۴ راه طبیعی برای بهبود حافظه

بخشی زیادی از حافظه به عوامل ژنتیک مربوط است اما می‌توان حافظه را را با رژیم غذایی مناسب و برخی تمرینات از جمله مدیتیشن تقویت کرد.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

علی سلیمی: هر فردی ممکن است گاهی اوقات حس کند که حافظه‌اش ضعیف شده و فراموشی او را اذیت می‌کند این اتفاق مخصوصا زمانی رخ می‌دهد که مشغله‌های زندگی فرد زیاد می‌شود. در حالی که این اتقاق ممکن است کاملا طبیعی باشد اما حافظه ضعیف برای اکثر افراد بسیار نگران‌کننده است. ژنتیک در از دست دادن حافظه نقش زیادی دارد به عنوان مثال در اختلال‌های عصبی شدید مانند آلزایمر. با این حال تحقیقات نشان داده است که سبک زندگی و رژیم غذایی تاثیر زیادی بر حافظه دارند.

در اینجا به 4 روش طبیعی بهبود حافظه اشاره می‌شود که از شواهد پژوهشی به دست آمده است.

1- مصرف قند را کاهش دهید

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مملو از قند و شکر می‌تواند منجر به حافظه ضعیف و کاهش حجم مغز شود، به ویژه در ناحیه‌ای از مغز که حافظه کوتاه‌مدت را ذخیره می‌کند. به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی بیش از 4000 نفر نشان داد که افرادی که مصرف بیشتری در نوشیدنی‌های شیرین ماننده نوشابه دارند، با مقایسه با افرادی که میزان کمتری از این خوراکی استفاده می‌کنند، به طور متوسط حجم مغز کمتر و حافظه ضعیف‌تری دارند. کاهش مصرف قند نه تنها به حافظه شما کمک می‌کند بلکه سلامت کلی شما را نیز افزایش می‌بخشد.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

2_ زمانی را برای مدیتیشن اختصاص بدهید

تمرین مدیتیشن (مراقبه) ممکن است از بسیاری جهات بر سلامت شما تاثیر مثبت بگذارد تمرینات مدیتیشن آرامبخش و تسکین دهنده است و مشخص شده است که استرس و درد را کاهش می‌دهد، فشار خون را کنترل می‌کند و حافظه را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده است که تکنیک‌های مدیتیشن باعث بهبود حافظه کوتاه‌مدت در افراد با هر سنی می‌شود، از افراد بیست ساله گرفته تا افراد مسن‌تر. همچنین تمرین‌های مدیتیشن حافظه کاری فضایی را بهبود می‌بخشند. حافظه کاری فضایی توانایی نگهداری و پردازش اطلاعات در مورد موقعیت اشیا بیرونی در ذهن است.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

3_ به طور مرتب ویتامین D دریافت کنید

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است است که نقش‌های حیاتی زیادی در بدن ایفا می‌کند. سطوح پایین این ویتامین با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله کاهش عملکرد شناختی که حافظه نیز بخشی از آنهاست می‌شود. کمبود ویتامین D بسیار شایع است به خصوص در آب و هوای سردتر و در افرادی که پوست تیره‌تری دارند.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

4- زردچوبه مصرف کنید

ماده غذایی کورکومین Curcumin که در زردچوبه یافت می‌شود خواص ضدالتهابی دارد و با جلوگیری از مرگ سلول‌های مغز از دست رفتن حافظه را کاهش می‌دهد.

منبع: healthline

بیشتر بخوانید: 5 راه کمتر گفته شده برای جوان نگه داشتن مغز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان