ناخن‌های مستحکم و سالم با این ۳ ماده مغذی

همانطور که «رنگ رخسار خبر می‌دهد از سرّ درون»، ناخن‌ها نیز می‌توانند حرف‌های زیادی در مورد وضعیت سلامت شما بگویند. تغییر در ظاهر، بافت یا شکل ناخن‌ها نشان‌دهنده کمبود مواد مغذی است.

ناخن‌های مستحکم و سالم با این 3 ماده مغذی

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و قوّت سلول‌های ناخن کمک می‌کنند. سه مورد از مهم‌ترین مواد مغذی برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا عبارتند از:

1.آهن

از آنجا که اکسیژن برای سلامت ناخن‌ها مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم‌خونی می‌تواند منجر به ایجاد شیارهای عمودی در سطح ناخن شود یا ناخن های شما را مقعر و قاشقی شکل کند. بدن آهن موجود در غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات تیره، بادام زمینی، دانه‌ها، لوبیا و سایر غذاهای غنی شده جذب می‌کند.

2.روی

روی یا زینک برای رشد ناخن‌ها ضروری است. مصرف ناکافی روی در آسیب دیدن صفحه ناخن مؤثر است و باعث ظاهرشدن لکه‌های سفید روی ناخن‌ها می‌شود. پروتئین‌های حیوانی، مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ، یک راه عالی برای دریافت زینک کافی از طریق رژیم غذایی هستند. برخی از غذاهای گیاهی مانند سویا، نخود، آجیل به‌ویژه بادام و بادام هندی نیز حاوی این ماده معدنی هستند.

3. بیوتین

بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین ب است که با نام‌های ویتامین 7B یا ویتامین H هم شناخته می‌شود. این ویتامین به رشد سلولی سالم و متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین (که برای رشد ناخن ضروری هستند)، کمک می‌کند. میزان مصرف بیوتین توصیه‌شده برای بزرگسالان 30 میکروگرم در روز است.

منبع: هلث‌لاین

47237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان