عناوین برتر جشنواره ملی سرود فجر به هنرمندان چهارمحال و بختیاری رسید

گروه کُر نوای مهر چهارمحال و بختیاری در مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر ۲ عنوان برتر این جشنواره را به دست آورد.

عناوین برتر جشنواره ملی سرود فجر به هنرمندان چهارمحال و بختیاری رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان  گفت: نخستین جشنواره ملی سرود فجر از 23 تا 25 شهریور در تالار رودکی با اجرای صحنه‌ای 28 گروه منتخب برگزار شد که در پایان بر اساس نظر داوران این جشنواره، برترین‌ها در 12 بخش معرفی شدند که گروه کُر نوای مهر شهرکرد در 2 بخش توانست به عناوین برتر دست یابد.

وی با اشاره به برپایی آیین پایانی این جشنواره ملی با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت تهران و در شامگاه دوشنبه 26 شهریور، افزود: داوری مرحله نهایی جشنواره ملی سرود فجر را شهلا میلانی، سید جواد هاشمی، مجید اخشابی و حامد عسگری از استادان حرفه‌ای و متخصص عرصه موسیقی و سرود بر عهده داشتند که محمدرضا داوری از گروه نوای مهر با نظر هیات داوران برنده جایزه بهترین شعر شد و این گروه هنری در بخش صداما هم در جایگاه گروه برتر قرار گرفت.

وی یادآور شد: در جشنواره ملی سرود فجر برای نخستین بار، گروه‌های سرود موظف به اجرای برنامه با همراهی ارکستر و موسیقی زنده بودند که این موضوع از نکات قابل توجه در این رویداد هنری به شمار می‌رود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشنواره ملی سرود فجر در چهار مرحله و با استقبال نزدیک به 800 گروه از مهر سال گذشته شکل گرفت، تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله منطقه‌ای، 2 گروه هنری نوای مهر و آوای باران از چهارمحال و بختیاری توانست به مرحله نهایی این جشنواره راه یابد.

گفتنی است، دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در معاونت هنری این وزارت خانه تأسیس شد که برگزاری جشنواره ملی سرود فجر یکی از برنامه‌های اجرایی این دفتر به شمار می‌رود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان