جاودانگى نهضت امام حسین (ع)

در تاریخ انسانیت حوادث تلخ و شیرین و غم انگیز و فرح زا بمانند امواج کوچک و بزرگ در اجتماعات انسانى به وجود آمده

در تاریخ انسانیت حوادث تلخ و شیرین و غم انگیز و فرح زا بمانند امواج کوچک و بزرگ در اجتماعات انسانى به وجود آمده . این حوادث در آغاز چنان پر ضربان و خیره کننده بوده که دنیا یا یک اجتماع را به خود متوجه ساخته و موقتا تمام زندگى روزانه مردم را تحت الشعاع قرار داده و نقل مجالس گردیده است .
و لکن هر مقدار از زمان حادثه مى گذرد بمانند همان امواج دور شونده از مرکز رو به ضعف گذاشته و ماهیت اولیه را از دست داده و رو به فراموشى مى نهند و پس از مدتى چنان از نظرها محو مى شوند که گویا از اول نبوده و یا به زحمت در یاد و خاطر انسان ها تداعى مى شوند.
این یک خاصیت عمومى براى همه حوادث تاریخ است ، ولى در میان آن همه حوادث ؛ ندرتا حادثه هایى به چشم مى خورد که کاملا یک حالت استثنایى دارند و گذشت زمان آن را کهنه و بى رنگ نمى سازد.
حادثه خونین کربلا و شهادت حسین علیه السلام یک نمونه عالى و ممتاز از این امواج استثنایى تاریخ بشرى است و کسى باور نمى کرد حادثه اى در میان بیابانى خاموش و دور افتاده پس از کشته شدن قهرمانان آن ، چنین عکس العمل پر اهمیتى به وجود آورد.
این موج در کربلا، چندان بزرگ به نظر نمى رسید؛ ولى در کوفه بزرگ شد. به شام و حجاز که رسید بزرگتر شد و در مدت کوتاهى دنیاى اسلام را به جنبش در آورد و با گذشت زمان هر روز به دامنه دایره خود افزوده و وسیع تر مى گردید و امروز پس از صدها سال اعجاب و تحسین جهانیان را بر انگیخته ؛ به طورى که سلاطین دنیا و رهبران انقلاب ها، پس از گذشت اندک زمان از خاطره ها محو شده و اقدامات آنان به فراموشى سپرده مى شود؛ لیکن این چه خونى است که در 1400 سال پیش در کربلا بر زمین ریخت ، اما هنوز مى جوشد و این چه عظمتى است که پس از شهادت درخشان تر مى شود. و دنیا را به خود جلب مى کند قبر شاهان عصر و قدرتمندان وقت ویرانه مى شوند ولیکن قبر حسین علیه السلام و یاران وى را تعمیر کرده و یاد آنان را بیش از پیش زنده نگاه مى دارند.
البته وحى آسمانى قبلا به این جهات که مغفول اذهان بوده خبر داده است ؛ به طورى که در حدیث ام ایمن ، رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرموده فرشته وحى براى من خبر داده حسین علیه السلام کشته مى شود و قبر او را پیوسته تعمیر خواهند نمود و تا انقراض عالم باقى خواهند ماند.


منبع : تبیان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان