بازگشایی مدارس و ترافیک تهران؛ شاید این پیشنهاد چاره‌ساز شود

رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: بازگشایی ۴۲۰۰ مدرسه و حضور یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز حتما در ۱۰ روز اول مهر باعث شلوغی زیادی در سطح معابر پایتخت خواهد شد که امید است با اتخاذ تدابیر لازم شرایط برای تردد آسان آنها فراهم شود.

بازگشایی مدارس و ترافیک تهران؛ شاید این پیشنهاد چاره‌ساز شود

به گزارش خبرآنلاین، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تردد وانت بارها و وسایل نقلیه باری در ابتدای صبح دهه اول مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در معابر پایتخت با هدف کمک به کاهش ترافیک صبحگاهی ممنوع است.

بنابر گزارش ایرنا، دومین جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری تهران روز سه‌شنبه با حضور تمامی اعضا به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد و سرهنگ احسان مومنی در این جلسه افزود: افزایش 30 درصدی ترافیک همزمان با مهر ماه را در تهران پیش بینی می‌کنیم البته محدوده بازار هم تا اول مهر افزایش بار ترافیکی را شاهد هستیم.

شناور سازی ساعات ادارات اگر مصوب شود هم می‌تواند به کاهش ترافیک مهر ماه پایتخت کمک کند و ساعات کاری اصناف هم اگر از ساعت 10 صبح باشد مناسب تر است.

وی اظهار کرد: از سال آینده بهتر است یک مانور انجام دهیم و دو سه روز قبل از فرا رسیدن ماه مهر، تمرینی داشته باشیم که خودروی شخصی در مقابل مدارس نداشته باشیم و فقط سرویس مدارس در این مناطق تردد کنند تا از این طریق بخشی از ترافیک را کاهش دهیم.

سرهنگ مومنی ادامه داد: 6 محل پر تردد را در پایتخت شناسایی کردیم و لازم است جرثقیل در اختیار راهور قرار بگیرد که اگر خودرویی در این محدوده خراب شد به سرعت منتقل شود.

وی اضافه کرد: شناور سازی ساعات ادارات اگر مصوب شود هم می‌تواند به کاهش ترافیک مهر ماه پایتخت کمک کند و ساعات کاری اصناف هم اگر از ساعت 10 صبح باشد مناسب تر است.

به گفته وی، 100 افسر باتجربه پلیس راهور در روز اول ماه مهر در جلوی مدارس حضور دارند تا از بروز حوادث جلوگیری شود بطوریکه اجرای این طرح سال گذشته باعث شده در روز اول مهرماه هیچ تصادف دانش آموزی نداشته باشیم.

رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران نیز در این جلسه گفت: بازگشایی 4200 مدرسه و حضور یک میلیون و 300 هزار دانش آموز حتما در 10 روز اول مهر باعث شلوغی زیادی در سطح معابر پایتخت خواهد شد که امید است با اتخاذ تدابیر لازم شرایط برای تردد آسان آنها فراهم شود.

سروری با بیان اینکه با توجه به نوع مدرسه شروع کار از ساعت 7 تا 8 متناوب است، یادآور شد: فعالیت مقاطع ابتدایی از هشت صبح و متوسطه از هفت و نیم خواهد بود اما درب مدارس از هفت صبح باز است.

افزایش 14 درصدی طول ازدحام ترافیک از 15 شهریورماه

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران هم از نصب دوربین بر روی اتوبوس های تندرو برای شناسایی پلاک خودروهایی که وارد خط ویژه می شوند، خبر داد.

وی با بیان اینکه در مورد تردد وسایل نقلیه در خط ویژه در حال تدوین برنامه ای هستیم که مشکل ورود غیرمجاز حل شود که دوربین بر روی اتوبوس بی آرتی نصب شود تا پلاک را مشخصا ثبت کنند تا نسبت به اعمال قانون از سوی پلیس اقدام شود، گفت: در فاز اول بر روی 1200 اتوبوس دوربین نصب خواهد شد که برای اول مهر نیز این مهم تست شود.

به گفته برادران خانواده ها به دلیل نبود سرویس به فرزند خود بیشتر فکر می کنند تا افزایش ترافیک و لازم است که فرهنگسازی و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه از 15 شهریور ماه تاکنون شاهد افزایش طول ترافیک در روزهای اخیر داشتیم بگونه ای که شاهد افزایش 14 درصدی طول ازدحام ترافیک در تهران هستیم گفت: آغاز سفرهای خریدهای تحصیلی یکی از علت های بروز ترافیک است.

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان