علیرضا کاظمی؛ نه پزشکیان به آری معلمان؟

علیرضا کاظمی به عنوان گزینه وزارت  آموزش و پرورش دولت چهاردهم برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شد اما آنچه جای تأمل دارد این است که  هنوز هیچ کدام از تشکل های سیاسی معلمان و فعالان رسانه ای و صنفی فرهنگیان روی خوش به این گزینه ی رئیس جمهور نشان نداده اند.

علیرضا کاظمی؛ نه پزشکیان به آری معلمان؟

معلمان نیز با شرکت در نظرسنجی‌های مختلف و رأی دادن‌های مجازی مخالفت خود را با ایشان اعلام کرده‌اند این یعنی" گزینه رئیس جمهور به دل معلمان ننشست".

کاظمی گزینه مورد انتظار معلمان در دولت پزشکیان نبود، و یکی از ممهترین دلیل عدم پذیرش ایشان از سمت معلمان این نکته است که با وزارت ایشان و با  روحیه ای که از او سراغ دارند باید منتظر" تساهل و تسامح مدیریتی" ایشان باشند، که این روحیه خودش کافی است که آموزش و پرورش با همان ضرب آهنگ کند به مسیر خود ادامه دهد او شاید بهترین گزینه بعد از عزل یوسف نوری  و آن شرایط بود اما در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت گزینه ممتنع دولت پزشکیان در بین معلمان است و این به دلیل توقعی است که شخص پزشکیان برای معلمان ایجاد کرده است .

کاظمی باید تلاش کند که رای اعتماد را  در درجه اول از "معلمان" دریافت کند اینکه معلمان چه خواسته هایی از پزشکیان داشته اند و ایشان چه قول هایی به آن‌ها داده است  باید در این روزها مکررا توسط تیم رسانه‌ای به ایشان یادآوری شود و خواسته زیادی نیست که  بازتاب خواسته معلمان  و قول های انتخاباتی پزشکیان خود را در نشست‌های رسانه و حتی نطق قبل از رأی اعتماد از مجلس نشان دهد؛ اگر اینطور نباشد باید معرفی علیرضا کاظمی را نه پزشکیان به آری معلمان نامید.

 کاظمی فرصت دفاع از خود را در برابر نخواستن معلم ها دارد. اولین توقع آن است که برنامه عملیاتی خود را برای گذر از بحران های خودساخته ی آموزش و پرورش که زاده ی سوء مدیریت دولت های قبل بوده است، را هر چه سریع تر با کارشناسان آموزشی به اشتراک بگذارد و رویکرد برنامه ایشان همان عدالت محوری باشد که مورد تاکید پزشکیان در تمام مناظرات بود .در مرحله بعد در صورت تایید گرفتن از مجلس در انتخاب و انتصاب ها قافیه را نبازد.

اگر امروز کاظمی مورد تردید برای حمایت است به جرات می‌توان گفت علت این سکوت و تردید نحوی چینش شورای معاونین در آینده و تغییرات مورد انتظار است .اگر کاظمی از مجلس راهی قرنی شود اما فرصت دوم خود  (انتصابات)را برای اثبات صداقت پزشکیان به معلمان بسوزاند باید منتظر واکنش متفاوت‌ از سمت معلمان باشد اینکه وزیر پشتش خالی از حمایت سرمایه انسانی و سرمایه های اجتماعی وزارت خانه خود باشد زنگ خطر جدی برای او خواهد بود . اگر کوتاه بیاید و آنها بلند برایش فاکتور می‌گیرند، معلم در هر دولتی مطالبه گر حق است مخصوصا دولت پزشکیان که قول همراهی در مسیر مطالبه گری را داده بود.

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر