کمبود ۱۰۰ نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال وبختیاری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۴۶۰ نیروی انسانی در اورژانس استان گفت: هم اکنون با کمبود ۱۰۰ نیروی انسانی مواجه هستیم.

کمبود 100 نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر محمود شمسی‌پور ضمن گرامیداشت 26 شهریورماه "روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی" اظهار کرد: یکپارچه سازی پایگاه های اورژانس در سطح استان در دستور کار قرار دارد، تاکنون پایگاه های اورژانس در شهرستان های لردگان، بروجن و فارسان یکپارچه شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون 58 پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه اورژانس هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 81 دستگاه آمبولانس و 3 موتورلانس در سطح استان فعال است.

دکتر شمسی‌پورادامه داد: هم اکنون 20 دستگاه آمبولانس دیگر در استان نیاز است، از طرفی عمر مفید هر ماشین آمبولانس بین 5 تا 7 سال است که با فرسودگی ناوگان مواجهیم.

وی  اضافه کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 109 هزار و 188 تماس با اورژانس برقرار شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت از مجموع تماس‌های برقرار شده با اورژانس، 12 هزار و 987 مزاحمت تلفنی به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای امسال  48 مورد ماموریت‌ با بالگرد هوایی اورژانس انجام شد که نسبت به سال قبل 2.5 درصد افزایش داشته است.

دکتر شمسی‌پور با اشاره به ثبت 26 مورد غرق‌شدگی در استان طی سال جاری اضافه کرد: در این مدت تعداد موارد ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کرین به 74 مورد رسیده که افزایش 44 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بهره برداری از ساختمان پایگاه های اورژانس در اردل و بروجن، تعویض بالگرد قدیمی اورژانس با بالگرد روز دنیا، پوشش مراسم اربعین در مرز شلمچه و پوشش مراسم شهادت امام رضا(ع) در مشهد و پیشرفت 95 درصدی ساختمان ستادی اورژانس استان از جمه اقدامات صورت گرفته در سنوات اخیر است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان