فوت ۱۰ نفر بر اثر برق گرفتگی در پنج ماهه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۱۰ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان طی پنج ماهه سال جاری خبر داد.

فوت 10 نفر بر اثر برق گرفتگی در پنج ماهه سال جاری

بهتاش خانی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، با بیان اینکه 10 نفر (هفت مرد و سه زن) در پنج ماهه سال جاری بر اثر حوادث برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل (پنج ماهه سال 1402) نیز پنج نفر (چهار مرد و یک زن) بوده، افزایش داشته است.

وی افزود: زمانی که شخص دچار برق گرفتگی می شود، جریان برق از نقطه ای وارد بدن می شود و از محلی که بدن با زمین تماس دارد، خارج می شود، حال آنکه این مسیر عبور جریان برق، همان ناحیه ای است که در طی برق گرفتگی دچار آسیب شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: نقاطی که جریان برق وارد و یا خارج شده، مناطقی هستند که آسیب در این نقاط خود را به صورت یک حفره ناشی از گلوله نشان می دهد، اما آسیب به این محل ها خلاصه نمی شود، بلکه تمام مسیری که جریان برق در بدن طی کرده است، دچار آسیب دیدگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: جریان برق در حین عبور از بدن تولید گرما و انرژی می کند و این گرما و انرژی سبب تخریب سلول هایی می شود که در مسیر عبور جریان برق قرار دارد، هرچه ولتاژ برقی که وارد بدن می شود بیشتر باشد، سوختگی ایجاد شده عمیق تر و جراحت‌های وارد شده وخیم تر خواهد بود.

خانی‌آباد در پایان گفت: علاوه بر آن جریان الکتریکی ضمن عبور از بدن در اعصاب، ماهیچه ها و قلب سبب تغییراتی می شود که سبب قطع فعالیت آنها می شود، بر همین اساس، سوختگی های الکتریکی جزو حساس ترین و خطرناک ترین سوختگی‌ها به شمار می روند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان