جنگنده سری چین که معادل اف ۳۵ آمریکا است

طبق گزارش‌ها، چین با انجام یک جهش بزرگ به سمت گسترش توانایی‌های دریایی خود، آزمایش‌هایی را بر روی یک جت جنگنده جدید مبتنی بر ناوهای نسل بعدی انجام داده که جزئیات آن تا حد زیادی فاش نشده است.

جنگنده سری چین که معادل اف 35 آمریکا است

امیرمسعود عابدین_ به‌تازگی براساس مستندات پخش شده، یک جت جنگنده ناشناس بر روی اولین ناو هواپیمابر نیروی دریایی چین (PLAN) آزمایش شده است. این آزمایش در اوایل امسال بی‌سر و صدا در تاریخ و مکان نامعلومی انجام شد. در حال حاضر، نیروی دریایی یک جت جنگنده مبتنی بر ناو به نام J-15 Flying Shark را به کار می‌گیرد که اساساً یک جنگنده نسل چهارم مبتنی بر هواپیمای روسی سوخوی Su-33 است که چین در اواخر دهه 1990 از اوکراین خریداری کرد.

در حالی که هیچ چیز در مورد نسل بعدی هواپیمای سری آزمایش شده توسط چین مشخص نیست، این کشور در حال توسعه و آزمایش نسل بعدی جنگنده رادارگریز مبتنی بر ناو بوده است.

جنگنده سری چین که معادل اف 35 آمریکا است

کارشناسان چینی در 14 سپتامبر به گلوبال تایمز گفتند که گزارش دوربین مداربسته به طور رسمی، مالکیت فعلی چین از یک هواپیمای حامل جدید را تأیید می‌کند که برای استفاده آماده شده و به طور قابل توجهی توانایی چین را افزایش می‌دهد. این گزارش همچنین تایید کرد که هواپیمای جنگی جدید نه تنها بر روی سومین ناو هواپیمابر چین، یعنی فوجیان، بلکه بر روی دو ناو قبلی لیائونینگ و شاندونگ نیز عملیاتی شده است.

اگرچه این جنگنده جدید مبتنی بر ناو، مانند تقریباً تمام برنامه‌های نظامی چین محرمانه باقی می‌ماند، اما این مستند گمانه‌زنی‌هایی را برانگیخت که چین احتمالاً جنگنده رادارگریز J-35 را آزمایش کرده که سال‌ها در دست توسعه بوده است.

گمانه زنی ها در مورد آزمایش J-35 توسط چین بالاست

جنگنده سری چین که معادل اف 35 آمریکا است

چین در حال توسعه یک جت جنگنده جدید به نام J-31 یا J-35 برای استفاده در ناوهای هواپیمابر خود است. این جت که اولین پرواز خود را در سال 2012 انجام داد، در کنار جت‌های J-15 استفاده خواهد شد.

با این حال، اگر جنگنده اخیراً آزمایش شده J-35 تأیید شود، احتمالاً در هر سه ناو هواپیمابر نیروی دریایی مستقر خواهد شد. توسعه J-35 چین، دومین جت جنگنده نسل پنجم این کشور، توجه قابل‌توجهی را به خود جلب کرده، چرا که به دنبال تقویت قابلیت‌های ناو هواپیمابر خود است.

J-35 که توسط شرکت هواپیماسازی Shenyang ساخته شده، به عنوان معادل چینی لاکهید مارتین F-35 شناخته می‌شود و به طور خاص برای استفاده در ناوهای هواپیمابر طراحی شده است.

در سال 2012، J-35 ابتدا به عنوان یک مدل اولیه در نمایشگاه هوایی Zhuhai به نمایش گذاشته شد. تصاویر منتشر شده در ماه فوریه حاکی از آن است که این جت به مرحله آزمایشی حساس نزدیک شده که امیدها را برای الحاق نهایی آن به نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که ترکیب J-35 و J-15 به طور قابل‌توجهی توانایی‌های ناوهای هواپیمابر چینی را افزایش دهد.

منبع: eurasiantimes

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان