطر مقدار زیادی اوژنول که درون خود دارد از سفیدی موها جلوگیری می کند. همچنین به خاطر خواص آنتی اکسیدانی خود از ساقه ها و فولیکول های مو نیز در برابر آسیب اکسید شدن محافظت خواهد کرد. استفاده از عصاره این گیاه موجب افزایش سطح رنگدانه شده و به موهای شما رنگی طبیعی خواهد بخشید.

  • حفظ تعادل چربی پوست سر:

یکی دیگر از خواص گیاه میخک برای مو، حفظ تعادل چربی پوست سر است. در واقع این گیاه به تنظیم ترشح چربی پوست سر کمک کرده و از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از فواید میخک برای مو ها

روش های استفاده از میخک برای موها:

بهتر است بدانید که نحوه مصرف میخک برای مو بسته به اینکه قصد دارید از کدام یک از خواص آن استفاده کنید متفاوت است. در ادامه شما را با انواع روش های استفاده از میخک برای مو آشنا خواهیم کرد:

  • استفاده از آب میخک به عنوان شامپو:

در کنار اینکه آب میخک یک جایگزین طبیعی برای شامپو محسوب می شود که به پاکسازی مو و پوست سر از آلودگی و چربی کمک خواهد کرد. همچنین برای تهیه شامپوی میخک تنها کافی است آن را با مقداری آب ترکیب نمایید تا غلظتی مشابه شامپو پیدا کند و سپس می توانید از آن مانند یک شامپوی معمولی استفاده نمایید.

  • ماساژ پوست سر با آب میخک:

به طور کلی ماساژ پوست سر با آب میخک را می توان یک روش فوق العاده برای بهره مندی از خواص بی نظیر این ادویه برای موها دانست که با تحریک گردش خون در پوست سر به رشد بهتر موها و همچنین کاهش ریزش آن ها کمک می کند. برای ماساژ پوست سرتان بایستی چندین قطره از آب میخک را روی پوست بریزید و به آرامی به مدت زمان 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید.

روش های استفاده از میخک برای مو

  • استفاده از آب میخک به عنوان نرم کننده:

ماسک میخک برای مو به صورت یک جوشانده به عوان یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و موهایتان را نرم لطیف خواهد کرد. برای تهیه این نرم کننده بایستی آب میخک را با مقداری روغن زیتون یا نارگیل ترکیب نمایید و از آن مانند یک نرم کننده معمولی استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان