پیشتازی اوقاف مازندران در تثبیت مالکیت موقوفات و تهیه نقشه کاداس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه گسترش موقوفه‌های جدید با مشاوره کارشناسان ما در ادارات مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست.

پیشتازی اوقاف مازندران در تثبیت مالکیت موقوفات و تهیه نقشه کاداس

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران که به مناسبت هفته وقف انجام گرفت، اظهار کرد: استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد امامزاده‌ها رتبه اول را در سطح کشور داراست.

وی ادامه داد: استان مازندران دارای 167 رقبه درمانی، بیش از 28 هزار رقبه کشاورزی ، 418 هزار رقبه آموزشی 14 هزار رقبه تجاری و 138 هزار رقبه مسکونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، گفت: یکی از موقوفه‌های جدید که در سطح کشور داریم اولین وقف هسته‌ای کشور در استان مازندران است که بعد از شهادت شهید فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش در شهرستان نور صورت گرفت و 3 هزار مترمربع باغ و یک کارخانه شالیکوبی را وقف هسته‌ای کرد.

وی با بیان اینکه گسترش موقوفه‌های جدید با مشاوره کارشناسان ما در ادارات مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست.

حیدری‌جناسمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین راه فرهنگ وقف را اجرای امینانه نیات موقوفات می‌دانند، گفت: در این راستا خرید تجهیزات سی تی اسکن ، ام آی آر ، آمبولانس ، هفت دستگاه تنفس ، 9 دستگاه برای کودکان نارس در جهت تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و هفت دستگاه تنفس در جهت تجهیز بیمارستان روحانی بابل خریداری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مجهزترین مدرسه فنی و حرفه ای در سطح کشور متعلق به موقوفه علی نقی کنی در قائمشهر است، گفت این مدرسه با تجهیزات کامل در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفته است. 480 هکتار زمین کشاورزی با عرصه و عیان و 53 باغ مرکبات متعلق به اوقاف مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان با بیان اینکه اداره کل اوقاف مازندران در ایام اربعین حسینی، اقدام به موکب پذیرایی در شهر سامرا عراق نموده است، گفت: این موکب با خدمات دهی شبانه روزی به زائرین، به عنوان بهترین موکب انتخاب شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان