شبیه‌سازی کعبه در سوماترا

مسجد منحصربه‌فردی به شکل کعبه در آگام واقع در سوماترای غربی ساخته و افتتاح شده است.

شبیه‌سازی کعبه در سوماترا

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، این مسجد منحصربه‌فرد در اندونزی به شکل کعبه ساخته و در آگام واقع در سوماترای غربی از سوی فرماندار این منطقه افتتاح شد.

این مسجد در زمینی به وسعت یک هکتار و توسط رهبر انجمن استاد بنی وارلیس ساخته شده و مانند کعبه با پرده سیاهی پوشانده شده که آیات قرآن بر روی آن نوشته شده است.

ساختمان این مسجد به شکل مکعب و با ابعاد 15 در 15 و ارتفاع 14 متر است و از نظر ابعاد کمی از ابعاد کعبه بزرگ‌تر است.

بنی وارلیس تأکید کرد: هدف از بنای این مسجد ایجاد یک مرکز دینی، آموزشی و درعین‌ حال سرگرمی و ورزش است. به گفته وی این مکان تنها محلی برای عبادت نخواهد بود، بلکه مکانی برای آموزش آداب‌ورسوم، آموزه‌های دینی، قرآن کریم و حتی مکانی برای تفریح و ورزش است.

در همین حال، مهیلدی انشارالله، فرماندار سوماترای غربی گفت: در دوران قدیم، آموزش علوم و دیگر مبادی فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی در مسجد انجام می‌شد. این امر در سوماترای غربی یک سنت بوده و حاکی از اسلام با پیشینه ویژه خود در این منطقه است. این سنت با تمام شئون عادی زندگی مردم گره خورده است.

وی از شرایط فعلی نسل جوان این منطقه به ویژه رواج انحرافات مختلف از جمله مواد مخدر ابراز نگرانی کرد. او همچنین اظهار امیدواری کرد که ساخت این  مسجد زمینه‌ساز مبارزه با این انحرافات و همچنین فعالیت‌های مثبت دینی، اجتماعی و اقتصادی شود.

/منبع: ایکنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر